Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 14 april - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 14 april

Aanstaande zondag is het weer de 2e zondag van de maand en dus weer tijd voor een rondje Groningen. :lol:
We verzamelen voor het Station Groningen bij het 'Peerd van ome Loeks'.
Vertrektijd 10:00 uur.
We rijden een rondje van ongeveer 70-80 km. Omdat de wind zondag uit het oosten waait, stel ik voor dat we op de heenweg oostwaarts rijden, om de tweede helft lekker met de zon in het gezicht voor de wind huiswaarts te toeren.
Voorstel voor de route:
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=tebgefbasjumbvod
Deze route gaat via Delfzijl en is ongeveer 76km.

Wellicht tot zondag.

Eelke
Leuk plan, tot morgen.
Edith
Ik fiets graag mee.

Tot morgen,

Jeroen
Mocht het weer morgen acceptabel zijn fiets ik mee.
Jan
En mooi weer was het gisteren! Om 10:00 uur waren we compleet en vertrokken we met zijn zessen laverend tussen de hardlopers van de 'Urban trail run' (in het Gronings 'Deur staad sjouwn') vanaf het 'Peerd' richting de singels. Edith, Henk, Bert, Jan, Jeroen en ondergetekende reden in Oost-Noordoostelijke richting de stad uit. Via Oosterhaven en het Eemskanaal richting Kardinge. Na Kardinge bogen we rechtsaf om op het 'Snelfietspad' tussen Groningen en Ten Boer te komen. Dat bleek nog geen sinecure. Om ons onduidelijke redenen was het pad, dat zo op het oog prima begaanbaar bleek, afgesloten met een hekwerk dat tot in de slootkanten reikte. Maar ja, je bent met wereldfietsers op pad die gewend zijn met bepakte fietsen via smalle balken snelstromende rivieren over te steken, dus een hekje lichten om via een slootkant verder te kunnen is alleen maar leuk. En zo reden we 5 minuten later heerlijk de groene vlakte op.
Via Ten Boer, Ten Post, Winneweer, Garrelsweer en Wirdum naar Appingedam. Vanaf Appingedam een iets noordelijker route volgend naar Delfzijl-West en Uitwierde. De dijk bleek niet begaanbaar te zijn vanwege de werkzaamheden in het kader van de dijkverhoging. Na een korte blik boven op de dijk (je rijdt niet 35 km om daarna niet even de zee te aanschouwen..) zijn we in het centrum van Delfzijl de horeca gaan opzoeken voor een welverdiend kopje warms. (thee, koffie, chocolademelk)
Na een half uur zijn we vertrokken voor de terugweg, waarbij we de wind in de rug hadden. Via Appingedam, Steendam, het Schildmeer, 't Roegwold en Schaaphok (westelijk van Denemarken.. :lol: ) reden we naar Harkstede. Met een horizon die dan al flink is gevuld met Groningen, reden we via Engelbert aan de zuidoost kant de stad weer binnen.
Aan het eind stond er bij mij ongeveer 78 km op de klok, en dat waren 78 fijne kilometers.
Tot volgende maand !
Eelke.