Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb Back Roller Pro van 70 liter per set - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Ortlieb Back Roller Pro van 70 liter per set

Jannica schreef:
di 23 jul, 2019 15:16
Hebben meer mensen problemen ervaren met tassen van cordura stof?
Las hier in een ander topic dat sinds de tassen milieuvriendelijker geproduceerd worden tegenwoordig de kwaliteit daar niet van geprofiteerd heeft. Misschien even graven in de Ortlieb topics, maar ik zou er afhankelijk van hoe vaak ze gebruikt zijn ook mee terug gaan. Na tweeënhalf jaar wereldreis zou ik het minder gek vinden dat ze ermee ophouden ;)
Jannica schreef:
di 23 jul, 2019 15:16
Hebben meer mensen problemen ervaren met tassen van cordura stof?
Ze verbleken nogal snel, verder nog geen problemen.
Jannica schreef:
di 23 jul, 2019 15:16
Na 2,5 jaar deze tassen gebruikt te hebben voor 2 fietsvakanties en verder bijna dagelijks voor woon-werk verkeer en boodschappen moeten ze terug naar de winkel. Eerder in dit topic waren er zorgen geuit over de draagrail, maar daarmee heb ik nog geen enkel probleem ervaren. Wel is de waterdichte coating aan de binnenzijde van de cordura stof gaan loslaten en laten ook de gelaste naden los. Hierdoor zijn de tassen inmiddels niet meer waterdicht. Hopelijk geeft Ortlieb nog garantie, want 2,5 jaar vind ik toch wat weinig voor dit type tassen. Dit probleem lijkt me ook niet specifiek voor deze tassen, maar meer voor deze stof (cordura). Hebben meer mensen problemen ervaren met tassen van cordura stof?
Ik heb de tassen teruggestuurd en mijn geld terug gekregen. Kennelijk vond Ortlieb het dus ook niet kunnen, maar een inhoudelijke reactie heb ik niet gekregen van mijn winkel. Ik ga nu voor dezelfde tassen, maar dan van het klassieke materiaal.
Jannica schreef:
di 23 jul, 2019 15:16
Na 2,5 jaar deze tassen gebruikt te hebben voor 2 fietsvakanties en verder bijna dagelijks voor woon-werk verkeer en boodschappen moeten ze terug naar de winkel. Eerder in dit topic waren er zorgen geuit over de draagrail, maar daarmee heb ik nog geen enkel probleem ervaren. Wel is de waterdichte coating aan de binnenzijde van de cordura stof gaan loslaten en laten ook de gelaste naden los. Hierdoor zijn de tassen inmiddels niet meer waterdicht. Hopelijk geeft Ortlieb nog garantie, want 2,5 jaar vind ik toch wat weinig voor dit type tassen. Dit probleem lijkt me ook niet specifiek voor deze tassen, maar meer voor deze stof (cordura). Hebben meer mensen problemen ervaren met tassen van cordura stof?
In een ver verleden toen AGU met de quorum (Cordura) serie begon heb ik me daar een set van aangeschaft, en ook daar liet na ongeveer dezelfde tijd de coating van los, of ze het ooit opgelost hebben weet ik niet, ik ben toen overgestapt op Ortlieb. Heb daar bij de stuurtassen van het wat dunnere materiaal vooral bij de drukkers nog wel wat loslaten van de coating gemerkt, dit zorgde echter niet voor het niet meer waterdicht zijn.