Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schnozzel - Forum Wereldfietser

Schnozzel

Wil graag een schnozzel uitproberen. Elke avond twee Exped matten met de ingebouwde pomp vol pompen is toch een klusje. Ben benieuwd of de schnozzel prettiger werkt. Als iemand er een heeft die niet meer wordt gebruikt hoor ik het graag.
Volgens mij werkt een schnozzle-zak niet op een mat met ingebouwde pomp.
wel als je de zak op de uitgang zet.
Ik heb wel een mat waar geen klepje meer opzit bij de uitgang( oranje rubbertje onder de afsluitdop.
Jony, ik vraag mij af dat als je via de uitgang de mat opblaast en hier zit geen klepje, verdwijnt er dan niet heel veel lucht zodra je de schnozzel verwijdert?
Voordat ik de zak eraf haal sluit ik met mijn hand de opening af, door de mat heen.
De mat maximaal opblazen doe ik nooit, ligt niet prettig.
Ik hen een schnozzel kunnen kopen.
Georg schreef:Volgens mij werkt een schnozzle-zak niet op een mat met ingebouwde pomp.
Dit jaar een schnozzle aangeschaft voor onze expedmatjes met ingebouwde pomp. Het type dat je moet "reanimeren" met twee handen. Werkt prima om de zak aan te sluiten op het ventiel wat je met het pompen dicht houdt.

Er schijnt wel een verschil in diameter te zijn met oude en nieuwere expedmatten maar daar hebben ze dan weer een verloopstuk voor.

Ik zou gewoon tot aanschaf over gaan. het is een heerlijkheid om met 3 à 4 zakken lucht je matje vol te hebben met weinig moeite. Wij hebben nu nog een schnozzle aangeschaft en gebruiken ze onderweg als compressiezak in de voorste fietstassen voor de donzen slaapzakken.
Schnozzel in de tas, slaapzak er in proppen en aanduwen. matje kan er vervolgens bovenop in dezelfde tas. ideaal.

groet,

Alfred
Alfred schreef:Werkt prima om de zak aan te sluiten op het ventiel wat je met het pompen dicht houdt.
Dus je bedoelt dat je 'm niet hoeft aan te sluiten op de uitgang waarmee je het luchtbed leeg laat lopen maar op de feitelijke ingang. Right? Want als dat zo is overweeg ik er ook een aan te schaffen. Best nog een klusje, twee luchtbedden 'reanimeren' namelijk.
Inderdaad, gewoon op de ingang aansluiten. Dat is tenslotte ook de luchtinlaat als je het pomp gedeelte gebruikt.

Groet,

Alfred