Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boterdoos - Forum Wereldfietser

Boterdoos

wij zijn op zoek naar een aluminium boterdoos met klemdeksel. we kunnen ze nergens meer vinden. voeger werden deze door Markill gemaakt. Heb je er nog 1 liggen die je niet meer gebruikt of weet je waar we deze boterdoos nog kunnen kopen dan horen we graag van jullie

vriendelijke groet,
Boudewijn en Lies
Dat boter in een plat doosje moet vind ik een idée fixe. Een beker met schroefdop bevalt me een stuk beter. Om de hoek verkrijgbaar. De eenvoudigste en goedkoopste modellen met de minste onderdelen (2 dus) zijn meestal het waterdichtste en gaan het langste mee. Er gaat onverwacht veel in.
Leon
ik heb nog een markill boterdoos. maar gebruik tegenwoordig plastic bakjes bij de xenos vandaan. waarvan de deksel 4 'lipjes'heeft die je om de bak heen vouwt. Er zit ook een rubber ring in.
Ik heb sinds ik ze gebruik nooit meer lekkage van boter gehad. Die markill boter doos wilde de klem nog wel eens losschieten al hij in verdrukking kwam.
Ik hoop dat ik de doos goed heb om schreven. Overigens zijn ze er ook van curver en zag ik ze deze week staan bij de AH. Xenos is tot op heden de goedkoopste.
Ik zou ook gewoon aan de Lock & Lock doosjes gaan. Zijn een stuk betrouwbaarder dan de Markill boterdoos (rubber ring sluit nooit goed en moet ieder jaar vervangen worden), en zijn stevig aan de prijs :shock:
Meer hier: http://www.tour.tk/bike-touring-equipment-cooking.htm
Geweldige tips van die plastic bakjes. we gaan ze aanschaffen en laten de good old markill voor wat het is. nu snel spullen pakken voor 3 weken fietsen in de Limburgse heuvels. Lijkt ons een mooie oefentrip voor schotland volgend jaar.

Hartelijk dank voor alle reacties en suggesties

Boudewijn en Lies
Het, theoretische, voordeel van zo'n boterdoos is/was dat de binnen en buitendios ook voor isolatie zorgen, dus minder last van smelten. Dat los je met, alleen, een curver doosje natuurlijk niet op, hoe goed het ook sluit.
Ik zou ook gewoon aan de Lock & Lock doosjes gaan.
dit zijn het type doosjes dat ik bedoel maar wist er geen naam voor.
Het, theoretische, voordeel van zo'n boterdoos is/was dat de binnen en buitendios ook voor isolatie zorgen, dus minder last van smelten. Dat los je met, alleen, een curver doosje natuurlijk niet op, hoe goed het ook sluit.
Ik heb bij het gebruik van de markill nooit iets van enig isolatie vermogen gemerkt.
voorkomen van smelten van de boter beperk ik door het in een
Wollip cushion "kussen" van Nomad te stoppen.
Deze kun je vouwen tot een soort theemuts. Overdag isolatie om iets koel te houden, bij het koken als " hooikist"( word de slaapzak niet vies) en `s nacht als kussen. Een beetje multifunctionele luxe van 250gram