Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp bij aankoop eerste vakantiefiets - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Hulp bij aankoop eerste vakantiefiets

157 berichten
Als jullie foto’s zien, nog dingen waar ik op moet letten? Fiets van een echte wereldfietser, en zo hoort het ook te gaan... 😊
Anne80 schreef:
wo 01 apr, 2020 19:49
Als jullie foto’s zien, nog dingen waar ik op moet letten?
Gewoon ... alles. In dit geval inclusief slijtage, want deze fiets is niet alleen gebruikt naar de tennisbaan, dat kun je aan de laksijtage op het cranckstel zien. Dat is niet erg, maar het telt wel mee. N.b. Ik bedoel dus niet de lak op het cranckstel, dat maakt niet uit.
Anne80 schreef:
wo 01 apr, 2020 19:31


Ik was Jo voor!!! Staat voor mij gereserveerd, zie pm!
Sowieso gefeliciteerd met de overwinning op timing gebied ;)

Waar je op moet letten staat zo ongeveer wel allemaal in dit topic. Maar gezien de snelheid waarop 'ie op gereserveerd staat is de prijs waarschijnlijk wel goed. En dan kun je daarmee ook budget incalculeren voor vervanging van eventuele versleten delen.

Misschien heeft de verkoper nog een reserve riem erbij, want dat lijkt een CDC te zijn. Die worden nu niet meer gemaakt:

https://www.bike4travel.nl/blog/riemaan ... oet-weten/

Eventueel alternatief wat anders ook vast snel bij een handelaar terecht komt voor die vraagprijs:

http://link.marktplaats.nl/m1531820064
M276 schreef:
wo 01 apr, 2020 15:18
Ben ik nu de enige die de fietsen echt veel te duur vind?
Maar goed ik ga ze dan ook niet kopen :)
Vind ik ook hoor !( en ze zijn nog wel van mij ook) maar nieuw vind je (ik ook) ze dan ook belachelijk duur.
Ik vraag eerlijk gezegd wat ‘anderen’ ook veelal vragen en bied aardig wat onderhandelingsruimte :)
Jurr schreef:
wo 01 apr, 2020 20:36
Anne80 schreef:
wo 01 apr, 2020 19:31


Ik was Jo voor!!! Staat voor mij gereserveerd, zie pm!
Sowieso gefeliciteerd met de overwinning op timing gebied ;)

Waar je op moet letten staat zo ongeveer wel allemaal in dit topic. Maar gezien de snelheid waarop 'ie op gereserveerd staat is de prijs waarschijnlijk wel goed. En dan kun je daarmee ook budget incalculeren voor vervanging van eventuele versleten delen.

Misschien heeft de verkoper nog een reserve riem erbij, want dat lijkt een CDC te zijn. Die worden nu niet meer gemaakt:

https://www.bike4travel.nl/blog/riemaan ... oet-weten/

Eventueel alternatief wat anders ook vast snel bij een handelaar terecht komt voor die vraagprijs:

http://link.marktplaats.nl/m1531820064
Ik zag hem! Mooie ook maar toch te groot denk ik. Duimen dat ook deze een mooi adresje krijgt voor een eerlijke prijs...
RdZ schreef:
wo 01 apr, 2020 21:31

Vind ik ook hoor !( en ze zijn nog wel van mij ook) maar nieuw vind je (ik ook) ze dan ook belachelijk duur.
Je zou de goedkoopste van de drie nog als donor kunnen gebruiken voor de fiets die je met maatframe wil laten bouwen (-:
M276 schreef:
wo 01 apr, 2020 15:18
Ben ik nu de enige die de fietsen echt veel te duur vind?
M276 schreef:
wo 01 apr, 2020 19:08
Anne lees je PB of Mail.
Heeft haast anders gaat Jo er weer mee vandoor
Wel mooi waargemaakt door die tip ;)
Anne80 schreef:
wo 01 apr, 2020 19:31

Ik was Jo voor!!! Staat voor mij gereserveerd
Toch niet gekocht uiteindelijk?
Dag allen, weer even een update. Dankzij een ontzettend oplettende en lieve mede—formulid (dank wederom M276!!)ben ik vandaag op een fiets gestuit die nog beter voldoet aan mijn eisen, een Idworx easy Rohler maat 52 dames is zeer goede staat voor een hele fijne prijs, bij een fietsenwinkel, waardoor ik ook nog gebruik kan maken van het fietsenplan. We gaan morgen kijken en er moet veel geks gebeuren als dit hem niet wordt.

Met pijn in mijn hart laat ik dan ook onderstaande mooie fiets gaan. Temeer pijn omdat de verkoper mijn hart ook wel een beetje had gestolen aan de telefoon, wat een fijne aardige medewereldfietser die zijn fiets voor een eerlijke prijs nog een fijne tweede eigenaar biedt. Ik heb hem dan ook aangeboden deze fiets op dit forum nogmaals onder de aandacht te brengen, hij staat te koop voor 1500 euro.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... b9c5b7a618
[/quote]
Veel succes vandaag :D
Dag allemaal,

De Idworx is inmiddels vandaag en gisteren mee op pad geweest en fietst werkelijk geweldig... fiets ziet er als nieuw uit (ook al ik de naaf al best wel oud), het lijkt alsof de fiets amper is gebruikt.

Ik moet nog op zoek naar een voordragen, fietscomputertje en tassen maar dan zijn we helemaal compleet!
Gefeliciteerd. Veel veilige kilometers toegewenst!
Top
Veel fietsplezier
Gefeliciteerd! veel fijne fietskilometers toegewenst!
Gefeliciteerd!

Anne80 schreef:
zo 05 apr, 2020 19:00
Ik moet nog op zoek naar een voordragen
Een Tubus Duo zat er waarschijnlijk op af fabriek, als het goed is heb je daarvoor ook de bevestigingsmogelijkheden aan de binnenkant van de vorkpoten zitten.

Anne80 schreef:
zo 05 apr, 2020 19:00
ook al ik de naaf al best wel oud
Even de olie wisselen en verder lekker mee door rijden. Die naven gaan dusdanig lang mee dat ik me over leeftijd geen zorgen zou maken.
Dankjulliewel! En nogmaals dank voor alle hulp en meedenken, echt fantastisch! Ik ben iedere dag heerlijk aan het fietsen, langzaam ook alle afstellingen goed aan het krijgen (stuur nog stukje af zagen) en aan het genieten!
Mag wel even een fotootje hoor als afsluiter na al die pagina's tekst ;)
Jurr schreef:
wo 08 apr, 2020 19:19
Mag wel even een fotootje hoor als afsluiter na al die pagina's tekst ;)
Ga ik doen, als ie helemaal af is!!