Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kickstarter projecten interessant voor (wereld) fietsers - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kickstarter projecten interessant voor (wereld) fietsers

Dat dit uit Kopenhagen komt verbaasd me dan weer, de fietsdichtheid is daar ongeveer gelijk aan die in Nederlandse steden, de hoeveelheid fietsdiefstallen is daar denk ik wel een stuk lager wat een wat mindere kwaliteit slot zou kunnen verklaren. Op het platteland viel me op dat daar bijna geen 1 fiets een slot heeft of dat het op slot wordt gezet. In de steden heb ik daar niet op gelet ivm het toch wel drukke autoverkeer.
2 jaar geleden van Kopenhagen naar Berlijn gefietst, inderdaad de fietsdichtheid daar doet niet onder voor Nederland lijkt het 8)

Ik kwam op het internet trouwens nog een vergelijkbaar concept tegen maar dan zonder ingewikkelde op afstand bedienbare sloten etc: Spinlister

Nooit van gehoord maar zo te zien is er al wel wat aanbod in de grote Nederlandse steden?!
De "fietsgerelateerde projecten" op Kickstarter blijven komen, deze 2 liggen overigens wel erg dicht bij elkaar (beide een rudimentair navigatiesysteem voor in de stad):

Haize

Afbeelding

BeeLine

Afbeelding
Wie weet betrouwbaarder dan de B&M USB-werk? (die van mijn vriendin is nu al voor de 2e keer defect binnen een jaar :roll: )

Be on bike Dynamo Harvester I

Afbeelding

Alleen beetje jammer van die ietswat vreemd ogende "rode hockeypuck" bovenop... :shock:
VEAR regenbroek voor fietsers

Afbeelding

Ik vraag me alleen af hoe waterdicht die naden aan de zijkant zijn... Misschien meer iets voor in de stad dan tijdens een fietsvakantie :wink:
HeLi-on oprolbaar zonnepaneel (een beetje ala de Bushnell Solarwrap)

Afbeelding

Ben benieuwd, ziet er eerlijk gezegd een beetje kwetsbaar uit naast mijn Waka Waka :?
Mova fiets(regen)jas

Afbeelding

Nu bestaan er al behoorlijk wat fabrikanten die iets vergelijkbaars aanbieden maar zo te zien hebben ze toch al ruim €35.000,- binnengehaald :shock:
Undress V2 Sport

Afbeelding

Niet specifiek voor fietsers maar wellicht handig voor de dames onder ons tijdens een fietsvakantie? Als man kan er moeilijk over oordelen :wink: Ik vond het in ieder geval wel een grappig idee...
Typisch Amerikaans produkt, waarvan ik na het bekijken van de specs overtuigd ben dat je daar nu echt overal in de wereld niet mee zal kunnen fietsen. 25 mm bandjes en electronisch schakelen zeggen mij al genoeg, dat is geen reisfiets, hoogstens een fiets om mee op reis te nemen, en dan het beste in zijn koffer te laten. 8)
Het is een fiets voor op reis, en daarmee een reisfiets. Dat het niet voldoet aan jóuw idee van wat een reisfiets moet zijn, doet daar weinig aan af.
Alien schreef:Het is een fiets voor op reis, en daarmee een reisfiets.
Dat is zonder verdere toelichting natuurlijk een nietszeggende cirkelredenering.
Alien schreef:Het is een fiets voor op reis, en daarmee een reisfiets. Dat het niet voldoet aan jóuw idee van wat een reisfiets moet zijn, doet daar weinig aan af.
Dan is de vraag waarom dit dan wel een 'reisfiets' is of waaraan een fiets moet voldoen om een reisfiets te zijn?

Dat de fabrikant of de ontwikkelaars het als reisfiets bestempelen is natuurlijk geen goede reden.
Dat er met een fiets op reis kan gegaan worden lijkt me ook ruim onvoldoende om iets te bestempelen als reisfiets. Het is immers met elke fiets mogelijk om 'op reis' te gaan. Toch is het zinloos elke fiets als reisfiets te catalogiseren.

Renaat
Revanho schreef:Dan is de vraag waarom dit dan wel een 'reisfiets' is of waaraan een fiets moet voldoen om een reisfiets te zijn?

Dat de fabrikant of de ontwikkelaars het als reisfiets bestempelen is natuurlijk geen goede reden.
Maar dat zij de fiets specifiek met reizen in gedachten ontwikkeld hebben, wél. En dat is in dit geval van toepassing.
Toch is het zinloos elke fiets als reisfiets te catalogiseren.
Inderdaad. Maar elke fiets waarmee gereisd wórdt, is daarmee een reisfiets.
Grappig, een vouwfiets.
Maar het is een mooi filmpje en daarom vinden veel mensen dat het een kans verdient, want mooie filmpjes daar gaat het om in deze tijd, vooral met bombastische muziek, dan rollen de miljoenen bijkans al binnen.
Leon schreef:Grappig, een vouwfiets.
Maar het is een mooi filmpje en daarom vinden veel mensen dat het een kans verdient, want mooie filmpjes daar gaat het om in deze tijd, vooral met bombastische muziek, dan rollen de miljoenen bijkans al binnen.
Nou ja, miljoenen, voorlopig staat de teller op 7 backers en $331.
Reisfiets is in dit geval: stop je fiets in een koffer, ga op reis, pak de fiets uit de koffer en ga een stukkie fietsen. BTW: geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dit project een dollar te geven.
Doet me denken aan het al enkele jaren bestaande Sugru; https://sugru.com/ waarvan ik altijd een pakje van in huis heb en soms ook meeneem op reis.

Enkele verschillen (zowel positief als negatief naargelang de omstandigheden):

- Sugru is niet herbruikbaar
- Sugru kleeft niet alleen op andere plastics
- Sugru lijkt nog kneedbaarder (het is zoals plasticine)
- Voor Sugru is geen warm water nodig, maar langdurige opslag gebeurt best bij lagere temperaturen
- Sugru heeft een beperkte levensduur en eens geopend dient start het verhardingsproces

Dit product lijkt me in ieder geval een leuk alternatief / mogelijk aanvulling.

Renaat
Nog een fiets onderdeel dat "reimagined" is: een Ultra lichte bagage drager, eventueel met bijbehorende tassen.