Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vers van de pers - Forum Wereldfietser

Vers van de pers

Afbeelding

Vers van de pers ...

Fietsen rond Het Kanaal
Deel 2 West-Frankrijk


van Roscoff in Bretagne naar De Panne in België
Auteur: Kees Swart

Afbeelding

ISBN: 978-90-77056-34-9
Prijs € 19,50 | 176 pagina's | geheel in kleur | ringband

Dit tweede deel van Fietsen rond Het Kanaal is - net als het eerste deel - bedoeld voor iedereen die een stuk langs of rond Het Kanaal wil fietsen. De route verbindt alle veerhavens aan de Engelse (deel 1) en Franse (deel 2) Kanaalkust. Zo kan een groot of klein rondje rond Het Kanaal gereden worden door voor een verderweg of dichterbij gelegen overtocht tussen Engeland en Frankrijk te kiezen. Uiteraard kan ook alleen een stuk van de Engelse of Franse kust gefietst worden.

Afbeelding

Gelijk met het verschijnen van deel 2 is van deel 1 (Engelse Kanaalkust) een editie 2016 uitgekomen.
Hierin is voor enkele knelpunten uit 2015 een oplossing gevonden. Wie de editie 2015 al heeft, kan hier printbare pdf-bestanden met de vernieuwde pagina's downloaden.

Afbeelding

Voor meer info over deze fietsgidsen zie: www.recreatief-fietsen.nl

##############################################

Ook is een nieuwe editie uitgekomen van
Fietsen langs het Canal du Midi en het Canal de Garonne

tussen Sète aan de Middellandse Zee en Bordeaux, inclusief diverse alternatieven
Auteur: Luc Oteman

Afbeelding

ISBN: 978-90-77056-30-1
Prijs € 19,50 | 160 pagina's | geheel in kleur | ringband

Deze fietsroute loopt over oude jaagpaden langs deze kanalen, die de Middellandse Zee met de Atlantische Oceaan verbinden. Omdat de hoogteverschillen niet groot zijn, is deze fietsroute geschikt voor iedereen, jong of oud, getraind of niet.

Afbeelding

Voor meer info over deze fietsgids, zie: www.recreatief-fietsen.nl
Mooi dat jij deze fietsreizen zo onder de aandacht brengt, met duidelijke informatie en en mooie foto's. Ik hoop dat je zo meer mensen kunt inspireren en op weg helpen bij het fietsen langs de mooie Kanaalkust. Een verademing tussen al die aandacht op dit forum over fietstechniek.
Ziet er goed uit. :D
Wat een prachtige foto's, Kees. Op dit moment werk ik aan een website waarbij ik dagelijks professionele foto's van lekker eten voorbij zie komen. Jouw foto's roepen een vergelijkbare lust op, maar dan om te gaan fietsen en ontdekken.
Fijn dat het gelukt is Kees, ondanks alle 'uitdagingen'. Wij waren erg blij met je routes en hopen op meer.

Als 'ervaringsdeskundige' kan ik vertellen dat het prachtige routes zijn. We hebben vorig jaar als een preview van de route in Bretagne gefietst. We waren blij verrast door de schoonheid van het landschap aan de kust. Daarna hebben we de oversteek gemaakt en het Engelse deel gefietst. Ook schitterend, maar misschien zijn we wat bevooroordeeld :D

Ik kan iedereen deze routes aanraden. Mocht je een indruk willen krijgen, kijk dan even naar het reisverslag.
Ha die Kees,

Heel veel succes met je nieuwe gids.

De grillige noordkust van Bretagne is inderdaad schitterend. Steeds weer duikt bij verrassing de zee voor je op in een weer andere gedaante. Bij eb liggen de vissersbootjes scheef op de bodem van de drooggevallen haven.
De charmante havenplaatsje maken het je moeilijk om afscheid te nemen. Aan de kade geniet je van een bijzondere crepe met cider of van mosselen met friet.
Het boekje kanaalkust deel 1 - 2016 ontvangen toen het net van de pers af was. Komende week in mijn vakantie er wat meer in duiken en alvast een opzet voor de zomer maken (qua afstanden, waar te overnachten ed..) Ik was blij verrast door de duidelijkheid toen ik het boekje doorbladerde en stukken eruit heb gelezen.

Nu alleen nog wat overzichtskaarten scoren aangezien ik in een opruim bui mijn oude O&S kaarten weg gemikt heb :( . Maar daar hebben we de fiets- en wandelbeurs dan weer voor, nietwaar?

Keep up the good work, Kees!
Kees, gefeliciteerd. Ik heb hem meteen besteld voor in de winkel.
Wat aantrekkelijk! Kees, als je de langste versie van het hele rondje om het Kanaal fietst, hoe ver is dat dan? Of, anders gezegd, hoeveel dagen of weken gaan erin zitten als je ca 70 km/dag of 450 km/week fietst?

Dan ga ik eens kijken wanneer ik er gelegenheid voor heb.
Ik heb het werkje hier voor me liggen en als het fietsen net zo mooi wordt als deze ruim van informatie voorziene uitgave zit dit deel van onze komende trip wel goed.
Janneke V schreef:Wat aantrekkelijk! Kees, als je de langste versie van het hele rondje om het Kanaal fietst, hoe ver is dat dan? Of, anders gezegd, hoeveel dagen of weken gaan erin zitten als je ca 70 km/dag of 450 km/week fietst?
Deel 1 van Dover naar Plymouth is 700 km. Begin je in Harwich, dan is het 815 km naar Plymouth. In 2 weken kun je het Engelse deel fietsen. Sneller kan ook, maar als je westwaarts fietst gaan steeds steilere hellingen en een grote kans op tegenwind (al heb je daar op beschutte Engelse binnenwegen veel minder last van dan op kale polderwegen) wel hun tol eisen.
Deel 2 van Roscoff naar De Panne is 1500 km, eventueel in te korten tot 1340 km. Dit kun je in 3 weken fietsen. Het grootste Kanaalrondje kan dus in 5 weken, maar als je geen al te fanatieke fietser bent, zul je onderweg vaak verleid worden door kliffen, stranden, kastelen en terrassen om het rustiger aan te doen.