Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips? 26" 2.3 - 2.8 semi-slick - Forum Wereldfietser

Tips? 26" 2.3 - 2.8 semi-slick

Dag iedereen,

Ik heb van forumlid Sjefke een Surly Troll frame overgenomen en ben deze aan het opbouwen.
So far so good.

Nu zoek ik nog een setje brede semi-slicks mtb banden tussen de 2.3 en de 2.8. Maar zijn die er wel?
Schwalbe Thunder Burt of Furious Fred worden bijvoorbeeld niet meer uitgegeven in 26 inch.

Wie heeft er tips?
Vroeger had je de goliath van Conti, of die er nog is weet ik niet, en ook niet in die maat. De meeste banden vindt ik meestal bij bike24.de , ook nu 26" niet echt gangbaar meer lijkt te zijn.
jwkeij schreef:
zo 11 aug, 2019 22:21

Schwalbe Thunder Burt of Furious Fred worden bijvoorbeeld niet meer uitgegeven in 26 inch.

Wie heeft er tips?
Op marktplaats een setje scoren? Gaan echt voor weinig geld weg die 26 inch banden..
Ik weet natuurlijk niet wat je van plan bent maar in 60 mm is er ook de Big Apple.
Mooi profiel is anders, maar deze Maxxis in 58-559 zou van alle markten thuis zijn: https://www.bike-components.de/de/Maxxi ... en-p59682/
Ik rij met de Maxxis Hookworm 63-559 op de Big Dummy, afgelopen vakantie m’n eerste lekke band gehad in 1,5 jaar rijden = ik ben tevreden :D
Shadow schreef:
ma 12 aug, 2019 22:18
Ik rij met de Maxxis Hookworm 63-559 op de Big Dummy, afgelopen vakantie m’n eerste lekke band gehad in 1,5 jaar rijden = ik ben tevreden :D
Maar hoeveel km heb je er dan mee gefietst voor het eerste lek? Dat is wel fijn om te weten. Net mijn marathon plusjes (406-35) vervangen omdat er toch wel veel blauw zichtbaar werd na 10.000km en zoals geadverteerd geen lek.
Overigens kun je met Kojaks (wel maar max 50mm) bijna overal goed fietsen, mul zand is net als met de meeste banden wel een uitdaging.
Ik heb geen teller, maar als ik de eerste bosrit over geslagen had, dan had ik nu geen lekke band gehad :| dikke stekel erin, ik reken het de band niet aan iig.

Mul zand is met de Hookworms een makkie :D ook met een Big Dummy met mij erop 8)
Ben er bijna uit. Bijna. Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Heb op Marktplaats een set Super Moto's in 26x2.35 gevonden.
Zijn dan wel geen semi-slicks, maar ze zullen wel rollen over gravel en bospaadjes.

Die Maxxis Hookworms lijken mij ook wel wat.
Mijn zoektocht wordt vervolgd.....
jwkeij schreef:
wo 28 aug, 2019 22:54

Heb op Marktplaats een set Super Moto's in 26x2.35 gevonden.
Zijn dan wel geen semi-slicks, maar ze zullen wel rollen over gravel en bospaadjes.
Fijne banden. Wat minder lekbestendig dan een Big Apple, maar wel weer 5mm breder dan een Almotion in 26 inch. Breed genoeg om een beetje met de bandenspanning te spelen, zeker als je een niet al te smalle velg hebt.