Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar onderdeel voor een Avid BB7 rem - Forum Wereldfietser

Op zoek naar onderdeel voor een Avid BB7 rem

Beste medefietsers,

Afgelopen week is een onderdeel van mijn achterrem defect geraakt. Bij de voorjaarsschoonmaak van mijn fiets viel op dat de verstelling van het binnenste remblokje erg stroef draaide (eigenlijk een probleem na iedere winter).
Bij het losdraaien van drukstukje heb ik de torx-vatting beschadigd. Helaas vind ik on-line geen nieuw exemplaar.
Het gaat om het rood omcirkeld deel:
avid-bb7-parts.jpg
Heeft iemand dit onderdeel nog? Of ligt nog bij een collega-fietser een bb7 (of bb5) remklauw, die niet meer nodig is?
Hollandbikeshop.nl heeft het wel in zijn catalogus zitten, ik denk dat mede door de corana-crisis dit voorlopig nog even uitverkocht blijft, net als veel andere artikelen die in China worden gemaakt. Zelf ook al een keer tegen het vastzitten aangelopen en daarna de schroefdraad met kopervet ingesmeerd om vastzitten te voorkomen.
Mocht je er echt om verlegen zitten: ik heb er nog eentje liggen, waarvan de torx-vatting niet helemaal meer vers is, maar er zit nog genoeg vlees op om vat op te krijgen. Stuur maar een pb-tje.
eindgebruiker schreef:
za 02 mei, 2020 17:45
Mocht je er echt om verlegen zitten: ik heb er nog eentje liggen, waarvan de torx-vatting niet helemaal meer vers is, maar er zit nog genoeg vlees op om vat op te krijgen. Stuur maar een pb-tje.
Dank je, maar de jouwe is er waarschijnlijk hetzelfde aan toe als de mijne. Met veel gevoel nog net te verstellen.
Ik ga liever voor een verser exemplaar.
_Peter_ schreef:
za 02 mei, 2020 16:51
Hollandbikeshop.nl heeft het wel in zijn catalogus zitten, ik denk dat mede door de corana-crisis dit voorlopig nog even uitverkocht blijft, net als veel andere artikelen die in China worden gemaakt. Zelf ook al een keer tegen het vastzitten aangelopen en daarna de schroefdraad met kopervet ingesmeerd om vastzitten te voorkomen.
Ik heb ze op diverse plaatsen teruggevonden. Óf uitverkocht, óf nooit meer leverbaar.
Gelukkig werkt de rem nog; alleen bijstellen van het binnenblokje is lastig.

Uit elkaar halen, schoonmaken en smeren is inderdaad nodig. Deze keer te lang gewacht waardoor het erg vast was gaan zitten..... :(
https://www.ebay.nl/itm/143594711609 voor 15 pond 2 complete remklauwen als spareparts (verzendkosten maken het dan weer wat duurder)
En ook ik gebruikte een torx om het remblokje wat te verstellen maar je zou eigenlijk dus aan de rode stelring moeten draaien heb ik achteraf begrepen.