Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 28 inch achterwiel 8 speed, NIET voor vakantie - Forum Wereldfietser

28 inch achterwiel 8 speed, NIET voor vakantie

Ik ben op zoek naar tweedehands 28 inch achterwiel velgrem.

Hoeft geen super(vakantie)kwaliteit te zijn, want bedoeld voor stadsfiets (3X8 speed), wordt dus niet zwaar belast. Moet wel recht zijn!
Wie heeft er nog eentje liggen en wil er van af?

Graag in Rotterdam e.o., dit in verband met ophalen.
Waarom specifiek zoeken naar 8v achterwiel? Je hebt meer keus indien je zoekt naar 8-10v achterwielen. Veel groter aanbod en dezelfde maat! Wel de inbouwmaat vermelden: 130 of 135 mm.
Ik denk dat je ff moet uitleggen dat 8-9-10 speed cassettes allemaal door elkaar passen...
Shadow schreef:
wo 25 sep, 2019 19:12
Dit niks;

viewtopic.php?f=11&t=33759
Denk dat die straks niet meer te koop is ;)

viewtopic.php?f=23&t=33870
Ik lees het net idd! :roll:
Shadow schreef:
wo 25 sep, 2019 19:09
Ik denk dat je ff moet uitleggen dat 8-9-10 speed cassettes allemaal door elkaar passen...
Alle drie de cassetten zijn vrijwel even breed en passen dus (bij 10v soms met een (meegeleverde) 1mm spacer) op dezelfde body.
Als je dingen die al meer dan 10 jaar bekend zijn, iedere keer herhaalt, maakt dat, vind ik, een heel belerende indruk en dat wil ik niet. Bovendien is dit soort kennis ten overvloede te vinden online.
Jawel, maar sommige mensen hebben niks met techniek :D
Lijkt me lastig als je een wiel moet verwisselen. Maar goed dat er nog fietsenmakers zijn.
sjefke schreef:
wo 25 sep, 2019 18:08
Waarom specifiek zoeken naar 8v achterwiel? Je hebt meer keus indien je zoekt naar 8-10v achterwielen. Veel groter aanbod en dezelfde maat! Wel de inbouwmaat vermelden: 130 of 135 mm.
Nergens geschreven dat ik specifiek op zoek ben naar een 8v achterwiel.
Ik schreef letterlijk: "bedoeld voor stadsfiets (3X8 speed)".

Als de oude 8 speed cassette op een aangeboden 9 of 10 speed wiel past (maar zonder aanpassingen), prima.
De breedte is inderdaad 135 mm. De fiets is een Koga Distance, ik meen uit 2006.

Shadow: het op dit forum aangeboden achterwiel ligt in Den Bosch. Te ver weg, ik ben echt op zoek naar iets in Rotterdam e.o. (< 25 km)
En goed ingeschat, ik heb inderdaad weinig met techniek :oops:
Doe eens een bezoekje aan Bike 4 Travel, die kunnen je zo helpen denk ik (en zitten in Rotterdam)
wiel met anti-diefstal:
Afbeelding

je hebt een pb :D
mikefiets schreef:
do 26 sep, 2019 00:47
Nergens geschreven dat ik specifiek op zoek ben naar een 8v achterwiel.
Vreemd: je hebt toch wel zelf de titel van je topic ingetypt?..
hoogframe schreef:
do 26 sep, 2019 10:38
wiel met anti-diefstal:
Afbeelding

je hebt een pb :D
Die komt een inbreker kwispelend de sleutelbos brengen, zo te zien :D

(wij hebben ook zo'n exemplaar, maar dan een golden... :wink: )
zie die ogen: "the Force is strong with me" Afbeelding

nee, je hebt helemaal gelijk! :lol:
Jup hier thuis ook een, kruising Golden & Flatcoat, soort stuiterbal^2