Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: 2e hands toerfiets voor lange jongen - Forum Wereldfietser

Gezocht: 2e hands toerfiets voor lange jongen

Ik ben op zoek naar een tweedehands toerfiets voor een jongen van 2m. Hij is een goede fietser en wil er een weekje mee door Frankrijk trekken. Ikzelf heb weinig verstand van fietsen, dus zelf zomaar iets van Marktplaats wordt vast geen succes. Een bevriende fietsenmaker kan wel helpen als er dingen opgeknapt/vervangen moeten worden.

Zou ik ergens iets redelijks kunnen vinden voor €300/400? Of heeft er iemand nog iets de schuur staan?
OnnoE schreef:
di 19 mar, 2019 13:35
Ik ben op zoek naar een tweedehands toerfiets voor een jongen van 2m. Hij is een goede fietser en wil er een weekje mee door Frankrijk trekken. Ikzelf heb weinig verstand van fietsen, dus zelf zomaar iets van Marktplaats wordt vast geen succes. Een bevriende fietsenmaker kan wel helpen als er dingen opgeknapt/vervangen moeten worden.

Zou ik ergens iets redelijks kunnen vinden voor €300/400? Of heeft er iemand nog iets de schuur staan?
Ja deze: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... frame.html
Als je de rest van het budget aan de fietsenmaker geeft kan hij er wel iets van maken.
Er staan op marktplaats wel eens fietsen van framebouwers Vittorio en Snel fietsen te koop in maatje dranghek. Op dit moment dan weer helaas niet zoveel. Kan momenteel alleen deze vinden:

http://link.marktplaats.nl/m1381007947

Vind ik best aan de prijs voor de leeftijd overigens.
Aanvulling: een frame met een klassieke 61 cm-maat zoals deze is vrijwel altijd te klein voor iemand van 2 meter.
OnnoE schreef:
di 19 mar, 2019 13:35
Ik ben op zoek naar een tweedehands toerfiets voor een jongen van 2m. Hij is een goede fietser en wil er een weekje mee door Frankrijk trekken. Ikzelf heb weinig verstand van fietsen, dus zelf zomaar iets van Marktplaats wordt vast geen succes. Een bevriende fietsenmaker kan wel helpen als er dingen opgeknapt/vervangen moeten worden.

Zou ik ergens iets redelijks kunnen vinden voor €300/400? Of heeft er iemand nog iets de schuur staan?
Ik heb je een mail gestuurd.
De staat van de fiets zou belangrijker moeten zijn dan bouwjaar.
Bedankt voor alle waardevolle tips.
We gaan in het weekend een Koga Terraliner van een van de forumleden bekijken.
Ik had je nog een mail gestuurd, voor het geval het niks wordt met de Koga...
zie mijn verkoop van een 60 cm frame maat Koga Globe traveller.
geen onderhoud nodig.. kun je zo op weg rijden.
Ik ben 1,95 en heb een koga traveller van 66 cm... bij het zoeken ook een 63 cm bekeken maar die was voor mij echt te klein. Nou heeft niet iedereen dezelfde lichaamsverhoudingen, maar ik betwijfel of je met 2 meter uit de voeten kan met een 60 cm Koga!
Bedankt voor de reacties allen. We hebben vorig weekend een Koga Traveller overgenomen van een wereldfietser.
Even nieuwsgierig..welke maat?
Een Koga Terraliner 63cm