Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 8 juli 2018 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 8 juli 2018

Hallo fietsers,
Aanstaande zondag is het de tweede zondag van de maand, dus fietsen wij weer gezellig een Rondje Groningen. Start is om 10 uur vanaf het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation Groningen.

Ik zou het wel leuk vinden als eens iemand anders dan de vaste rondjesbedenkers een leuk rondje verzint. We fietsen in de regel zo'n 70-75 km en maken na zo'n 30-35 km een koffiestop. Dus voel je uitgedaagd :lol:
Groet, Petra.
Hahaha,
Al vijftig nieuwsgierige lezers, maar nog geen reactie. Je mag natuurlijk ook gewoon gezellig meefietsen hoor :wink: .
Groet, Petra.
Hoi Petra,

Ik fiets mee hoor en ik zal geen rondje bedenken :D

René, dit keer zonder Geke
Wij proberen ook weer een keertje mee te fietsen.
En we laten ons graag leiden. :D
Hallo,
Dat zijn er al vier, dus nog ruimte voor heel veel meer fietsers. Het wordt dit weekend vooral op zondag prima weer met een lekker zonnetje erbij, dus genieten!
Groet, Petra.
Hoi Petra, ik wil wel meefietsen morgen.

Groeten uut Echten, Henk
Veel plezier want het is inderdaad pracht weer. Ik ga straks een stuk fietsen met mijn dochter. Maar eerst nog een stuk heg snoeien.
Hallo,

Zoals gebruikelijk even een verslagje van ons heerlijke dagje fietsen. Vandaag met een kleine groep, bestaande uit Saskia en Hans, Jeroen, twee Henken (een met baard en een met krat) en ik. Ook René wilde meefietsen, maar voelde zich toch niet fit genoeg. Wel had hij een route uitgestippeld, die wij meekregen.

Eerst door de stad, waarna we over de fietspaadjes richting Aduarderzijl zijn gereden. In Esinge het café een heerlijk kopje koffie, warme chocomelk, cola met huisgemaakte appeltaart. Smullen! Daarna verder via Mensingeweer en Winsum met een doorsteekje richting Baflo waar wij bij Hans en Saskia een boterhammenpauze hadden en de kipjes konden bewonderen.
Toen via mooie smalle paadjes nog wat oostelijker en vervolgens zuidwaarts, de wind in de rug, terug naar de stad. Na een dikke 68 km rondden wij met elkaar het Peerd en was het Rondje Groningen weer voorbij.

Dank weer voor alle leuke verhalen en gezelligheid, en dank René voor de route!
Groet, Petra.
Ik ben op dit moment in Zweden. Zondag 8 juli heb ik mijn zwarte Giant, die daar in mijn tweede huis staat, een opknapbeurt gegeven. Achterderailleur gereviseerd (met nieuwe geleidewieltjes), kabels afstellen, kogellagers van de as in het voorwiel bijgesteld, vergane ventielslangetjes vervangen. Toch wel een beetje fietsgebeuren. Vandaag ga ik wat rondtoeren in de omgeving.

Kort daarna heeft iemand via PB een pittige commentaar aan mij geleverd om mijn bovenstaande tekst, waar ik echter geen boodschap aan heb. Het is louter – ik ben drommels toch ook een Groninger – een soort kennisgeving van het niet kunnen deelnemen aan dit Rondje Groningen. Klaar. Ik voel me in mijn wiek geschoten.
Geniet ervan, en van de lange dagen.
Martin, vertel maar rustig verder over je Zweedse fietsavonturen.
Wim schreef:
do 12 jul, 2018 00:10
Martin, vertel maar rustig verder over je Zweedse fietsavonturen.
Maar wel in een andere topic. Nu even niet, de boel inpakken en morgen gaan wij weer naar huis per Stena Line. Eigenlijk heb ik niet veel gefietst. Veel klussen in en om ons Zweedse huis en bezoeken gehad van diverse mensen, zelfs uit Delft. Maar wel reuze gezellig. In de herfst kom ik hier weer terug om een nieuwe schuur te bouwen.