Additionally, paste this code immediately after the opening tag: off road tocht rondje Drenthe 14 - 16 september - Forum Wereldfietser

off road tocht rondje Drenthe 14 - 16 september

We hebben nog niet zo vaak met de Wereldfietsers in Drenthe een off road tocht gehad, terwijl het daar zo mooi kan. We doen een rondje vanuit Assen met alle typische Drentse hoogtepunten. Daar hoort in ieder geval de Hondsrug bij, een uitgestrekte beboste zandrug die dwars door Drenthe loopt. Vrijdagmiddag gaan we eerst het gebied van de Drentse beekdalen in. We volgen verschillende stroompjes en steken ze over. Zaterdag volgen we de Hondsrug naar het zuiden met veel bos en regelmatig singletracks. De heuveltjes op de Hondsrug pakken we mee. We passeren vaak hunebedden en drinken koffie op een terras met uitzicht op het grootste hunebed van Nederland. We komen door Emmen. Je staat er versteld van hoe groen Emmen is. Dan fietsen we zondag met een lus weer naar het noorden. Weer veel bos met mooie mtb-routes, door kleine Drentse dorpjes, kamp Westerbork en via wat stromende beekjes terug naar station Assen.
De route gaat over bospaden, zandwegen, mooie single tracks (mtb-routes), over heidevelden, door mul zand, graspaden en langs bosmeertjes en beken. Het grootste deel van de route is niet technisch en kan prima worden gereden op een mtb met (of zonder) bagagedrager en lichte bepakking zoals kleine fietstasjes of bike-packing. Mountainbike ervaring is wel gewenst. Probeer de bepakking zo minimaal mogelijk te houden, want minder gewicht werkt in je voordeel.

• Verzamelen vrijdagmiddag 14 september om 3 uur bij station Assen. Ca. 35 km.
• Kamperen op boerderijcamping Liebe in Anderen.
• Zaterdag tocht van ca. 80 km.
• Kamperen op mini camping Sleenerzand in de buurt van Noordsleen.
• Zondag tocht van ca. 65 km.
• Zondag weer terug bij station Assen in 2e helft van de middag.

De afstanden zijn ongeveer. Ik werk nog aan de precieze route. De route kan je evt. inkorten door verharde fietspaden/wegen op te zoeken.
Voor deze tocht geldt een maximum aantal deelnemers van 15.
Het dragen van een valhelm is verplicht.

Aanmelden? Stuur een berichtje aan frenkstreepjemargoadlivepuntnl of een pb via het forum (op naam van frenk).

Margo Roelofs

N.B. Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-, ongevallen- en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Kan iemand van wereldfietser contact opnemen met mij?
Ik begrijp niets van dit forum en wil me graag opgeven voor rondje Drenthe.
mvg. Hendrik Groen

edit moderator2: e-mailadres/06-nummer verwijderd
Omdat ik toch aan het werk was in Assen heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de bikkels gedag te zeggen. Een groep sportieve mannen en vrouwen, fietsen bepakt, helmen op, stonden tegen 15u klaar om een mooi weekend tegemoet te gaan.

Misschien toch eens een mountainbike aanschaffen. . :D