Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets voor tiener - Forum Wereldfietser

fiets voor tiener

Hallo,

onze dochter wordt te groot voor haar kinderfiets, dus het wordt tijd voor een nieuwe. Omdat ze (normaal gezien) nog wel wat zal groeien, zal het noodgedwongen een overgangsfiets worden (ze meet momenteel 1m55, 11 jaar), dus we willen het budget beperkt houden. Aan de andere kant moet de fiets wel goed genoeg zijn om mee op reis te gaan en er een set achtertassen op te monteren. Iemand tips voor aanschaf van een fiets? Indien je een mooi tweedehands aanbod weet, willen we dat zeker ook bekijken. Alvast bedankt!

steven
Van de nieuwe fietsen zou ik denken aan een Cube Access WLS. Dat is een dames mtb met oogjes voor dragers. De afmontage is niet geweldig, maar bruikbaar voor dit doel schat ik. Zelf hebben we toen onze dochter ietsje ouder was ook een Cube dames mtb gekocht. Toen kon je nog tamelijk chique afmontage krijgen zonder schijfremmen. Dat was een prima fiets, met een mooi frame. Het was niet heel stijf, dus al teveel bagage was geen goed idee.
Als je toch een Cube noemt, zou dit dan een mogelijkheid zijn: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=26898
(of wellicht net te groot, echter nog geen foto's)
Hallo Steven je hebt een pb.

groet,
Kiek
Hallo Steven,

wij zaten vier jaar geleden voor eenzelfde afweging en hebben toen een tweedehands Koga Lightspeed gekocht voor onze oudste dochter (toen 12 jaar oud). Een fiets voor meiden (en waarschijnlijk ook jongens) van deze leeftijd moet vooral niet te zwaar zijn, maar hoeft aan de andere kant ook niet van "Santos-tractor" kwaliteit te zijn, omdat ze toch niet te veel bagage mee mogen nemen. Fietsen met een verende voorvork vallen wat mij betreft dan ook direct af. Een Lightspeed is niet geschikt als fiets voor de gemiddelde volwassen vakantiefietser, maar doet het prima voor de genoemde leeftijdscategorie.
Er zijn vergelijkbare fietsen te koop van andere merken, maar Koga is ruim vertegenwoordigd op Marktplaats. Er worden vaak nauwelijks gebruikte fietsen aangeboden omdat men overstapt op een E-bike.

groet,

Jan
p.s. het Koga-stuur heb ik vervangen door een stuur met minder back-sweep met Ergonhandvatten. Dochterlief kreeg te veel last van tintelende handen