Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oudejaarsavond (paal)kamperen - Forum Wereldfietser

Oudejaarsavond (paal)kamperen

Hallo,

Ja U leest het goed, oudejaarsavond kamperen, op een paalkampeerterrein. Maar niet zomaar een paalkampeerterrein, nee, het is een van de mooiste stekkies van alle paalkampeerterreinen !

Het plan is als volgt : met een man of wat het nieuwe jaar inluiden onder de sterren, vergezeld van een kampvuur, wat oliebollen / appelflappen en een flesje champagne.
De beoogde kampeerstek is er een midden in de Ulvenhoutse bossen, ver weg van de bewoonde wereld en van bospaden, ik denk dus dat we er best met iets meer dan 3 tentjes kunnen staan, er is in ieder geval plek zat !
En er is een grote ronde stenen bak waar we rustig een vuurtje in kunnen stoken, volgens mij is die er speciaal voor neergezet door staatsbosbeheer.

De lokatie ?
4,5 km WZW van Gilze OF nr 8 uit het foldertje van staatsbosbeheer ' Paalkamperen in de Brabantse bossen ' OF men lokaliseert Paddestoel nr 23572, fietst 130 meter zuidwaarts, dan staat daar een paaltje met een groen bordje met daarop met een witte pijl, hier rechts riching de pijl en dit pad wat amper te fietsen is een 280 meter volgen tot het mooiste plekje van nederland.

Als het niet te slecht weer is ben ik van de partij !

Groetjes Lars
Dit lijkt ons een heel aardig plan. Tenzij het weer echt beestachtig slecht wordt zijn we (2 personen, 1 tent) met Oudjaar in Ulvenhout. Ik neem aan dat dit de plek is:

Tussen Gilze en Chaam in het Prinsenbos, ligt het paalkampeerterrein tussen de Veerdreef en de Kleine Slingerdreef het paalkampeerterrein. LAW11. Inlichtingen: telefoon (076) 56 46 646. Het paalkampeerterrein staat aangegeven op kaart nr.30 Baronie van Breda.

GPS-coördinaten:
X 119.738 Y 393.796
N51.53204 E4.87901
Hoi Lars,

Geweldig, dit idee. Wij zijn er ook. Eén tentje en met z'n tweëen. Ligt er hout in de buurt?

Groet Wim
Hoi,

Ja dat zijn de juiste coordinaten van dit magnifieke paalkampeerterrein Arnob.
En ja Witte, het is midden in het bos dus genoeg hout; het weer afwachtende kunnen we misschien wat droog hout van huis meenemen om het vuur aan te krijgen.

Gezellig, groetjes !
Hee Lars,
Kunnen we niet volgend jaar een charter boeken voor de WF richting Marokko en daar met z'n allen oud&nieuw vieren? :lol:
Misschien tot in Marrakech?

Anneke
Gaaf Lars,

Ik heb al bijna spijt dat ik dan in de Dordogne zit.

Gr.
Betty
Hmm, ga je nu (ook mijn) favo paalkampeer plekje veropenbaren? :D

Zonder gein, ben er al even niet geweest maar is zeker een mooie,

Dillemma, ik heb eigenlijk al iets afgesproken .....
Ja het is echt een wereld stekkie he Roald ! ( neem je je afspraak toch mee ??? )
Jammer Betty maar de Dordogne is ook niet mis :wink:
Wie weet zie ik je in Marrakesh Anneke, ik denk aan hotel Farouk, jij
laat weten waar jullie zitten he dan wel waar we afspreken voor een etentje ofzo :D

Groetjes
Hoi,

Er zijn al wat aanmeldingen maar er kan nog een mannetje of 100 bij hoor :shock:

Wie lijkt het wat om tussen de loofbomen en wat dennenbomen een vuurtje te stoken en op een bizondere manier het nieuwe jaar te verwelkomen ???
brrrrrrrrrrrrrrrr!
ssssst, laten we het kleinschalig houden ;)

Voorlopige prognose wat betreft weer: droog en rond nul graden
Mooi plekje inderdaad, daar hebben wij ook eens gestaan.

Kun je inderdaad een heerlijk vuurtje stoken! ;)

Afbeelding
Hmm, ik zal eens kijken of 2 andere enthousiaste wereldfietsers ook zin hebben... :D
En Robertjan, kunnen we jullie ook verwelkomen ?
Het is trouwens nog een mooi klein clubje wat zich 'aangemeld ' heeft, een mannetje of 6.
Het ziet er naar uit van wel, Lars. We zijn met 3, waarvan er 1 uit (de buurt van) Breda komt. De derde is ook lid van De Wereldfietser. Als ik afga op onze "Bredanaar", is het hetzelfde plekje. Als ik op m'n eigen gedachten afga (en ik heb het even opgezocht op de site van Staatsbosbeheer), dan gaan jullie op de plaats Ulvenhoutsebos kamperen, terwijl wij gebruik zouden maken van PKP Strijbeekse Heide. Maar wie weet treffen we elkander toch :D ...
Ik heb ook veel zin om te gaan kamperen met oudjaar. Strijbeekse heide is 54km van mijn thuis, Ulvenhout is 6km verder. Is er mogelijkheid tot kampvuur op beide plekken?
Wellicht tot met oudjaar, ik zet de champagne al koud.
Hoi,

Ulvenhout kan je zeker wel een mooi vuurtje stoken !
Ik hoop tot ziens.

Ps Robertjan, kom gewoon ook naar dit prachtige plekje joh :D , hoe meer zielen hoe meer vreugd luidt het spreekwoord toch :wink:
Een erg leuk initiatief maar ik ben net terug uit India en vind het knap koud hier! Ga er nog even hevig over nadenken en zal de weerberichten in de gayen houden. Mocht het een partij P :cry: weer worden dan wil ik mijn huis wel open stellen als alternatief. Ik heb momenteel de beschikking over een (nog) leeg huis in Duiven met heel veel ruimte voor een flink aantal campingmatrassen. harry.fietsenaar[at]gmail.com
Harry,

Ik denk dat je wel wat warme verhalen te vertellen hebt in die koude winternacht. En Lars, jij was toch in Australië? Eerlijk gezegd heb ik er geen idee van wat ons te wachten staat maar dat maakt het wel aantrekkelijk. Vet cool, zoals dat vroeger heette, toch?
mocht het heel slecht weer zijn is onze tuin/ huis ook een optie.............wij wonen in tilburg.......

Voor mij is het buiten veel te koud maar jullie zijn welkom bij calamiteiten.......

stuur me een pb dan geef ik mijn telefoonnummer........