Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisfietsen bij RoseVersand - zeer scherp geprijsd ? - Forum Wereldfietser

Reisfietsen bij RoseVersand - zeer scherp geprijsd ?

Hallo,
In de nieuwe catalogus van Rose Versand staan enkele reisfietsen van de ACTIVA reeks aan, zo lijkt het toch, zeer interessante prijzen.
Reisfietsen met Rolhoff 14 versnellingen naaf + Magura 33HS remmen en o.a. Brooks B17 zadel voor 2200 en 24OO EUR. Ik ben absoluut geen kenner maar als ik deze prijzen vergelijk met de Koga Signature of pakweg Santos Travelmaster met zelfde onderdelen dan is de prijs toch flink hoger.
Waar zit dan het verschil ?
Iemand ervaring met deze reisfietsen van Rose ?

Alvast bedankt voor elke reactie
Dit zijn redelijk scherpe prijzen voor best goede fietsen (al vind ik ze lelijk, maar dat is heel persoonlijk). Wat is de mogelijke kritiek? Alu frame in weinig maten (ik heb liever een precies passend stalen frame). Overbodige verende zadelpen van matige kwaliteit. Twijfelachtige Truvativ crankset. Vast geen handgebouwde wielen.
Als alternatief kun je behalve aan een dure Koga voor dezelfde prijs als deze fiets van Roseversand denken aan de Avaghon Series. Wel moet je dan nog een paar onderdelen erbij kopen omdat die Avaghon niet zo compleet is. Ik vind dat Avaghon frame veel mooier, en je hebt meer vrijheid bij de afmontage. Voor nog weer iets meer heb je een echte stalen maatfiets van bijvoorbeeld m-gineering.
Wim