Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oudejaarsavond (paal)kamperen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Oudejaarsavond (paal)kamperen

Wat een goed idee zeg! Ut wordt aardig koud dus mooi dat er een vuurtje gestookt kan worden. Mooie gelegenheid om mijn nieuwe tent en brander uit te proberen. Indien er nog plek is zou ik graag aan dit evenement wiilen meedoen. Gr Hans, woon zelf in Rhenen en ben van plan er donderdag heen te fietsen, meer mensen uit deze regio?
Het wordt Paalkampeerplaats Ulvenhout met 2 man in een Tipi :D! De derde (Wereldfietserlid) moet helaas werken met Oud&Nieuw...
De tipi is wel royaal met 2, dus wellicht passen er nog meer liefhebbers in?
Past die tipi over de vuurplaats? Lijkt me lekker warm
Dat zal wel passen ('s winters in Lapland is het met een vuurtje binnen heerlijk warm bij buiten -20...), maar het materiaal is niet zo geschikt om erg dicht bij het vuur te komen. Ook de stok zal dan sterk van kleur veranderen...

Beter dus om het vuur er ietsje vandaan te houden.
arnob schreef:Past die tipi over de vuurplaats? Lijkt me lekker warm

Onze tipi is daar groot genoeg voor maar helaas een andere keer...........
Neemt er (toevallig) iemand een kurkentrekker mee?

Ik heb dan wel een complete kampeeruitrusting (eerder 3 eerlijk gezegd :oops:, tassen en fiets niet meegerekend), maar geen kurkentrekker... :roll:
Mijn onafscheidelijk zwitsers zakmas zal dan ongetwijfeld wederom aan in behoefte voorzien. Overigens heeft een champgnefles geen kroonkurk ..
Nog nooit champagne gedronken, dus probleem is hierbij opgelost :oops: :lol:...
Beste paalkampeerders,

Hetty en ik kunnen tot onze spijt niet komen. We moeten voor 6 weken naar Costa Rica. Oudejaarsavond, net voor middernacht gaat ons vliegtuig de lucht in. Omdat we vanaf Frankfurt vliegen komen we bij het opstijgen precies over de paal. We zullen uit het raampje kijken en verwachten jullie daar te zien zwaaien. We wensen jullie natuurlijk een prachtig uiteinde en een goed begin. Als ik de berichten zo lees gaat dat helemaal lukken.
Ehh, ik weet het niet hoor ....
Volgens mij wordt het mij te heet onder de voeten, of liever gezegd te koud onder mijn matrasje ...

http://www.weeronline.nl/nlnlaaz.htm

Het weer in Breda
tekst ma, 29-12 di, 30-12 wo, 31-12
minimum
temperatuur -6°C -7°C -6°C
maximum
temperatuur 1°C 1°C 1°C
ochtend
middag
avond
Ik kom! Zolang het droog blijft, valt er goed te fietsen. Maar bij ijs op de weg, blijf ik thuis. Kan ik mijn slaapzak eens testen (-2 comfort :) en -10 extreme comfort) Als we een vuurtje kunnen stoken is het aangenaam. Veel kleding aandoen en genoeg eten. Wie gaat er kookgerei meenemen? Ik kom met een kameraad en we slapen in een ruime 2, krappe 3persoonstent, maar om elkaar warm te houden kan er misschien beter met z'n 3'en in geslapen worden.
Wij dachten eigenlijk ook gewoon te komen, het fietsweer lijkt prima te worden.Een tasje met extra kleding, een extra fleecedekentje, iets te drinken waardoor we 's-nachts niet het bed hoeven te verlaten en voor de rest houden we ons wel warm met hout sprokkelen en draaien voor het vuur (sprak hij grijnzend en hoopvol). Ik heb wel een brander bij me voor koffie, thee en soep, maar denk eigenlijk overdag warm te eten. Anders is je voedsel echt wel koud tegen de tijd dat je je bord leeg hebt lijkt me.
ik heb het al eerder gemeld maar wordt het echt te koud oid dan kunnen jullie bij ons in de huiskamer bivakeren.......
wij wonen redelijk dicht bij de plek waar jullie kamperen.......
Lars heb ik ons nummer gemaild........
Hoi,

Als iemand het nr van ' wereldreis ' ( Marion ) wil hebben moeten ze mij of haar maar een PB-tje sturen, toch ?

Groetjes en sterkte met de kou :wink:
Ach, ook als er op 4800m hoogte sneeuw voor m'n tentje ligt ´s ochtends, vind ik het nog leuk :wink:. Dit is vast goed te doen in m´n tipi en met een -15 comforttemp. slaapzak... :D
W.b. eten dacht ik aan pasta met worst, paprika, rode saus, e.d. voor de avond.
's Ochtends zat ik aan wat anders lekkers en warm te denken. Mijn Shira thermos is helaas slechts groot genoeg voor 1 persoon. Als er iemand ook eieren met spek meeneemt, is er niets aan de hand. Dat heet dan decadent kamperen :lol: :wink:.

Wie zorgt er eigenlijk voor het vuurwerk? 8)
(Jaja, Komo gaat ook mee.)
Vuurwerk ???

Ik wens iedereen die wel gaat en de kou trotseert een hele fijne avond, jammer dat ik er niet ben ...
Ohja, er ligt hout genoeg in de omgeving, kunnen jullie een mooi vuurtje stoken !

Veel plezier en een goed 2009 !
Voor de geïnteresseerden (als die er nog zijn... :wink:):
Wij gaan in de tipi waar slaapruimte is voor 5 personen; we zijn met z'n 2-en.
Binnentent en grondzeil niet aanwezig, maar veel drassigheid verwacht ik niet: heb je alleen je matje nodig wat tegen de grondkou beschermt.

Geef wel even aan als je erin wilt, want buiten liggen is met de wind toch niet erg prettig.
Jullie zijn niet alleen: de tassen zijn gepakt en champagne en oliebollen wachten op consumptie, de marshmellows op het roosteren. Overigens slapen we wel in onze eigen tent: ik denk dat een binnentent toch net iets warmer is ...
En ik heb een hamer bij me, de grond lijkt me wat hard.
Vandaag even een stukje gefietst, prachtig over de dijk langs Zevenaar naar Baberich richting Emmerich, langs de Betuwelijn. Maar mijn hemel, ik dacht dat mijn tenen er af vroren. Vijfentwintig kilometer hield ik het slechts vol en weer thuis ging de kachel op dertig. Hoe moet dat als je stil zit? Buiten met een koude kont ineengedoken voor een vuurtje van gevriesdroogd hout, wachtend tot de traag tikkende klok eindelijk met twee wijzers bovenin staat om proostend op het nieuwe jaar je inmiddels half bevroren champagne op te kunnen drinken. O wat ben ik verwend de afgelopen tijd. Hulde aan alle bikkels die dit gaan overleven en.....nog leuk vinden ook. Iedereen een heel gelukkig 2009! Al dan niet lekker warm bij de kachel.
Hoi,

ik kom samen met solar, en neem zwavelstokjes mee, zoals die op taarten ed terug te vinden zijn. Dus er is (bescheiden) vuurwerk aanwezig :)

groeten en tot ouderjaarsavond,
Robin

aan alle andere wereldfietsers alvast een gelukkig nieuwjaar