Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Er komt een nieuwe Avaghon aan. - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Er komt een nieuwe Avaghon aan.

Gefeliciteerd Marco en Chantal met de Op Pad Outdoor Award!
Voor de geinteresseerden:

Op de fiets en wandelbeurs staan we met de volgende versie's van de X29:

- Avaghon X29 Pinion op de stand
- Avaghon X29 SLX derailleur met vaste vork op het testparcours
- Avaghon X29 Rohloff Gates met vaste vork op het testparcours
- Avaghon X29 Rohloff Gates met geveerde vork op de stand
- Avaghon X29 Rohloff Gates geveerd op het parcours

Tot zaterdag/zondag.

Marco de Wit

(PS en de volgende "nieuwe" Avaghon komt er ook alweer aan ;-)
Je maakt ons weer lekker nieuwsgierig 8)

Ook eentje waarbij iets van een dropperpost mogelijk is?
Inge1 schreef:Je maakt ons weer lekker nieuwsgierig 8)

Ook eentje waarbij iets van een dropperpost mogelijk is?
Dropperpost? Jij verwacht een Avaghon Downhill/freeride fiets? Misschien een Avaghon XC fiets met dropperpost. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat veel mensen op hun vakantiefiets behoefte hebben aan een dropper :lol:
Of een Avaghon E-bike
Ronald van der Perk schreef:Of een Avaghon E-bike
Ik zie mijzelf al met zo'n e-bike langs een afgrond lopen:

AfbeeldingZanskar

Ik voeg een smiley toe voor diegenen die het anders niet kunnen plaatsen: 8)
Marco de Wit schreef: (PS en de volgende "nieuwe" Avaghon komt er ook alweer aan ;-)
29+ ?

:D
Het prototype van de jongste telg weegt slechts 1650 gram. (en de vork 350 gram)
En smalle bandjes.
Blijf benieuwd.

Deze vakantiefietser heeft een fiets met dropper nodig ivm heupproblemen - en niet voor downhill/ freeride :wink:
Marco de Wit schreef:Het prototype van de jongste telg weegt slechts 1650 gram. (en de vork 350 gram)
Avaghon Race Lite? :-)
Klinkt als een goede basis voor een snelle randonneur/woon werk fiets. Hoop wel dat ze bij Avaghon rekening houden met montage van:
- schijfremmen (veel remkracht in de regen)
- framegeometrie geschikt voor racestuur
- interne kabelgeleiding (minder kwetsbaar en clean)
- interne kabelgeleiding voor stroomdraad (achterlicht en naafdynamo)
- Naafversnelling met gates belt drive.
en een Excentrische trapas zou voor Avaghon van toegevoegde waarde zijn :wink:
Met een e-bike vlieg je immers over de afgrond, ts!



8)
willem.m schreef:
Ronald van der Perk schreef:Of een Avaghon E-bike
Ik zie mijzelf al met zo'n e-bike langs een afgrond lopen:

AfbeeldingZanskar

Ik voeg een smiley toe voor diegenen die het anders niet kunnen plaatsen: 8)
Berger schreef:en een Excentrische trapas zou voor Avaghon van toegevoegde waarde zijn :wink:
Dacht dat de Avaghon tendems al zo'n excentrieke trapas hadden hoor. En daarnaast is een excentrische trapas als je een derailleur op je reesfiets wil - en dat schijnt voor te komen - gewoon flauwekul.
Marko schreef: En daarnaast is een excentrische trapas als je een derailleur op je reesfiets wil - en dat schijnt voor te komen - gewoon flauwekul.
Net als verstelbare achterpadden -en dat schijnt voor te komen- flauwekul zijn bij gebruik van een derailleur.
Berger schreef:en een Excentrische trapas zou voor Avaghon van toegevoegde waarde zijn :wink:
Mee eens, dus een deelbaar frame met excentrische trapas voor riem.
Ha ha, straks gaat het over elk mogelijk onderdeel van deze nieuwe fiets, net als in de laatste weken voor de release van een nieuwe iphone. Nog een paar dagen, en dan zijn de specs bekend.

Ik zet er een smiley bij, anders begrijpt niet iedereen wat ik bedoel. :wink:
Heb net mijn RVS Avaghon helemaal vernieuwd!

Stamt nog uit de tijd van Dynamo Nijmegen...
Ik fiets er nu 13 jaar op, diverse onderdelen waren versleten.

oa. nieuwe wielen, naven (Velo Orange en Son) en versnellingsgroep (Campagnolo Athena) maakt het wederom tot een super fijne randonneur.
Kan er weer 13 jaar op vooruit!

Afbeelding

Henk

Kunst en fietswerk
Marco de Wit schreef:Voor de geinteresseerden:
Op de fiets en wandelbeurs staan we
En nog gefeliciteerd met het vijfjarig dealerschap!

(En ik blijf het lastig vinden om op de website van bike4travel bij "Fietsen" uit te komen. :idea: )
Berger schreef:Net als verstelbare achterpadden -en dat schijnt voor te komen- flauwekul zijn bij gebruik van een derailleur.
Nmjaah toch minder dan zo'n hele kraakenpiep-as met van die kutboutjes door je freem denk ik hoor. En paddenpluspunt is altijd dat je wat flexibelerder ben met je bandbreedtediktehoogte in het kader van je spatboordruimte.

MAAR DAAR GING HET HELEMAAL NIET OM! Iemand heeft gewoon een nieuwe fiets bedacht. Gaaf. Hoe meer fietsen hoe beter. Laten we blij zijn of zo. Dat gezeik over details hier ook altijd.