Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Stuurtas voor op een racestuur - Forum Wereldfietser

Gezocht: Stuurtas voor op een racestuur

Ik ben opzoek naar een stuurtas voor gebruik op een racestuur (42cm breed).

Omgeving Utrecht.
DuraLex schreef:Ik ben opzoek naar een stuurtas voor gebruik op een racestuur (42cm breed).

Omgeving Utrecht.
Vermoedelijk past deze tas van Topeak wel op een racestuur. Mocht je het onderstaande (niet meer gemaakte) model kunnen vinden: dat past prima tussen de horizontaal lopende Shimano STI-derailleurkabels.
Afbeelding
Volgens mij past zowat iedere stuurtas ook op een racestuur. Wel heb je soms een probleem met de waslijnen van sti, maar die kun je dacht ik met een v brake pijpje naar beneden laten buigen. Erg mooi is natuurlijk de klassieke oplossing van een klein rekje en een Gilles Berthoud tas met decaleur. Het grote voordeel daarvan is dat de tas erg laag zit, en dicht tegen de balhoofdbuis. Dat is wel belangrijk als je wilt dat de fiets nog een beetje redelijk stuurt.
Wim
Klassiek ontwerp waarbij de Grant Petersen lyrische proza het mooiste is. Met de klassieke ontwerpfout dat de stuurtas het onmogelijk maakt het stuur bovenop vast te pakken. En gok ik, ook een tas die je niet snel met koude vingers terwijl de regen in je nek druipt van de fiets rukt.