Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bevestigingsplaat Ortlieb stuurtas - Forum Wereldfietser

bevestigingsplaat Ortlieb stuurtas

Ik overweeg deze stuurtas te kopen, omdat deze qua volume tussen de twee stuurtassen van Ortlieb zit. Ik wil er dan de bevestigingsplaat van Ortlieb aan monteren. Ik zoek dus een versleten stuurtas met een nog intacte bevestigingsplaat!

Bijlagen

Z'n plaat kan je gewoon los kopen:

Montageplaat t.b.v. stuurtas

Edit: Link gecorrigeerd.
De link werkt niet!
Heren, bedankt, had ik nog niet gevonden. Op de website van Ortlieb stond hij niet. ps nog steeds interesse in een oude stuurtas!
Ben ik toch wel benieuwd hoe je dat waterdicht wil houden? en wat is er mis met de klittenband oplossing zoals die nu op dit chinese tasje van nog geen €25,- zit.

Er zit volgens mij ook nog verschil in de verschillende ortieb stuurtassen door de jaren heen wat houder en plaat betreft, dus dat wordt je volgende uitdaging. :?
Juist bij mijn stuurtas vind ik met een klik eraf wel fijn. En met een klittenband bevestiging gaat het bijna altijd ergens wringen. Een voordeel is wel dat de tas minder ver naar voren hangt. De tas is besteld, over een maand meer.
Euh, voor de correctheid: Ortlieb heeft vier maten stuurtassen. De Ultimate Compact. De Ultimate S, M en L. En dan heb je ook nog de Ultimate Pro, maar die is vergelijkbaar met de M.

Oh, en montageplaten van Rixen und Kaul (ClickFix) zijn los te koop en het Ortlieb systeem werkt ook daarop.
Dat Eric, en dan zit er ook nog verschil in het jaar van fabricage, de ene oude is de andere oude dus ook niet. Je zal dus zowel een oude tas als een bijhorende stuurbevestiging nodig hebben. Dat dus als tip aan zowel Bert als aanbieder. Jammer genoeg voor Bert slijten die stuurtassen niet echt.
Die ClickFix is volgens mij van de nieuwere type tassen, al had Agu die ook al op zijn stuurtassen eind jaren 80. (Die hadden toen een stuk ijzer wat in de stuurhouder ging)
Het stuur-klik-systeem van de oude beugel is compatibel met de huidige Klick Fix stuuradapter. Maar echter niet met Ortlieb.
Eric,

Ik ben in het bezit van de Compact en M, de Compact is vaak net iets te klein en de M (inmiddels) net iets te groot. Heb naar de S gekeken, maar vind deze foeilelijk (ingekorte M) en veel te zwaar. Tas van Alibaba al besteld en ga daar gewoon de ClickFix plaat op zetten. Terugkoppeling volgt.

Bert
Ali was erg snel deze keer en ik ben erg tevreden met het resultaat. Veel ruimer als de Compact en met 315 gram een stuk lichter als de compact.

Bijlagen

Ik krijg de foto's niet in een bericht.

Bijlagen

Mooi, goed gelukt zo te zien.
Nu nog onder de douche er mee, of volgende week een regenbui meepikken om te zien hoe waterdicht het geheel nog is.

Hoe ziet het er trouwens aan de binnenkant van de tas uit?
Netjes gedaan, top. Ik kan zo'n initiatief altijd wel waarderen.