Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe Almotion - nieuwe lichtlopende trekkingband - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Schwalbe Almotion - nieuwe lichtlopende trekkingband

Heb een tijdje terug op de 40mm tubeless versie van de Almotion gereden. Die was effectief 38 mm breed. Hoogte weet ik niet. Reed heerlijk.
Pedalero schreef:Heb een tijdje terug op de 40mm tubeless versie van de Almotion gereden. Die was effectief 38 mm breed. Hoogte weet ik niet. Reed heerlijk.
Dank je wel Pedalero :D
Ik heb onlangs de 40 mm voor en achter gemonteerd. Ik ben helemaal ondersteboven van deze band. Hij rijdt precies zials ik het wil: stabiel, geruisloos en de zeer de geringe rolweerstand is fantastisch.
Picard schreef:Ik heb onlangs de 40 mm voor en achter gemonteerd. Ik ben helemaal ondersteboven van deze band. Hij rijdt precies zials ik het wil: stabiel, geruisloos en de zeer de geringe rolweerstand is fantastisch.
Het lijkt wel TellSell :lol: Ik dacht er vandaag ook over na, het lijkt of deze band sneller is dan de Marathon Racer. In iedergeval meer comfort dan de racer en minstens zo snel.
Picard schreef:Ik heb onlangs de 40 mm voor en achter gemonteerd. Ik ben helemaal ondersteboven van deze band. Hij rijdt precies zials ik het wil: stabiel, geruisloos en de zeer de geringe rolweerstand is fantastisch.
Met binnenband? Is de effectieve breedte ook 38mm? En de hoogte vanaf de velg? Mooi dat je zo tevreden bent!
Ik heb ze net op mijn Bulls Tirone gezet voor een rondje oost-Cuba. Neem ook de Rocket Rons mee voor twee echt onverharde dagen in de bergen.
Ze rijden wel heerlijk op asfalt (op 29-er notubes ztr crest velgen).
Friso* schreef: Met binnenband? Is de effectieve breedte ook 38mm? En de hoogte vanaf de velg? Mooi dat je zo tevreden bent!
+1
Hoe breed en hoog is een Almotion 40-622 (28 x 1.50, 700x38C) standart - niet tubeless?
Eric op de Fiets schreef:
Picard schreef:Ik heb onlangs de 40 mm voor en achter gemonteerd. Ik ben helemaal ondersteboven van deze band. Hij rijdt precies zials ik het wil: stabiel, geruisloos en de zeer de geringe rolweerstand is fantastisch.
Het lijkt wel TellSell :lol: Ik dacht er vandaag ook over na, het lijkt of deze band sneller is dan de Marathon Racer. In iedergeval meer comfort dan de racer en minstens zo snel.
Het tegendeel is allang bewezen. Meten is weten, alleen willen sommigen het niet weten.
3200km Almotion ervaring.
Meten is inderdaad weten: heb je meetgegevens?
Wim
sjefke schreef:
Eric op de Fiets schreef:
Picard schreef:Ik heb onlangs de 40 mm voor en achter gemonteerd. Ik ben helemaal ondersteboven van deze band. Hij rijdt precies zials ik het wil: stabiel, geruisloos en de zeer de geringe rolweerstand is fantastisch.
Het lijkt wel TellSell :lol: Ik dacht er vandaag ook over na, het lijkt of deze band sneller is dan de Marathon Racer. In iedergeval meer comfort dan de racer en minstens zo snel.
Het tegendeel is allang bewezen. Meten is weten, alleen willen sommigen het niet weten.
3200km Almotion ervaring.
Nou, zaterdag op de Almotion fiets gezeten en zondag op de Racer fiets. ik heb toch het gevoel, jawel, gevoel dat de racer sneller is op een harde ondergrond. Op zachte ondergrond/onverhard is de Almotion prettiger.
Ik fiets sinds kort op de Almotion 40 mm. Hiervoor Marathon Racer 37 mm. Pak ´m beet 15k op gefietst.

Ervaringen tot dusver erg positief. Rolweerstand vergelijkbaar aan de Racer´s, gevoelsmatig misschien nog wel een tikkeltje sneller. Winst zit ´m vooral in het comfort. Prettiger fietsen, knal nu moeiteloos over klinkerwegen en bospaden.

Slijtage kan ik natuurlijk nog niets over zeggen. Wellicht tzt.
Eric Picard schreef:
zo 14 dec, 2014 21:29
Ik heb onlangs de 40 mm voor en achter gemonteerd. Ik ben helemaal ondersteboven van deze band. Hij rijdt precies zials ik het wil: stabiel, geruisloos en de zeer de geringe rolweerstand is fantastisch.
Is hij echt muisstil? Ik heb nu de Marathon GT en icm de geruisloze vrijloop van een Nexus 8 Premium hoor ik helemaal niets, maar die GT (met vlak loopvlak) is helaas niet meer verkrijgbaar (wordt niet meer geproduceerd en tegen dat de mijne versleten zijn misschien ook niet meer verkrijgbaar).
dvdh80 schreef:
di 12 nov, 2019 15:02
Eric Picard schreef:
zo 14 dec, 2014 21:29
Ik heb onlangs de 40 mm voor en achter gemonteerd. Ik ben helemaal ondersteboven van deze band. Hij rijdt precies zials ik het wil: stabiel, geruisloos en de zeer de geringe rolweerstand is fantastisch.
Is hij echt muisstil? Ik heb nu de Marathon GT en icm de geruisloze vrijloop van een Nexus 8 Premium hoor ik helemaal niets, maar die GT (met vlak loopvlak) is helaas niet meer verkrijgbaar (wordt niet meer geproduceerd en tegen dat de mijne versleten zijn misschien ook niet meer verkrijgbaar).
Ik heb ook de 40mm. op mijn Snel. Ik vind ze heerlijk zacht zoemen. Als je echt niks wilt horen zul je denk ik voor profielloos (Schwalbe heeft volgens mij daarvoor de Supreme) moeten gaan maar met de Almotions kun je ook nog goed over gravel en zandpaden. Heerlijke bandjes. Ze zijn inmiddels geloof ik vernieuwd.