Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp bij aankoop eerste vakantiefiets - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Hulp bij aankoop eerste vakantiefiets

157 berichten
Als het echt een traveller lady is . Dan is de fiets al aardig op leeftijd. En dan zonder de fiets gezien te hebben ook aardig aan de prijs.
pb gestuurd
M276 schreef:
zo 22 mar, 2020 17:29
pb gestuurd
Zag het! Heb geantwoord! Super bedankt! Blijkt dat de fiets net voor mijn neus is weggekaapt 😢. En vrees ook voor handelaar in deze helaas.
Zeist
Ja die zie je van de week weer terug in Soest of Veenendaal :)
En dan voor 1000 euro meer.
Dag Anne, 21 september heb ik onderstaande advertentie geplaatst. Mocht je door alle adviezen eerst een tweedehands fiets willen proberen: de fiets is er nog en je mag hem voor €250 hebben

Koga Miyata Traveller Lady uit 2006.
Maat 54, mijn vrouw is 1.70 m en zij vindt hem te groot. Vandaar dat hij al 8 jaar niets staat te doen in de schuur.
De fiets is mee geweest naar Italië, Frankrijk en Duitsland. Er is ongeveer 8000 km mee gefietst.
3x9 versnellingen. Alle onderdelen zijn Shimano Deore LX
Achterremkabel loopt iets stroef.
Naafdynamo
Verhoogd stuur omdat mijn vrouw graag rechtop zit.
Vraagprijs: €300 (ik ben afgegaan op de prijzen op marktplaats en hier €100 onder gaan zitten)
Mooie degelijke fiets voor startende reisfietser.

Uit te proberen in Hattem.

Erik
Fiets.JPG
Anne80 schreef:
zo 22 mar, 2020 19:46
M276 schreef:
zo 22 mar, 2020 17:29
pb gestuurd
Zag het! Heb geantwoord! Super bedankt! Blijkt dat de fiets net voor mijn neus is weggekaapt 😢. En vrees ook voor handelaar in deze helaas.
Het was idd een handelaar.
Ben wel benieuwd bij wie Jo hoort die hem heeft gekocht.
erikveenstra schreef:
zo 22 mar, 2020 20:13

Erik
Fiets.JPG
Volgens mij zijn je derailleurwieltjes versleten. En klopt de bagagedrager niet met het normale model van deze fiets. En zijn je velgen erg ingesleten. Maar vanaf een foto is het moeilijk te zien
Anne80 schreef:
zo 22 mar, 2020 19:46
M276 schreef:
zo 22 mar, 2020 17:29
pb gestuurd
Zag het! Heb geantwoord! Super bedankt! Blijkt dat de fiets net voor mijn neus is weggekaapt 😢.
He jammer. Dacht 'm gelijk op de mail te zetten voor je, zonder dat iemand misschien op dit forum geïnspireerd zou raken ;)

Maar het forum jaagt met je mee hoor (-:
erikveenstra schreef:
zo 22 mar, 2020 20:13
Dag Anne, 21 september heb ik onderstaande advertentie geplaatst. Mocht je door alle adviezen eerst een tweedehands fiets willen proberen: de fiets is er nog en je mag hem voor €250 hebben

Koga Miyata Traveller Lady uit 2006.
Maat 54, mijn vrouw is 1.70 m en zij vindt hem te groot. Vandaar dat hij al 8 jaar niets staat te doen in de schuur.
De fiets is mee geweest naar Italië, Frankrijk en Duitsland. Er is ongeveer 8000 km mee gefietst.
3x9 versnellingen. Alle onderdelen zijn Shimano Deore LX
Achterremkabel loopt iets stroef.
Naafdynamo
Verhoogd stuur omdat mijn vrouw graag rechtop zit.
Vraagprijs: €300 (ik ben afgegaan op de prijzen op marktplaats en hier €100 onder gaan zitten)
Mooie degelijke fiets voor startende reisfietser.

Uit te proberen in Hattem.

Erik
Fiets.JPG
Mooi aanbod! Moet een goeie beurt hebben zo te zien, maar voor dat geld...
ik heb laatst het balhoofdlager (geintegreerd cartridge gebeuren) van precies zo'n dames Traveller opgezocht (dat was best een puzzel) en vervangen. als je hierover een vraag hebt, stuur me dan gerust een pb.
fijne fiets!
hoogframe schreef:
zo 22 mar, 2020 23:06
ik heb laatst het balhoofdlager (geintegreerd cartridge gebeuren) van precies zo'n dames Traveller opgezocht (dat was best een puzzel) en vervangen. als je hierover een vraag hebt, stuur me dan gerust een pb.
fijne fiets!
Zitten direct in het frame toch?
ja, maar de puzzel was welk onderdeel er als lager in zit: lager kwam er bijna onherkenbaar uit. moderne frametechniek :roll:
M276 schreef:
zo 22 mar, 2020 20:24
Anne80 schreef:
zo 22 mar, 2020 19:46
M276 schreef:
zo 22 mar, 2020 17:29
pb gestuurd
Zag het! Heb geantwoord! Super bedankt! Blijkt dat de fiets net voor mijn neus is weggekaapt 😢. En vrees ook voor handelaar in deze helaas.
Het was idd een handelaar.
Ben wel benieuwd bij wie Jo hoort die hem heeft gekocht.
Ik begreep het ook en de verkoopster baalde als een stekker. Hoe bannen we die vreselijke handelaren nou uit...
Shadow schreef:
zo 22 mar, 2020 21:23
erikveenstra schreef:
zo 22 mar, 2020 20:13
Dag Anne, 21 september heb ik onderstaande advertentie geplaatst. Mocht je door alle adviezen eerst een tweedehands fiets willen proberen: de fiets is er nog en je mag hem voor €250 hebben

Koga Miyata Traveller Lady uit 2006.
Maat 54, mijn vrouw is 1.70 m en zij vindt hem te groot. Vandaar dat hij al 8 jaar niets staat te doen in de schuur.
De fiets is mee geweest naar Italië, Frankrijk en Duitsland. Er is ongeveer 8000 km mee gefietst.
3x9 versnellingen. Alle onderdelen zijn Shimano Deore LX
Achterremkabel loopt iets stroef.
Naafdynamo
Verhoogd stuur omdat mijn vrouw graag rechtop zit.
Vraagprijs: €300 (ik ben afgegaan op de prijzen op marktplaats en hier €100 onder gaan zitten)
Mooie degelijke fiets voor startende reisfietser.

Uit te proberen in Hattem.

Erik
Fiets.JPG
Mooi aanbod! Moet een goeie beurt hebben zo te zien, maar voor dat geld...
Wauw wat een aanbod!! Toch: ik ben niet veel groter dan je vrouw en had ook al gemerkt dat ik een fiets snel te groot vind. Hattem is een enorm eind om te proeffietsen. Ik zoek nog even verder!
https://www.maxstein.nl/tweedehands/kog ... -camel-h46

Heb je wel een herenframe , maar denk ik mooie complete fiets en een uitstekende winkel
Anne80 schreef:
ma 23 mar, 2020 16:09


Ik begreep het ook en de verkoopster baalde als een stekker. Hoe bannen we die vreselijke handelaren nou uit...
Sneller zijn dan zij :) (Jo rijdt trouwens echt heel het land door. Ze, of hij?, heeft ook al is op mijn fiets gereageerd)
Meer kan je er niet tegen doen.
Velodeville schreef:
di 24 mar, 2020 08:38
https://www.maxstein.nl/tweedehands/kog ... -camel-h46

Heb je wel een herenframe , maar denk ik mooie complete fiets en een uitstekende winkel
Mooie fiets! Ik heb knoop doorgehakt. Ik wil toch echt rohloff aanschaffen. Ben niet van goed onderhoud, ga fiets dagelijks gebruiken en denk dat me dat qua gebruiksgemak en enorm veel gaat schelen...
Anne80 schreef:
di 24 mar, 2020 15:45
Velodeville schreef:
di 24 mar, 2020 08:38
https://www.maxstein.nl/tweedehands/kog ... -camel-h46

Heb je wel een herenframe , maar denk ik mooie complete fiets en een uitstekende winkel
Mooie fiets! Ik heb knoop doorgehakt. Ik wil toch echt rohloff aanschaffen. Ben niet van goed onderhoud, ga fiets dagelijks gebruiken en denk dat me dat qua gebruiksgemak en enorm veel gaat schelen...
Ik heb je vorige week al een pb gedaan met een Rohloff fiets dacht ik?
Het duurde even maar daar is de rode santos weer

https://link.marktplaats.nl/m1529030113

Nu geen 1500 maar 3250

En Jo hoort dus bij PheloCycle
M276 schreef:
wo 25 mar, 2020 15:12
Het duurde even maar daar is de rode santos weer

https://link.marktplaats.nl/m1529030113

Nu geen 1500 maar 3250

En Jo hoort dus bij PheloCycle
Wat erg!!! Voor deze opkoper had ik haar nog gewaarschuwd!!😢😢😢 pvd zeg, daar waar ik bovendien bijna zelf door ben misleid...