Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kickstarter projecten interessant voor (wereld) fietsers - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Kickstarter projecten interessant voor (wereld) fietsers

Peter_K schreef:Nog een fiets onderdeel dat "reimagined" is: een Ultra lichte bagage drager, eventueel met bijbehorende tassen.
Vergeleken met een Tubus Fly is deze drager maar ruwweg 100 gram lichter maar verder is er toch wel flink wat op af te dingen.
Leon schreef:
Peter_K schreef:Nog een fiets onderdeel dat "reimagined" is: een Ultra lichte bagage drager, eventueel met bijbehorende tassen.
Vergeleken met een Tubus Fly is deze drager maar ruwweg 100 gram lichter maar verder is er toch wel flink wat op af te dingen.
Deze kun je wel op bijna iedere racefiets monteren, met de montage op een speciale spanner voor het achterwiel, en aan de zadelpen.
Een Tubus Fly kun je ook op (bijna) elke racefiets monteren, daar zit 't 'm niet in. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen de Tailfin beter bij hun carbonfiets vinden passen.
Alien schreef:Een Tubus Fly kun je ook op (bijna) elke racefiets monteren, daar zit 't 'm niet in. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen de Tailfin beter bij hun carbonfiets vinden passen.
Ik zie op die Tubus Fly ogen waarmee hij met bouten aan ogen op de fiets gemonteerd moet worden. Als die ogen niet aan je racefiets zitten, zoals zowat bij iedere racefiets, dan heb je een probleem. Of zie ik iets over het hoofd?
Aan de onderkant kan-ie aan de snelspanner. Aan de bovenkant gaat-ie achter de bout van de remklauw.
FLECTR spaak reflector

Afbeelding

Ik begrijp niet echt wat er nu "Ultra performance" aan is maar hè, het is fiets gerelateerd! :)
Bycle iPhone hoes met prisma

Afbeelding

Ik vind het een serieus leuk idee alleen jammer natuurlijk dat het hoesje "telefoon specifiek" is (ik realiseer me echter ook wel dat dat bijna niet anders kan...)
GeoOrbital elektrisch voorwiel

Afbeelding

Ik geloof niet echt dat het heel lekker zal fietsen eerlijk gezegd... :roll:

KrankUps crank "verlenger"?
Niall schreef: Afbeelding

Ik geloof niet echt dat het heel lekker zal fietsen eerlijk gezegd... :roll:
- In België en Nederland, maar ook in de rest van de EU als alle landen de huidige richtlijnen in hun eigen wetgeving hebben gegoten, valt een fiets met dit voorwiel niet meer onder de categorie fiets. Er is immers niet zuiver sprake van ondersteuning.

- Snelheden van 20 miles per hour wil je enkel op fietsen die daarvoor gebouwd zijn.

- 'Banden' van 'high-density-foam' die rijden zoals gewone banden? Ik heb die belofte al talloze malen zien maken door fabrikanten maar nog nooit heeft iemand die belofte waar gemaakt.

- Een motor op het voorwiel van een normale tweewieler wordt door de meeste gebruikers van elektrisch ondersteunde fietsen als verre van ideaal ervaren. Men voelt dat de fiets wordt 'voortgetrokken' met een grotere kans op voorwielslip.

- Ik vraag me af wat de functie van die velcro's zijn aan de velg. Mag ik dat verontrustend vinden?

- Het verplaatsen van de lagers van de centrale as naar de buurt van de velg is ook al eerder geprobeerd maar is ook nooit een succes geworden.

Sommige mensen zullen mij misschien negatief en pessimistisch vinden. Maar ik acht de kans op succes bijzonder klein.

Renaat
De Geo Orbital constructie deed me overigens nog aan het volgende concept denken: Copenhagen wheel. Al jaren in ontwikkeling maar misschien nu toch echt "productierijp"?
Revanho schreef:- 'Banden' van 'high-density-foam' die rijden zoals gewone banden? Ik heb die belofte al talloze malen zien maken door fabrikanten maar nog nooit heeft iemand die belofte waar gemaakt.
Ja inderdaad, ik snap wel dat ze hiervoor gekozen hebben (ventiel zit anders "in de weg") maar comfortabel is anders...
Revanho schreef:- Ik vraag me af wat de functie van die velcro's zijn aan de velg. Mag ik dat verontrustend vinden?
Mmm zo te zien schuift de voorvork in een tweetal uitsparingen en wordt het geheel geborgd met klitteband? Ook hier snap ik wel waarom (past om praktisch elke voorvork) maar lijkt me niet de meest duurzame oplossing.
Revanho schreef:Sommige mensen zullen mij misschien negatief en pessimistisch vinden. Maar ik acht de kans op succes bijzonder klein.
Tja er hebben zich inmiddels al aardig wat "backers" gemeld en ze hebben ruim 3 ton binnengehaald? Dus wat dat betreft zijn ze succesvol maar of er uiteindelijk een goed product wordt afgeleverd blijft de vraag...
Niall schreef: Tja er hebben zich inmiddels al aardig wat "backers" gemeld en ze hebben ruim 3 ton binnengehaald? Dus wat dat betreft zijn ze succesvol maar of er uiteindelijk een goed product wordt afgeleverd blijft de vraag...
Toen ik het had geschreven dat ik nog dat ik misschien had moeten duidelijk maken wat ik met 'succes' wilde zeggen.

Ik betwijfel dat dit kickstartproduct tot een dusdanig betaalbaar, betrouwbaar, functioneel product zal leiden dat het effectief een meer dan marginale deel van de markt van ondersteunde fietsen zal gaan uitmaken. Maar het zou me dus ook helemaal niet verbazen dat het een stille dood sterft.

Renaat
Revanho schreef:- 'Banden' van 'high-density-foam' die rijden zoals gewone banden? Ik heb die belofte al talloze malen zien maken door fabrikanten maar nog nooit heeft iemand die belofte waar gemaakt.
Met het feit dat het het voorwiel betreft kan ik mij zo voorstellen dat de impact op het comfort minder groot zal zijn. Bijvoorbeeld in het geval van een lekke band voor, hoewel sturen voor geen meter gaat, doet dit op een recht stuk uitrollen niets af aan mijn comfort. Dit in tegenstelling tot het achterwiel, waarbij ik net de prinses op de erwt ben. Een kleine variatie in druk daar en ik ervaar de rit al snel als oncomfortabel.

Overigens jammer dat voor een product met een prijskaartje van nagenoeg 1000 dollar, en zich ten dele adverteert als zeer gemakkelijk te installeren, uiteindelijk er dan twee separate versies zijn voor 26" en 28" wielen. Het was mooi geweest als dit makkelijk te wisselen zou zijn tussen zowel 26" als 28" inch fietsen.

Hoewel ik mijn twijfels heb over de uiteindelijke commerciële kansen van dit product op zich, blijft de geleverde innovatie in fiets ondersteuning en elektrische aansturing van de afgelopen jaren toch wel mooi om te zien. Het is jammer dat vooralsnog altijd de prijs te hoog blijft, de actieradius te beperkt en wetgeving hierin nog redelijk in de kinderschoenen staat.
Lijkt me erg tof om te lezen, alleen ben ik normaal gesproken niet zo'n boekenlezer en vind ik €50,- daarom ook wel erg fors voor een stuk papier (dat laatste is natuurlijk sterk overdreven, het is ongetwijfeld een prachtig verhaal met nuttige info, maar het blijft veel geld voor een student zonder directe waarde).

Wie weet komt er een digital only versie (a €15?) of 2e hands of wil iemand de aanschaf delen (ik heb geen moeite met een paar weken/maanden te wachten)?
OTTOLOCK fietsslot

Afbeelding

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit meer bescherming biedt dan zo'n kabelslotje wat je zo doorknipt maar wie weet...
Nu we het toch over fietshelmen hebben: Ik ben geen voorstander van fietshelmen voor normaal fietsgebruik maar dit lijkt me toch wel wat:

Headkayse, een flexibele helm die je kan opvouwen en ook na een klap kan blijven gebruiken.

Klinkt mij heel veel logischer dan al die harde helmen en voor mij denk ik bruikbaar op de racefiets en voor skiën.

Niet op Kickstarter maar op Indiegogo
Ziet er interessant uit - ben benieuwd naar het eindproduct in de winkel.
Die helm ziet er interessant uit als het veilig is