Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trekkingfiets 1,96m - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Trekkingfiets 1,96m

Jos89 schreef:
do 03 sep, 2020 18:29
Ook moeten we nog een bijltje hakken met de magura HS11 hydraulische remmen. Bij de achterrem wordt maar 1 blokje naar binnen geduwd tijdens het remmen. Het andere blokje heeft haast geen beweging. Er heeft geen remvloeistof gelekt dus ik moet nu nog achterhalen wat het probleem is. Mogelijk opnieuw vullen??
Zitten d'r nieuwe blokkies in? staan de houders niet al te ver van de velg gepositioneerd? Dan eerst maar beginnen met schoonmaken, dus de blokkies eruit klikken, vooral langs die uitsteekseltjes van de houder goed schoonmaken, en de cilinder zelf natuurlijk ook. goeie kans dat het boeltje dan weer picobello functioneert. vullen is niet de eerste optie, daar ga je aan denken als het remgevoel wat sponzig is geworden.

Maar eh, foto's? :D
De kunststofringen voor de remcilinder zijn niet gemaakt voor veelvuldig verstellen er van. Als je onderdelen moet bestellen zou ik die er gewoon bij bestellen, maakt het afstellen van de remmen ook weer wat makkelijker. Zelf maak ik de afdichtingen schoon met alcohol. De remblokjes zouden na schoonmaken (en jiste montage) beide gelijktijdig naar de velg moeten gaan.