Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb Back Roller Pro van 70 liter per set - Forum Wereldfietser

Ortlieb Back Roller Pro van 70 liter per set

Op veler verzoek komen ze er eindelijk aan: Grotere Ortlieb tassen met een inhoud van 70 liter i.p.v. 40 liter.

Zowel in de Classic (PS490) uitvoering als in de Plus (cordura) uitvoering.

(Zie ook: http://www.vakantiefietser.nl/201507/or ... voor-2016/)

Afbeelding
Mooi, erg handig voor slaapspullen zoals kussen, slaapzakken en matjes die niet zo veel wegen maar wel veel volume hebben.

De stuurtassen zien er interessant uit. Wat is het verschil tussen de twee varianten? De ene heeft de sluiting aan de voorkant, de andere is het niet te zien. en wat is het volume? 6 liter zolas bij de Ultimate6? De sluiting ziet eruit alsof het meer moeite is om te open en sluiten, maar lijkr wel helemaal waterdicht, terwijl de Ultimate6 de sluiting niet waterdicht is.
Komt er ook een grotere voortas?
Dat is mooi grotere tassen - alleen vind ik dat ze toch iets hebben laten liggen. Namelijk iets van een voorvak (afsluitbaar) wat het pakken van spullen makkelijker zou maken.

Ziet er wel uit alsof er iets van een netvoorzakje zit, Heb ik dat goed gezien Eric?

Ben trouwens ook benieuwd naar de afmetingen van de tassen. En gaat het ophangsysteem dit kunnen dragen?

Bert leuke vraag komen er ook grotere voortassen. Ben ik ook best benieuwd naar.
Een grote voortas heet waarschijnlijk achtertas. Dan heb je 70+40 liter. Ik kan me voorstellen dat er expeditiefietsers zijn die zoiets nodig hebben, of tandemrijders. Toch is dit voor de rest van ons de verkeerde richting. Wij hebben behoefte aan een lichtere en ook wat kleinere achtertas. Ik zie graag een achtertas van 35 liter en een gewicht van 1 kg. Dat zou genoeg moeten zijn voor een tocht in Europa. Frutsels mogen ze weglaten.
Wij begrijpen elkaar!
Bert,
Ik heb ook veel van jou en Jim geleerd. Maar zoals we beiden hebben ontdekt is de 25 liter van een stel voortasjes als achtertassen soms toch net wat te klein, en hetzelfde geldt voor de zo veelbelovende Arkel DryLites.
Mooi, die nieuwe grotere tassen...
Maar wéér met zwarte zijkanten en dus wéér een gemiste kans om de zichtbaarheid van de vakantiefietser voor het achteropkomende verkeer te verbeteren...
Wanneer komen ze bij Ortlieb nu eens tot het inzicht dat juist de zijkanten van hun tassen in felle kleuren zouden moeten worden uitgevoerd ipv in zwart?
Misschien na vele verzoeken?
Dus, mensen met goede contacten met Ortlieb (Wim, Eric, enz...), aan de bak!
Naar mij luisteren ze in elke geval niet: ik probeer ze al jaren ervan te overtuigen dat er ook geld te verdienen is aan minimalistische ontwerpen. Helaas tevergeefs. Over de zichtbaarheid ben ik het geheel met je eens. Ik was blij met die high visibility tassen, maar net als jij teleurgesteld in de zwarte zijkanten.
Inge1 schreef:Dat is mooi grotere tassen - alleen vind ik dat ze toch iets hebben laten liggen. Namelijk iets van een voorvak (afsluitbaar) wat het pakken van spullen makkelijker zou maken.
Je bedoelt deze?

Carl
Nee, want dit zijn losse extra vakken - ik zou ze graag vast op de tas zien.
Wat ik me afvraag; stel je propt deze 70ltr vol en hebt normaal 40/42 ltr -> houdt de gemiddelde Tubus achterdrager dit wel?
Friso* schreef:Wat ik me afvraag; stel je propt deze 70ltr vol en hebt normaal 40/42 ltr -> houdt de gemiddelde Tubus achterdrager dit wel?
Ligt eraan wat je erin stopt :roll:
Een Tubus achter drager kan maximaal 40 kilo houden.

Mario
En die 40 kg geldt dan volgens Tubus voor de volgende achterdragers: Cargo Evo, Cargo Classic, Logo Evo, Logo Classic, Cosmo en Locc
Mijn kampeerbagage heeft meestal een soortelijk gewicht van ongeveer 0,3. Als dat zou is zou 70 liter 21 kg zijn. Dat gaat dus prima, ook als je nog een tent bovenop de drager bindt.
Je hebt misschien wel kans dat je onbewust meer meeneemt dan de bedoeling was, Daar zijn ook de winkel reclames op gebaseerd,

Mario
Bedankt en ja inderdaad, je zal gauw toch weer iets extra's meenemen. Ik vroeg het mij gewoon af. Zelf gebruik ik achter de voortassen van classic Ortlieb.
Hallo,

Heeft iemand al ervaring met deze tassen?
Kan je b.v. het voorvak verwijderen?

mvg, Bart
Ik zou zeggen; Kom langs.