Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tentstok - Forum Wereldfietser

Tentstok

Tijdens het opzetten van m'n tent in het donker heb ik helaas de tentstokken niet genoeg in elkaar gestoken waardoor 1 segment stuk is.
20190729_095554.jpg
Ook zou ik graag eens willen proberen de boog in kleinere segmenten op te delen zodat de pakmaat voor mij wat handiger wordt. Zodoende wat meer tentstok nodig dan voor een Hilleberg Akto gebruikelijk is.
20190729_095607.jpg
Is er iemand die van een gesneuvelde tent nog tentstokken over heeft van hetzelfde type? Easton 340 7075 staat erop.
Hallo Jurr,
een vriend van mij had ook ooit zo iets en na zijn afgebroken vakantie contact opgenomen met Vaude. Zij hebben contact met hem opgenomen daarop. Hij had het missende onderdeel via de post of dealer kunnen krijgen in Luxemburg waar hij op vakantie was. Ik zou daarom eerst maar met de dealer, importeur of fabrikant contact opnemen. Succes Maarten
Het lijkt erop dat de oude Easton-stokken voor de Akto niet meer leverbaar zijn, zie de opmerking hier: https://www.zwerfkei.nl/product/hillebe ... x-9-mm?p=2

Als je kortere stokdelen wilt, zou je bij Carl Denig in Amsterdam langs kunnen gaan. Die hebben een eigen tentenatelier. Ik mocht daar ooit in een bak met allemaal losse stokdelen grasduinen, om mijn eigen tentstok samen te stellen.

Ik heb zelf ook nog wel wat los spul liggen, volgens mij van Easton. Als je laat weten welke lengte je zoekt, zal ik even kijken.
Dank voor het meedenken!

De huidige situatie werkt dit al meerdere overnachtingen nog prima zo als ik een beetje oplet, maar ik kom er nu op vakantie dagelijks achter dat ik 'm toch liever zonder rafelrandje heb. ;)

Mocht ik niet tot een langer setje stokken komen van iemand met een versleten kwaliteitstent dan ga ik daarna maar eens me op dit stokdeel focussen :)
Dag Jurr,
Ik heb nog wel wat liggen. Maar bij mij staat er niets op geprint. Het zijn stokken van mijn oude Nammatj 2
GT (1991). Daarna heb ik (in 2011) een Nallo 2GT gekocht. Daar zitten weer iets andere stokken bij. De diameters en lengten van de stokken van beide tenten zijn verschillend. Op geen van beide staat een model- of serieaanduiding.
De stokken van de Nammatj zijn 44,5 cm lang overall. Ik heb ook nog kortere stukken. Het stuk waar de volgende buis overheen schuift is 3,9 cm.De uitwendige diameter is 8,9 mm; de inwendige diameter is 7,3 mm.
Je kan zoveel delen krijgen dat je een complete stok kan vervangen.
Stuur maar een PB als je hier iets aan hebt. Dan kunnen we na je vakantie wel even kijken hoe we het verder doen.
Goede tocht verder,
Frans
fransvanrooden schreef:
ma 29 jul, 2019 13:37
Goede tocht verder,
Frans
Bedankt Frans! Ik stuur je een pb zodra de afstand weer binnen een dag te fietsen is ;)
Niet alleen bij Denig maar ook bij Bever en Zwerfkei kun je nieuwe stokken laten maken (op maat) of laten repareren. Voor nu zou ik het reparatiesetje even gebruiken (met die korte stukjes pijp of even wat anders verzinnen. Die je natuurlijk nu niet mee hebt genomen omdat je het nooit nodig dacht te hebben.
Zo maar even voor een andere easton stok vervangen zou ik niet doen, per deel zit er een andere spanning op, en die is per tentmodel verschillend..
_Peter_ schreef:
ma 29 jul, 2019 15:55
Voor nu zou ik het reparatiesetje even gebruiken (met die korte stukjes pijp of even wat anders verzinnen. Die je natuurlijk nu niet mee hebt genomen omdat je het nooit nodig dacht te hebben.
Haha, die had ik op m'n vorige reizen inderdaad wel bij me. Best een handig buisje van 10cm wat tijdens de vliegreis met het voorwiel eruit precies met een snelspanner tussen de voorvork paste. Hoe die van m'n paklijst verdwenen is, is me een raadsel ;)
_Peter_ schreef:
ma 29 jul, 2019 15:55
Zo maar even voor een andere easton stok vervangen zou ik niet doen, per deel zit er een andere spanning op, en die is per tentmodel verschillend..
Het wordt nog hogere tentstokkunde ;) Nooit geweten, zo leer ik nog eens wat door een kapotte tentstok.

Dank!
Jurr schreef:
ma 29 jul, 2019 16:01
Haha, die had ik op m'n vorige reizen inderdaad wel bij me. Best een handig buisje van 10cm wat tijdens de vliegreis met het voorwiel eruit precies met een snelspanner tussen de voorvork paste. Hoe die van m'n paklijst verdwenen is, is me een raadsel ;)
Terugduwen en dan een van de volgende dingen in afnemende voorkeur er heel strak en vaak omheen draaien: heel dun staaldraad, dun koperdraad, heel dun nylon touw, nylon garen of visgaren etc. Het wordt een bobbel, maar dat is niet erg. Met plakband is verschuiven van min of meer te voorkomen.
Glaswol in epoxy of polyesterplamuur gedrenkt werkt ook maar is meer gepruts. Je kunt de segmenten evt. verwisselen zodat de bobbel niet in het midden van de stok zit.
Hoe ongeregelder het land hoe meer kans dat een buisje of draad gewoon in de berm ligt.
Als je nog lang onderweg bent, stop even bij een busje van een loodgieter. Die heeft een snij-ijzer en kun je het buisstukje netjes afkorten.

Dit bedrijf uit het oosten van het land levert je tentstok op maat uit zoveel delen als je wil, wel of niet voorgebogen/gekromd:
http://www.original-mostert.com/
Fietsertje71 schreef:
wo 31 jul, 2019 13:24
Als je nog lang onderweg bent, stop even bij een busje van een loodgieter. Die heeft een snij-ijzer en kun je het buisstukje netjes afkorten.

Dit bedrijf uit het oosten van het land levert je tentstok op maat uit zoveel delen als je wil, wel of niet voorgebogen/gekromd:
http://www.original-mostert.com/
Alldek Trekking - De Wagenmaker 18 - 1851 PX Heiloo lijkt me niet in het oosten van het land te liggen (Heino ligt daar wel), maar Heiloo ligt ergens tussen Alkmaar en Egmond, niet zover van de kust vandaan. In het westen dus :wink:
_Peter_ schreef:
ma 29 jul, 2019 15:55
Niet alleen bij Denig maar ook bij Bever en Zwerfkei kun je nieuwe stokken laten maken (op maat) of laten repareren.
Op Bever zou ik niet te hard rekenen. In het filiaal in Rotterdam konden ze me een jaar of twee terug niet helpen met een gebroken tentstok omdat ze het merk van mijn tent niet meer voerden. Uiteindelijk heb ik via een winkel die nog wel Tatonka verkocht probleemloos een vervangende stokkenset aan kunnen schaffen, maar over laten repareren of op maat maken werd bij Bever met geen woord gerept.

Groetjes,

Carl
Fietsertje71 schreef:
wo 31 jul, 2019 13:24
Als je nog lang onderweg bent, stop even bij een busje van een loodgieter. Die heeft een snij-ijzer en kun je het buisstukje netjes afkorten.
Het lijkt op de foto inderdaad maar om één cm te gaan. Die missen lijkt me niet erg spannend. Netjes afzagen kan ook wel. Belangrijk is dat het einde van de barst helemaal verwijderd wordt.
Dank voor het meedenken allemaal!

'k Ga er na m'n vakantie mee aan de slag, dan is het net binnen het jaar gerepareerd ;) Gebeurde tijdens het Harskamperdennen weekend vorig jaar...
Sluit mij aan bij Leon. Is mij recent ook overkomen doordat het elastiek van onze Hilleberg Nallo al na 1.5 jaar te slap geworden was. het beschadigde stukje van ongeveer een cm er afgezaagd en er nog een tijd mee gekampeerd tot na een week of twee Soellaart een nieuw stokdeel (onder garantie, service !) stuurde. En uiteraard het elastiek vervangen.

Ben
Carl schreef:
wo 31 jul, 2019 19:17
_Peter_ schreef:
ma 29 jul, 2019 15:55
Niet alleen bij Denig maar ook bij Bever en Zwerfkei kun je nieuwe stokken laten maken (op maat) of laten repareren.
Op Bever zou ik niet te hard rekenen. In het filiaal in Rotterdam konden ze me een jaar of twee terug niet helpen met een gebroken tentstok omdat ze het merk van mijn tent niet meer voerden. Uiteindelijk heb ik via een winkel die nog wel Tatonka verkocht probleemloos een vervangende stokkenset aan kunnen schaffen, maar over laten repareren of op maat maken werd bij Bever met geen woord gerept.

Groetjes,

Carl
Bever is inderdaad niet meer de Bever van toen het nog een buitensportwinkel was. Het personeel met kennis is in veel gevallen niet meer aanwezig, want te duur. Mij hebben ze destijds wel kunnen helpen.