Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga WorldTraveller S in 2016 - Forum Wereldfietser

Koga WorldTraveller S in 2016

Koga brengt het nieuws dat ze met een nieuwe WorldTraveller S op de markt komen.
Leverbaar vanaf Februari 2016

Voor afbeeldingen en info , zie :
http://www.sintchristophorus.nl/nieuwe- ... more-10398
Ziet er veelbelovend uit.
Ziet er op het eerste gezicht goed uit - ook een leuk kleurtje.
Dat ziet er inderdaad netjes uit. :D :D :D
Inge1 schreef:.........- ook een leuk kleurtje.
Spuitbus geleend van Avaghon volgens mij :)
Het is niet mij smaak.
1. banden tot 50mm – de meeste trekking schwalbe banden zijn 2,0 2,1 2,3 inch.
2. CDX – niet CDC riem.

Met dit beperkingen de fiets word een concurrent met de Duitse prijsvechters.
De WorldTraveller S is leverbaar vanaf februari 2016.
Tegen die tijd zullen de verbeterde CDX-EXP tandwielen ook wel leverbaar zijn.

http://blog.gatescarbondrive.com/?p=9113
bedankt voor de info. Ik heb een vraag.
Zoals is begrijp een CDX-EXP tandwiel loopt nog steeds met de oude CDX riem. is dit correct?
Correct, alleen de tandwielen zijn iets aangepast.

http://www.sintchristophorus.nl/gates-v ... en-beetje/
Ze bleken te slijten als je er ook echt mee ging fietsen: de levensduur is blijkbaar vergelijkbaar met een ketting, voor een prijs van bijna 300 euro per setje. Daarnaast meer weerstand. Tel uit je winst.
Inderdaad, vandaar dat ik blijf hameren op de superioriteit van het originele tandriem-systeem. De CDC-versie doet wel wat je ervan mag verwachten en kost zelfs iets minder.

Maar dat is een zijspoor. Het gaat nu over de nieuwe Koga.
Ik heb met CDX inmiddels iets van 10.000 kilometer gefietst onder soms erg zware omstandigheden. Ik rijd er nog steeds mee.

Ook van klanten die met CDX rijden (ook op een Santos...) hebben we nog geen klachten.

Ik durf nog geen persoonlijke indicatie te geven hoe lang hij meegaat. Veel reacties op dit forum over CDX komen -denk ik- uit derde of vierde hand. Heel gemeen, maar Wim, rijd jij eigenlijk met een CDX? Michiel heb jij naast jouw drukke werk nog veel kilometers met CDX gereden?

Hoe komt het dat wij nog nooit een klant hebben gesproken die problemen met CDX had?
Zelfs Gerrit Gaastra is er verbaasd over dat hij geen klachten over CDX heeft ontvangen. En dat wil voor iemand die in principe tegen de riem is nogal wat zeggen.

Misschien wordt het eens tijd jullie mening over CDX bij te stellen? Al zal dat niet meevallen:-)
Eric Schuijt schreef:Michiel heb jij naast jouw drukke werk nog veel kilometers met CDX gereden?
Ik heb met meerdere testfietsen met CDX gereden, maar dat waren nooit duizenden kilometers, omdat de ene fiets snel weer plaats moest maken voor de volgende. Met mijn eigen fietsen rijd ik uitsluitend CDC.

Ik verzamel informatie en ervaringen van kennissen, (voormalige) klanten en bezoekers van mijn website en kom voor CDX keer op keer op lagere kilometrages uit dan CDC. Uitzonderingen daargelaten, want er zijn mensen die met alles veel kilometers kunnen rijden, maar er zijn er veel meer die CDX véél sneller op rijden dan CDC. Een paar duizend kilometer is geen probleem, maar dat kan een ketting ook. Enkele tienduizenden kilometers lukt menig CDX-rijder niet en een CDC-rijder daarentegen met gemak.
In de eerstvolgende editie van BIKE & trekking, die morgen wordt gedrukt, staat mijn testverslag van de nieuwe Koga WTS.