Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Er komt een nieuwe Avaghon aan. - Forum Wereldfietser

Er komt een nieuwe Avaghon aan.

We zijn druk bezig met het prototype van een nieuwe Avaghon: X-29.
De fiets is een kruising tussen een 29er mountainbike en een reisfiets. En dan iets meer mountainbike dan reisfiets.
Een aanvulling op de bestaande Avaghon Series.

Je kunt er een wedstrijd/tourtocht mountainbiken mee rijden.
Je kunt hem voorzien van achterdrager en een aan het frame geïntegreerde voordrager. (zelf ontwikkeld) Dan kan er pakweg 20 kg op. (15 kg achtertassen en een rol op de voordrager van 5 kg)
En de echte minimalisten kunnen er dus ook prima mee bike-packen.

We doen ons best om hem op de fiets en wandelbeurs af te hebben.

Marco de Wit

Afbeelding
Afbeelding
Ziet er goed uit! Jammer van de patten (vind ik dan), en bestaat de naam niet al? Of is dit slechts een werktitel?
Spannend - Heel veel Succes!
Op de foto's nog mooier dan op de tekeningen, complimenten!
Ik ben benieuwd... Ook zonder Rohloff leverbaar?
Ben benieuwd naar de uiteindelijke versie. Zou er wel zelf niet voor gaan - te weinig bagage mogelijkheden.
Jammer dat er niet een excenter in zit.
Hij komt naar keuze met derailleur, Rohloff en Rohloff met riem.

En de naam is nog niet definitief.
Mijn creativiteit kwam niet verder dan X (staat voor cross-over) en 29.

Marco
Dat zijn de betere berichten;)! 't Ziet er mooi uit, en doet tegelijkertijd wel wat aan GT denken. Daarmee wil ik absoluut geen afbreuk doen aan jullie creativiteit hoor!
Als ik een foto had kunnen maken van de lichtjes in de ogen afgelopen zaterdagavond toen Marco vertelde over deze fiets bij een etentje - had ik hem hier geplaatst en had iedereen kunnen zien dat het een heel mooie fiets gaat worden. Want de lichtjes in zijn ogen waren enorm en gedreven door zijn grote passie. Marco zet hem op, nog ff hard doorwerken zodat alles op tijd af is. Succes!
Ik kom 'm ook graag bewonderen op de F&WB! Maar als-ie niet af is: geeft niet. Liever kwaliteit dan haastwerk;).
Veel succes! Kom graag kijken op de f & w beurs, zie wel of die af is!
Leuk, zoiets zou ooit graag bezitten.

Het eerste wat ook ik dacht: GT. Ter vergelijking, er staat er één op marktplaats, de trekkingversie, met extra oogjes: http://link.marktplaats.nl/m889398041.
He Marco,

Dat ziet er mooi uit! Gefeliciteerd alvast en succes straks op de beurs!

El & El
Marco de Wit schreef:Hij komt naar keuze met derailleur, Rohloff en Rohloff met riem.
Ik ga sparen!
Marco de Wit schreef:Hij komt naar keuze met derailleur, Rohloff en Rohloff met riem.
Is hij ook leverbaar met pinion? :wink:
bert sitters schreef:
Marco de Wit schreef:Hij komt naar keuze met derailleur, Rohloff en Rohloff met riem.
Is hij ook leverbaar met pinion? :wink:
en spatborden? :oops:
De optie voor spatborden is er! Er kan een traditioneel achterspatbord op. Achter de verende vork kan een Mud bord.
Er gaat ook een vaste stalen vork komen, en daar zal dan ook een traditioneel spatbord op kunnen. (en lowrider)

Pinion kan eventueel ook. (we zijn vrij flexibel)

Marco
Mooi stap Marco. Moet zeggen dat onze 29" bikes toch wel een stukkie sneller zijn dan de 26" versies. Als je van 26 weer terug gaat naar 29 moet je wel weer even wennen aan het formaat.....wouw, wat een grote fiets en dat terwijl ik maar een M-metje heb :lol: .
Nu nog op naar de 27,5" 8)
Marco de Wit schreef:De optie voor spatborden is er! Er kan een traditioneel achterspatbord op. Achter de verende vork kan een Mud bord.
Er gaat ook een vaste stalen vork komen, en daar zal dan ook een traditioneel spatbord op kunnen. (en lowrider)

Pinion kan eventueel ook. (we zijn vrij flexibel)

Marco
En dan een 27.5 en misschien een E-Avaghon uitvoering? Als het nieuwe frame maar niet zo flexibel is als de bike4travel instelling :wink: