Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campinggids Overnatning i det Fri - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Campinggids Overnatning i det Fri

bert sitters schreef:
ma 13 mei, 2019 13:22
Je hebt een Camping Key Europe nodig. Kun je aanvragen bij de ANWB.

Mail even naar de camping of reserveren dan noodzakelijk is.
Het is een stuk goedkoper (tenzij je al ANWB-lid bent) om de card rechtstreeks bij makers/uitgevers ervan te bestellen. Overigens viel me op dat lang niet alle campings ook vragen naar de kaart of weer van een ander systeem gebruik maakten. De kaart is overigens ook in de rest van Europa geldig. En Denemarken is inderdaad duur, naar mijn beleving duurder nog dan Zweden, heeft denk ik ook met het hoge BTW tarief (25%) op alles te maken.
_Peter_ schreef:
ma 13 mei, 2019 23:25
....
En Denemarken is inderdaad duur, naar mijn beleving duurder nog dan Zweden, heeft denk ik ook met het hoge BTW tarief (25%) op alles te maken.
In Zweden heb je ook 25% BTW (ik weet niet of dat op "alles" is).

Denemarken is al heel lang duur, lang geleden (dwz 30 jaar) was Zweden ook duur.
Zweden was zo'n 10 jaar geleden zelfs "goedkoop", soms waren de paprika's en de Euroshopper produkten bij de IKA daar zelfs goedkoper als dezelfde produkten bij de AH hier (en die paprika's kwamen dan uit Nederland).

Groeten BSM
Eten, drinken, overnachtingen = 12% dat scheelt dus de helft (op de belasting dan)
_Peter_ schreef:
di 14 mei, 2019 00:14
Eten, drinken, overnachtingen = 12% dat scheelt dus de helft (op de belasting dan)
Dat scheelt 11% op de consumentenprijs .... in mijn beleving is Denemarken duur(der), gewoon in alles (maar dat kan inmiddels weer wat achterhaald zijn, ik houd koers en koopkracht niet continu bij).

Groeten BSM
_Peter_ schreef:
ma 13 mei, 2019 23:25
En Denemarken is inderdaad duur, naar mijn beleving duurder nog dan Zweden, heeft denk ik ook met het hoge BTW tarief (25%) op alles te maken.
Als ik me tot de grote supermarkten beperk, dan lijkt Zweden vandaag de dag inderdaad goedkoper te zijn geworden dan Denemarken (in kleine buurtwinkels in kleinere plaatsen lijkt nog steeds het omgekeerde het geval te zijn).

Aan de oostkust zijn de huizenprijzen intussen zo hoog geworden, dat Denen tegenwoordig zelfs aan de Zweedse zuidwestkust gaan wonen en forenzen! Zij combineren de voordelen van goedkope woningen en lagere prijzen, met het voordeel van een hoger loonpeil in DK! (hoe het IB-technisch zit, weet ik niet). En je hebt ook Zweedse forenzen die in DK werken. Andersom, Denen die als forens in Zweden werken, ben ik nog niet tegengekomen.

ON-TOPIC: mede daarom is het boekje 'Overnatning i det Fri' budgettechnisch zo aantrekkelijk. Maar ja, de Zweden stellen daar dan weer het 'Allemanasrecht' tegenover......
Mmm ik wil het boekje graag kopen maar het zou wel erg functioneel zijn als er ook een GOX bestand van is. Heeft iemand die al gevonden?
egopro schreef:
di 14 mei, 2019 12:37
Mmm ik wil het boekje graag kopen maar het zou wel erg functioneel zijn als er ook een GOX bestand van is. Heeft iemand die al gevonden?
Er is een app 'shelter' (van Peter Gjoel). Ik heb deze op mijn iPhone.
Zoek op "overnatning i det fri danmark"

Ik vraag me nu alleen af of en in hoeverre het boekje nog meerwaarde heeft.
Hey hartstikke bedankt voor de tip!

Het is niet echt makkelijk te vinden in de app store dus voor de iPhones onder ons:
https://itunes.apple.com/dk/app/shelter ... ?l=da&mt=8

Kan ik er vanuit gaan dat bij deze shelters geen toilet aanwezig is? Mijn reisgenote houd wel van sanitair
egopro schreef:
di 14 mei, 2019 21:28
Hey hartstikke bedankt voor de tip!

Het is niet echt makkelijk te vinden in de app store dus voor de iPhones onder ons:
https://itunes.apple.com/dk/app/shelter ... ?l=da&mt=8

Kan ik er vanuit gaan dat bij deze shelters geen toilet aanwezig is? Mijn reisgenote houd wel van sanitair
Daar kan ik je (nog) geen antwoord op geven. Ik maak pas deze zomer mijn maiden trip.
milko schreef:
di 14 mei, 2019 21:50
egopro schreef:
di 14 mei, 2019 21:28
Hey hartstikke bedankt voor de tip!

Het is niet echt makkelijk te vinden in de app store dus voor de iPhones onder ons:
https://itunes.apple.com/dk/app/shelter ... ?l=da&mt=8

Kan ik er vanuit gaan dat bij deze shelters geen toilet aanwezig is? Mijn reisgenote houd wel van sanitair
Daar kan ik je (nog) geen antwoord op geven. Ik maak pas deze zomer mijn maiden trip.
Hoe het in Denemarken is weet ik niet.
In Zweden vind je op de gekste plekken plee-huisjes, met name bij bijna elk natuurreservaat.
Het lijkt misschien overdreven, maar het heeft zo z'n voordeel .... dankzij die huisjes kunnen onze kleine vliegende vriendjes zich niet te goed doen aan je ontblote achterdeel.

Groeten BSM
De W.C.'s op de I det Fri terreintjes kunnen heel primitief zijn. Douches kun je meestal vergeten.
bert sitters schreef:
wo 15 mei, 2019 06:40
De W.C.'s op de I det Fri terreintjes kunnen heel primitief zijn. Douches kun je meestal vergeten.
Wij hebben ook wel bij mensen thuis gestaan, waarbij een douche in hun eigen badkamer geen probleem was. Wel tegen een gering bedrag uiteraard...
Op udinaturen.dk staan de plaatsen online die ook in het boekje staan. Geen idee of je die ook als poi in je Garmin kan zetten vanaf daar.

http://www.udinaturen.dk/#{%22x%22:6711 ... egories%22:[%229%22]}