Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe reisfiets met 57-622 banden: Cube Travel (en -Exc) - Forum Wereldfietser

Nieuwe reisfiets met 57-622 banden: Cube Travel (en -Exc)

Cube heeft zijn reisfiets-model Travel geschikt gemaakt voor echt dikke banden, zoals 55-622 Big Apples of Almotions. Volgens mij de eerste serie-fiets in dit segment die echt dikke banden verdraagt, zelfs met spatborden, en ook nog voor een redelijke prijs. Zonodig kun je binnen een redelijk budget de afmontage naar eigen wens opwaarderen. Om te beginnen met de Altus shifters op de Travel. Er zijn ook nog wat modellen met naafversnellingen.
http://www.cube.eu/nl/products/trekking ... -red-2016/
Wat vinden jullie ervan? De kleur is natuurlijk waardeloos.... :roll:

Gevonden prijzen online: Travel €849,00 en Travel EXC €1049,00 (https://www.fietsenwinkel.nl/fietsen/-/ ... erenfiets/)
Vind het een beetje een saaie fiets. Maar prijs kwaliteit zal wel aardig zijn.
mooie budget reisfiets.
Zelf zou ik iets meer uitgeven voor een fiets met iets betere onderdelen. Dit is allemaal wel erg minimaal.
Inge1 schreef:Vind het een beetje een saaie fiets.
Dat vind ik dan weer een mooi compliment :D
Maar hoe weten jullie wat die fiets gaat kosten?
{Jeremy Clarckson's accent} "It has Hydroforming, Heat Tubes, Wet Paint and Stvzzzoo, but what does it cost?" {/Jeremy Clarckson's accent}
Ik vind het voorspatbord te kort.....

Als je wat googeld lijk je op een prijs van ongeveer € 900 te komen voor dit model.
Ave Gone schreef:Maar hoe weten jullie wat die fiets gaat kosten?
Sterker: hoe weten jullie hoe die fiets eruitziet? Ik kom niet verder dan de overzichtspagina; klikken op een model levert alleen een witte pagina op.

Carl
Een hele mooie fiets met hele goede specs (ik deel het verwijt over de onderdelen juist niet).

Ik vind trouwens die hele range goed doordacht (een chainglider op het basis model zou wel handig zijn). Die Alfine fietsen zijn ideaal in Nederland/Noord- Duitsland (woonwerk, maar ook toeren/trekken). En met de derailleur fietsen kan je overal komen. Allemaal standaard bewezen onderdelen.

Ja, Rohloff is mooier en veel beter, maar een Rohloff naaf kost net zoveel als een complete fiets. Voor dat geld kan je hele leuke dingen doen (tent, donzen zak, matje, etc. etc.).
Ik vind het ook een interessante fiets. Ben wel benieuwd hoe stabiel de fiets is als reisfiets.

De travel SL (€1250,--) is zo te zien overigens een ander frame dan de overige typen.
Ik vind het een mooie fiets en enkele details vind ik minder:
- te korte spatborden. Het voorwiel gooit nu alle troep zo tegen de bracket.
- cranklengte past niet bij grootte van de gebruiker als je op alle framematen 175 mm cranklengte levert. Ik mis 180mm cranklengte op het 62 cm frame.
- raar die nopjesbanden. Een doorlopende middenril en daarnaast zo nodig noppen rijdt veelal een stuk beter, vind ik ('for what it is worth').
- 48 x 11 als zwaarste verzet vind ik echt nergens op slaan: veel te zwaar! Bijvoorbeeld 44 x 12 of 44 x 13 lijkt me zinniger en dan een cassette met kleinere stapjes in het midden van het bereik.
- ik mis een verstelbare stuurpen/voorbouw. Voor enkele euro's heb je verstelbare want nu ben je via de ahead en vaste voorbouw tot ongeveer één positie van het stuur veroordeeld.
Niveau van de onderdelen en de prijs vind ik bij elkaar passen en prijs is niet te hoog.
groet! hoogframe
AndreM schreef: De travel SL (€1250,--) is zo te zien overigens een ander frame dan de overige typen.
Dat kan ook niet anders toch met een riem?
Er is vast van alles op deze fiets aan te merken, maar twee dingen springen er wat mij betreft heel positief uit:

- Hij wordt geleverd met 2.25" banden (57 mm). Er passen dus gewoon echte atb-banden op, wat de keuze enorm vergroot en serieuze voordelen biedt als je bv. de binnenlanden van IJsland in trekt.
- Voor wat er op zit (standaard, spatborden, licht, naafdynamo) is hij licht: 15,6 kg.

Ik zeg: goed bezig Cube!
AndreM schreef:Ik vind het ook een interessante fiets. Ben wel benieuwd hoe stabiel de fiets is als reisfiets.

De travel SL (€1250,--) is zo te zien overigens een ander frame dan de overige typen.
Ik ben niet deskundig maar volgens mij gaan de verschillen verder dan andere achterpatten etc. Voor de alfine versnelling.
Er komt elke dag wel n fabrikant met nieuwe modellen en veranderingen, het zal toch niet de bedoeling zijn dat we dat hier allemaal op gaan zetten van ons favoriete merk dan is het eind zoek lijkt me.er wordt al genoeg reclame gemaakt.
Het is helemaal niet verkeerd deze fiets hier te vermelden en te bespreken omdat deze fiets het gamma aan trekkingfietsen naar beneden uitbreidt en dat is altijd goed, denk ik.
Adriaan56 schreef:Er komt elke dag wel n fabrikant met nieuwe modellen en veranderingen, het zal toch niet de bedoeling zijn dat we dat hier allemaal op gaan zetten van ons favoriete merk dan is het eind zoek lijkt me.er wordt al genoeg reclame gemaakt.
Dat lijkt me dus juist wel de bedoeling van een forum. Je hoeft het niet te lezen hoor!

Ik vind het ook wel wat. Mooi fietsje.
Ik vind het een leuk ding! Eerste wat ik zou veranderen: de banden. Zag dat-ie er ook in Nexus-uitvoering is, maar dat lokt me toch minder.
Je kunt op meerdere manieren een fiets kopen
1. Je laat een frame bouwen en daar onderdeln opzetten naar keuze. Dat is de duurste optie.
2. Je koopt een custom uitvoerbaar model. Per merk varieert het wel flink wat er te kiezen valt. bij sommigen kun je alle onderdelen zelf kiezen, bij anderen valt het soms flink tegen wat er te kiezen valt. Met de ene winkel valt dan weer te praten over bepaalde onderdelen, bij anderen dan weer niet.
3. Je koopt een fiets 'uit het rek' die zo veel mogelijk aan je eisen voldoet. Als je op die manier aan al je eisen wilt voldoen zou deze fiets wel eens tamelijk duur kunnen uitvallen. Mogelijk vervang je nog een paar onderdelen zoals het zadel en pedalen.
4. Je koopt standaard een fiets waarvan de optelsom van de relatief goedkope model en de onderdelen die je moet (en kunt!) vervangen om aan je eisen te voldoen zo aantrekkelijk mogelijk is. Afhankelijk van de onderdelen die je toevallig al hebt varieert de prijs.
5. Je koopt een frame en...

Deze Cube wil een "3" zijn maar valt wat mij betreft toch onder "4" waarbij ik zou moeten gaan rekenen en vergelijken met andere merken of de fiets aantrekkelijk zou zijn. De prijzen van de goedekopere Fahrradmanufakturs zijn immers flink gestegen de afgelopen jaren.


P.s. "Leon" vond ik beter klinken dan Ave Gone of Ave Ben Back.... :)
In deze prijscategorie zou ik zeker als ik een standaard frame zou willen kijken naar een Surly Ogre of een Thorn. Fietsen die zich reeds bewezen hebben als goede reisfietsen.
Inge1 schreef:In deze prijscategorie zou ik zeker als ik een standaard frame zou willen kijken naar een Surly Ogre of een Thorn. Fietsen die zich reeds bewezen hebben als goede reisfietsen.
Thorn is mooi, maar wel een andere prijscategorie toch?

Welkom terug Leon :wink:
Zou zo maar kunnen maar Surly niet, toch?