Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen langs de Frontlijn - Forum Wereldfietser

Fietsen langs de Frontlijn

Zojuist verschenen:

Fietsen langs de frontlijn
van de Eerste Wereldoorlog
- van Nieuwpoort in België naar Bazel in Zwitserland -
Afbeelding

Deze fietsroute loopt door het gebied waar tijdens de Eerste Wereldoorlog het westfront lag. Vier jaar lang deelde dit vastgelopen front België en Frankrijk in tweeën. Nu, bijna 100 jaar later, zijn in het landschap nog resten van de frontlinie zichtbaar. Ook heeft elke plek er zijn eigen monumenten, herinneringen en verhalen.
De verscheidenheid aan cultuur en natuur is hier groot: polders en belforten in Vlaanderen, kathedralen in Picardië, wijngaarden en koolzaadvelden in de Champagne, bossen en bergpassen in de Vogezen, vakwerkhuizen en nog meer wijngaarden in de Elzas. Dit alles maakt het fietsen beslist de moeite waard.
De hoofdroute is 1050 km lang en voert over rustige wegen en paden. Zo’n 150 km is helemaal autovrij. Lange steile hellingen worden vermeden. In de Vogezen is er de keuze tussen een pittige route met veel cols en een lichter alternatief.

Meer informatie is te vinden op http://www.frontlijnroute.nl
160 pagina's | ISBN 978-90-77056-31-8 | winkelprijs € 19,50
De auteur van Fietsen langs de frontlijn is Kees Swart

--------------------------------------------------------------------------------
Kees Swart geeft lezingen over zijn historische fietstocht over de frontlijn tijdens de Eerste Wereldoorlog op de Fiets en Wandelbeurs op 11 en 12 februari in de Amsterdam-RAI en op 18 en 19 februari op de Fiets en Wandelbeurs Vlaanderen in de Nekkerhal van Mechelen. Het lijkt zo lang geleden, maar overal op de route leeft deze dramatische loopgraven strijd uit 1914 - 1918 nog. Kees zijn surealistische wijze van foto's vastlegggen past helemaal bij dit onderwerp. Zie meer op: www.fietsenwandelbeurs.nl
Afbeelding

Even een overzichtskaartje en een paar foto's van Kees erbij :wink:

Afbeelding
Michael W schreef:Even een overzichtskaartje erbij en een paar foto's :wink:
Copyright Kees Swart? :|
sonali schreef:
Michael W schreef:Even een overzichtskaartje erbij en een paar foto's :wink:
Copyright Kees Swart? :|
Uiteraard, dat spreekt voor zich,
alle foto's in deze fietsgids zijn © Kees Swart :wink:
Michael W schreef:
sonali schreef:
Michael W schreef:Even een overzichtskaartje erbij en een paar foto's :wink:
Copyright Kees Swart? :|
Uiteraard, dat spreekt voor zich,
alle foto's in deze fietsgids zijn © Kees Swart :wink:
Ik vroeg me af of je toestemming had om de kaart en foto's hier te publiceren...
sonali schreef: Ik vroeg me af of je toestemming had om de kaart en foto's hier te publiceren...
Kaart is © mezelf 8)
En als uitgever van deze fietsgids mag ik vast wel wat PR bedrijven van Kees voor Kees :wink:
Michael W schreef:
sonali schreef: Ik vroeg me af of je toestemming had om de kaart en foto's hier te publiceren...
Kaart is © mezelf 8)
En als uitgever van deze fietsgids mag ik vast wel wat PR bedrijven van Kees voor Kees :wink:
Nou, zeg dat dan gelijk :wink: :D
quote]
Ik vroeg me af of je toestemming had om de kaart en foto's hier te publiceren...[/quote]

Kunnen we dat aan Kees zelf overlaten? Overigens hebben deze foto's al eerder bij een posting op dit forum gestaan.
bert sitters schreef: Kunnen we dat aan Kees zelf overlaten? Overigens hebben deze foto's al eerder bij een posting op dit forum gestaan.
Maar Kees heeft hier niet gepost... vandaar dat ik het vreemd vond.
En omdat het al eerder gedaan is, wil dat 1) niet zeggen dat je daar toestemming voor hebt 2) niet zeggen dat ik dat draadje ook gelezen heb :wink:
Maar het is al opgelost...
sonali schreef:Nou, zeg dat dan gelijk :wink: :D
Je hebt natuurlijk wel een punt dat ik dat © er gelijk even bij had moeten vermelden,
heb ik dus nu ook gewijzigd, maar zoals gezegd vond ik het zo vanzelfsprekend, ook omdat Bert erboven al iets over de foto's van Kees had geschreven en ik zeker niet met andermans veren wil pronken of die suggestie wil wekken !!
Die foto van de klaproos is trouwens briljant :D Kan ik die niet....kopen?
gios schreef:Die foto van de klaproos is trouwens briljant :D Kan ik die niet....kopen?

Wil die foto hebben? Hij staat op de cover van de nieuwe fietsgids. Ook de inhoud is briljant. Deze fietsroute voegt echt iets toe aan bestaande routes. Tip: volg vanuit Nederland de Noordzeeroute en stap in de Westhoek van Vlaanderen over op de frontlijn. Op het eindpunt Bazel kun je weer overstappen op andere routes.
bert sitters schreef:
gios schreef:Die foto van de klaproos is trouwens briljant :D Kan ik die niet....kopen?

Wil die foto hebben? Hij staat op de cover van de nieuwe fietsgids. Ook de inhoud is briljant. Deze fietsroute voegt echt iets toe aan bestaande routes. Tip: volg vanuit Nederland de Noordzeeroute en stap in de Westhoek van Vlaanderen over op de frontlijn. Op het eindpunt Bazel kun je weer overstappen op andere routes.
Zou ik best willen, alleen zijn we gebonden aan de fietscapaciteiten van een dame van 7 jaar :wink: Maar wie weet, in de toekomst? Het lijkt me inderdaad een prachtige route, en ook voor de kinderen zeer leerzaam.

Ondertussen wil ik nog steeds die foto(in een groot formaat) :D
gios schreef:Ondertussen wil ik nog steeds die foto(in een groot formaat) :D
Gewoon even contact opnemen met Kees Swart, voor een schappelijk prijsje print hij hem vast wel even voor je uit op groot formaat!! :wink:
Michael W schreef:
sonali schreef: Ik vroeg me af of je toestemming had om de kaart en foto's hier te publiceren...
Kaart is © mezelf 8)
En als uitgever van deze fietsgids mag ik vast wel wat PR bedrijven van Kees voor Kees :wink:
Natuurlijk mag dat; zeker als ik een paar dagen weg ben :wink: .
gios schreef:Die foto van de klaproos is trouwens briljant :D Kan ik die niet....kopen?
Ook dat kan. Of zelf maken: zoek een klaproos in een graanveld en wacht op een mooie lucht. Verdere instructies vind je hier.

Wat echter niet mag, is wat een kroegbaas in Ieper heeft gedaan. De klaproosfoto stiekem van mijn website kopiëren, er nog wat dingen aan toevoegen en dan als terrasversiering gebruiken. En er dan ook nog 'verboden fietsen te plaatsen' bij zetten :evil:

Afbeelding
Ik ga dus geen pintje meer vatten op dat terras bij de Rijselpoort in Ieper! Jammer, want dit terras is niet ver van de camping.
bert sitters schreef:Ik ga dus geen pintje meer vatten op dat terras bij de Rijselpoort in Ieper! Jammer, want dit terras is niet ver van de camping.
Moet je hem wel even laten weten waarom niet Bert !! :wink:
Is het stuk vanaf Reims richting Zwitserland een beetje te doen als je niet kan klimmen? Ik klim als een strijkplank, en ben meer dan 100 kilo, dus te veel elevatie is een uitdaging voor mij...
keesswart schreef:
gios schreef:Die foto van de klaproos is trouwens briljant :D Kan ik die niet....kopen?
Ook dat kan. Of zelf maken: zoek een klaproos in een graanveld en wacht op een mooie lucht. Verdere instructies vind je hier
Bedankt Kees. Goede tips, en ik ga oefenen.... :D