Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kickstarter projecten interessant voor (wereld) fietsers - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Kickstarter projecten interessant voor (wereld) fietsers

Die helm ziet er interessant uit als het veilig is
Als je visueel ingesteld bent is Are cycle helmets any good? een goede video. Alle video's hier.

Toch liever gewoon tekst? Zie dan The Science of Cycle Helmet Safety.
Ziet er interessant uit - ben benieuwd naar het eindproduct in de winkel.
Je kan hem nu nog voor £75 met verzending krijgen, volgens zeggen zal hij in de winkel liggen voor £89
Die fietshelm met ingebouwde bluetooth doet mij meteen denken aan de SENA Smart Cycling fietshelm die er zit aan te komen : http://www.sena.com/product/smart-cycli ... t/?lang=en

Tot 4 headsets kunnen met mekaar verbonden worden, plus extra BT-connectie voor minstens één (en vermoedelijk zelfs twee) devices zoals een GSM of MP3-speler of GPS - maar dan moet er wel eerst een fiets-GPS komen die navigatie-instructies geeft via BT en die is er bij mijn weten nog niet - plus nog een ingebouwde FM-radio met RDS (doe mij maar 't geluid van de natuur rondom :wink: ) én ... ingebouwde 1080P/60FPS camera !
Die SENA Smart fietshelm was ik nog niet eerder tegengekomen, lijkt me eerlijk gezegd een beetje teveel van het goede :shock:

Wat betreft Bluetooth headsets met beengeleiding; ik heb recent een AfterShokz Trekz aangeschaft, geluidskwaliteit is best oké en je oren blijven open zodat je je niet al teveel afsluit voor de omgeving... Wat mij betreft een aanrader! 8)

Afbeelding
Die pomp is echt een noodoplossing, echt hopen dat je die nooit hoeft te gebruiken, want daar ben je wel even mee aan het pompen.

Voor degene die de vorige versie hebben gemist en nu het project is afgelopen hem te duur vinden. Versie 2 komt er aan en als je er op tijd bij bent krijg je zelfs meer functionaliteit dan de oude heeft voor een lagere prijs. (want we blijven zuunig)

https://www.kickstarter.com/projects/wo ... n=baafa4d6
Een oproep tot het financieren van wetenschappelijk onderzoek?

Overal waar je leest "Het tekort aan ... is een steeds groter wordend probleem aan het worden", moet je feitelijk lezen: "De overbevolking is een steeds groter wordend probleem aan het worden".

Breng de bevolkingsexplosie onder controle, en de rest volgt vanzelf.

Heel vaak wordt vergrijzing als probleem naar voren geschoven, maar vergrijzing is juist de oplossing.

Als later de wereldbevolking nog maar 1 miljard mensen beslaat, is er weer meer ruimte voor wilde dieren, en de aardopwarming is ook meteen opgelost.
U heeft "Inferno" ook gelezen :lol: ?
Ondertussen ken ik wel wat bevolkingsgroepen die wat water kunnen gebruiken.
De claim "Dewpal - No more water scarcity" die gemaakt wordt zal alvast nooit gehaald gaan worden: daar waar water tekort is zoals op dit moment in delen van Afrika, zal ook geen massa water aanwezig zijn wat eenvoudig te condenseren is.

Vaak is watertekort ook gewoon een kwestie van politiek. In Californië valt er bijvoorbeeld weinig water, maar men weigert de prijs van kraanwater te verhogen terwijl dat de simpelste manier is om mensen tot zuinigheid aan te zetten.
Peter_K schreef:
Een oproep tot het financieren van wetenschappelijk onderzoek?
Ik vind het lijken op een experiment in het testen hoever je succesvol kunt gaan in het vragen van geld voor iets zonder goed uit te leggen wat het nu eigenlijk is, hoe het werkt en vooral of het werkt en waar het daadwerkelijk zou kunnen worden toegepast.
m_nu schreef:The aim of our project is to design an optimized 3D shape for condensing water ...
Het doel is volgens deze tekst dus kennelijk enkel en alleen om een VORM te ontwerpen die etc. etc.
De rest van de introtekst had wel ietsje bescheidener gekund, om het maar heel voorzichtig uit te drukken.
Peter_K schreef:Heel vaak wordt vergrijzing als probleem naar voren geschoven, maar vergrijzing is juist de oplossing.
+1 (als al die grijsaards dan tenminste ook wat vaker de fiets pakken).
Misschien is dit iets voor ons sleutelaars en vakantiefietsers, of is er al iets vergelijkbaars?

https://www.kickstarter.com/projects/33 ... dyna-snap#

onderaan op de pagina van de framebouwers zelf iets wat ze bij Santos ook bedacht (of gekopieerd?) hebben.
http://www.littlefordbicycles.com/custo ... dfeatures/
Dyna-Snap ziet er best leuk uit maar als oplossing om je dynamo makkelijker los te maken vindt ik het wel overkill. Ook best duur voor wat je er voor krijgt, $42 voor een setje.
daulagari schreef:Dyna-Snap ziet er best leuk uit maar als oplossing om je dynamo makkelijker los te maken vindt ik het wel overkill. Ook best duur voor wat je er voor krijgt, $42 voor een setje.
Als je ziet wat ze voor een dragertje vragen is dat wel in de lijn der verwachtingen. We kunnen ook nog even wachten of de dollar wat minder waard wordt, (die kans is aanwezig sinds gisteren) En anders wachten op de Chinezen.
Als je een fiets met S&S koppelingen hebt is het natuurlijk beter dan met stekkertjes, voor je het weet trek je de boel los omdat het toch niet helemaal goed gesoldeerd zat of is de verbinding gecorrodeerd en trek je daardoor alles kapot.