Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: lowrider/voordrager - Forum Wereldfietser

Gezocht: lowrider/voordrager

Hoi allemaal,

Ter voorbereiding heb ik onlangs een paar Agu Quorum voortassen op de kop getikt

Helaas passen die niet op mijn huidige voordrager. Ze blijven wel hangen, maar de buisjes zijn te dik om vast te klikken met het klik-fix systeem

Wellicht iemand die nog een exemplaar heeft liggen dat in onbruik is geraakt?

Toevoeging: de dikte van de buisjes zal ik nog laten weten. Andere tips zijn ook welkom uiteraard
MrBoot, dan is het misschien wel handig om te vermelden wat de gewenste dikte van de buisjes van de lowrider zouden moeten zijn. Van Ortlieb zijn er inzetstukjes maar van de Quorum serie van AGU is me dat niet bekend.
Als de buizen te dik zijn, dan heb je niks aan opzetstukjes.
Dat was voor mij ook de reden onderlaatst om mijn AGU tassen eindelijk te vervangen door Ortliebs.
De Klickfix adapter is volgens de site van Rixen & Kaul, de fabrikant, niet los te koop. https://klickfix.com/produkte/detail/va ... ne-0000ks/, jammer want de haken die er nu opzitten zijn voor dragers met buisdoorsnede van 8-13 mm en dikker zullen die van jouw low-rider ook niet zijn.
Maar misschien dat een goede fietsenmaker deze haken, of eventueel de hele rail los kan bestellen. Of even informeren bij Agu.
Andere optie is de klick-fix rail te vervangen door een Ortlieb rail, losse onderdelen heeft de fietsvakantiewinkel op de site staan.
Dan ben je ongeveer 20 euro per tas kwijt, en dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Flix schreef:
di 05 mei, 2020 02:56
Als de buizen te dik zijn, dan heb je niks aan opzetstukjes.
Dat was voor mij ook de reden onderlaatst om mijn AGU tassen eindelijk te vervangen door Ortliebs.
Ik heb hier nog AGU Quorum uit de vorige eeuw liggen en die hebben weer een ander ophangsysteem dan de tassen die nu niet meer te krijgen zijn (de mijne ook niet meer natuurlijk). Daar kon je dus wel andere haken opzetten. Dus misschien is het noemen van maten en of het plaatsen van foto's misschien een idee zodat we weten waar we mee te maken hebben.
Ik heb nog een setje liggen.
De buis diameter 10mm
Die van mijn oude koga wordtraveller ligt hier te verstoffen.
Oude Tubus, daar passen die Agu tassen aan want die heb ik er ook aan gehad ooit.
Mag je zo ophalen in Utrecht.

Geen goede foto bij de hand maar op de onderste foto steekt die een beetje uit:

https://twocycling.wordpress.com/bicycles/
E3C73953-FAAE-4336-8D3D-9AE2743EF40E.jpeg
Hier met Agu tas op fiets van pa
Dank jullie wel voor alle reacties en suggesties! caran, ook heel aardig van je om je oude voordrager te bieden. Ik contact egopro eerst even omdat ik denk dat zijn voordrager beter geschikt is.