Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 48 inch dames trekkingfiets - Forum Wereldfietser

48 inch dames trekkingfiets

Ben op zoek naar een 48-inch fiets om fietsvakanties mee te gaan maken. Mijn gegevens : vrouw, lengte 160 cm, gewicht 58 kg. Het plan is om volgend jaar naar Rome te fietsen met bepakking, niet kamperen. Ga de fiets misschien ook voor woon-werk verkeer gebruiken. Ik fiets dagelijks 45 km. Budget tot 2000 euro. Fietsvakantie over asfalt met mogelijk een keer een gravelpad. Graag met Magura HS33 hydraulische velgremmen. Wie o wie heeft er nog een mooie fiets die er aan toe is om verkocht te worden?
Een fiets heb ik niet voor je maar wel een tip: een set HS33 remmen kost je nieuw €160 a €180. Die kun je op elke fiets met v-brakes zetten. Daarmee is de vijver véél groter én start je met nieuwe remmen.
En 48 inch lijkt me wat groot, ik denk dat je 48cm bedoeld?
€2000....Ga naar de fietsenwinkel, laat je goed voorlichten en koop.
Ik bedoelde inderdaad frame maat 48 cm
Voor 2000€ heb je toch al een heel degelijke nieuwe fiets?
Tenzij je absoluut een Rohloff naaf wil moet je daarmee makkelijk iets goed kunnen vinden.
Wel framemaat 51cm. (maar wat betekent dat nou helemaal?) Giant Expedition met HS11 ipv HS33. Maar voor bijna 10% van je budget:
Marktplaats: advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1558318888
Bedankt voor je antwoord maar ik rij naar mijn werk op een Giant lite weight sports maat 48.Mijn racefiets en mountainbike hebben ook framemaat 48
Ik zoek een robuustere fiets dan mijn Giant die ik voor woon werk verkeer gebruik.
Jemig wat een budget, ik heb hier nog een Koga traveller (mixte) staan met XT remmen, daar klus je zo HS33 op en dan ben je voor 500 euro klaar. Kan je nog andere mooie dingen kopen.

Ik heb voor jou budget recent een nieuwe Santos laten bouwen (200) meer.
Gudi Groot schreef:
do 02 jul, 2020 19:24
Bedankt voor je antwoord maar ik rij naar mijn werk op een Giant lite weight sports maat 48.Mijn racefiets en mountainbike hebben ook framemaat 48
Die maten hebben echter niets met elkaar te maken. Er is GEEN universeel maatsysteem! Nooit geweest, ook. Dat is een mythe! Zoek zelf maar de geometrieën van die fietsen, vergelijk en je ziet het met eigen ogen. Kennelijk wordt het toch niet geloofd. Racefiets en mountainbike met dezelfde maatvoering (is veel meer dan die zitbuislengte!): daar kun je helemaal niet op zitten! Ander stuur/stuurpen, zit en stuurhoeken.
Het is toch praten tegen de banken.
Voor €2000,- kun je zeker een nieuwe fiets laten bouwen met door jou bepaalde geometrie en specificaties, waaronder die vereiste zitbuislengte van 48cm. Toevallig heb ik diezelfde zitbuislengte ook gekozen. En Mi:tech heeft die voor mij gebouwd in 2 weken tijd, d.d. 2011. Mi:tech is gevestigd in Sauerland.
is dit wat: viewtopic.php?f=11&t=34981&sid=2483418a ... 6ced#start ?

de gebruikster is 7 cm langer. ongeveer de helft daarvan is beenlengte. het merendeel daarvan zie je terug in de zadelhoogte.... als het zadel ongeveer 3 cm kan zakken, dan pas je hier waarschijnlijk op, qua zadelhoogte. goed frame, goed merk, prima versnellingsnaaf, prima prijs(klasse), de remmen die je zoekt... ik zou, als ik jou was, een proefrit maken, maar ik ben jou niet :lol:
Dank je wel voor tip, heb contact opgenomen
en nog zo' prachtige Avaghon, dit keer wielmaat 26 inch (lijkt me niks mis mee en ook wel passend bij de framemaat) en framehoogte 47 cm: https://link.marktplaats.nl/m1571562444

en een mooie Koga: https://link.marktplaats.nl/a1341587918
Nieuwprijs van de Avaghon zou in 2013 4500 euro zijn :shock:
Die van mij was 3 jaar geleden 3500.....misschien iets duurder naaf/verlichting maar 4500 is niet correct.
Wel een mooi fietsje

Anja
Bemerk dat er een markt is voor goede tweedehands trekking fietsen van rond 1800 euro. Heb 3x binnen een dag gereageerd op een fiets maar kon pas na een week of halve week bezichtigen omdat we een weekje in Oostenrijk waren. Gebied rond Schladming, prachtig, prachtig.
Ga weer verder met mijn zoektocht naar een mooie fiets. Ook voor mijn echtgenoot die 189 cm is.
Kortom we zoeken twee fietsen voor man en vrouw. Lengtes 189 en 160 cm
Budget samen 3800 euro.
Wellicht is dit iets voor u,

Canondale Street 800
Shimano LX
Magura HS33
Naafdynamo

Prijs heel wat onder uw budget, maar een prima trekking fiets.
Canondale Street foto2.jpeg
Bedankt voor uw reactie maar ik heb ondertussen een mooie Koga worldtraveller gevonden en ben daar super blij mee.
Mijn man is nog zoekende.