Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een Koga in ruil voor een woning in Amsterdam - Forum Wereldfietser

Een Koga in ruil voor een woning in Amsterdam

De Vakantiefietser verwelkomt binnenkort een nieuw gezicht.

Zijn naam is Chris en hij weet van alles van fietsen, maar kan helaas nog geen huis van een baksteen onderscheiden.

We vragen daarom jouw hulp in het vinden van een praktisch 3 kamer appartement in Amsterdam voor hem en zijn jonge gezin. (Huurprijs maximaal €1450)

Heb je een gouden tip? Dan krijgt je een gloednieuwe 2017 Koga Traveller als beloning! Genoeg reden dus om jouw ogen open te houden.

Stuur een mail naar de winkel en ik stuur hem door naar Chris!

Eric

Afbeelding
Als hij nou lekker in Almere een appartement koopt dan is hij met 40 minuten in hartje Amsterdam met de trein. Kan hij met mooi weer op de fiets naar het werk(max 36km) En houd hij ook nog wat geld over! http://www.funda.nl/koop/almere/apparte ... straat-55/

http://www.funda.nl/koop/almere/apparte ... uwerhof-1/

Enfin ik wens hem succes!
En waarschijnlijk voor minder geld meer woonoppervlak. Succes gewenst inderdaad, maar ik zou het wel weten (nu heb ik ook niks met Amsterdam, dat zal er mee te maken hebben).

Maar er zou toch wel wat te vinden moeten zijn?

http://www.huurexpert.nl/
Ik vind het een slimme actie van Eric. Waarschijnlijk ook een stuk effectiever dan zoeken via dubieuze site's als het hier genoemde http://www.huurexpert.nl dat alleen maar achter je inschrijfgeld aanzit en je zelden tot nooit aan een woning gaat helpen. Begrijp ook niet zo goed waarom dat soort site's hier aanbevolen wordt?
Aanbevolen? Ik beveel niks aan, het was de eerste google hit op huurwoningen in Amsterdam. Iets dergelijks heeft mij echter wel eens geholpen in Rotterdam, als je niet jaren op een of andere gemeentelijst wilde staan. Ja, commercieel, dan betaal je wel eens wat. En binnen een maand had ik een woning.

Ik ben mij er niet van bewust dat het een dubieuze site is, maar mogelijk weet Berger meer dan ik. Hij leest ook meer in mijn bericht dan ik er heb ingestopt :lol:
nou ik heb al iets heel moois verstuurt nu afwachten wat die er van vind
Misschien kan Chris aangeven waar in Amsterdam zijn voorkeur naar uit gaat?
Als Bijlmer bewoner vraag ik me elke keer weer af waarom mensen weigeren om verder te kijken dan de binnenring (1450,- p/m wijst toch sterk in die richting). Als je echt smacht naar de binnenstad is dat een paar minuten met de Metro (of 15-30 minuten met de fiets).

De hoeveelheid geld die je bespaart is enorm, vergelijkbaar met Almere, maar met betere reistijden. Bovendien zit de buurt gigantisch in de lift.

Nog een paar grote voordelen: Geen oud huis met matige waterdruk, slechte isolatie en andere problemen. Of het "genot" van dunne muren/plafonds waardoor jij en je buren elkaar blijven horen.

Ik snap de charme van de stad, ik heb er 15 jaar met plezier gewoont, maar om een geschikt en betaalbaar pand te vinden als starter? Lastig, ook met een Koga als lokker. Als hij en/of partner een stabiel contract heeft wordt het misschien een ander verhaal, maar zeker in het begin zou ik me niet richten op de binnenring.
Hij is geenszins gebonden aan de binnenstad hoor (Geen idee waarom dat idee is ontstaan; een geval van reflectie? :oops:)
Eric, de maandprijs is dusdanig dat die indruk wel wordt gewekt.

Kijk ik weet dat er gekte op de markt is... maar dat is serieus veel geld. In De bijlmer heb je voor 800,- 100+ m2, dat lijkt me toch zat voor een jong gezin? Dat was 1 minuut kijken op Funda.

Dus excuses voor mijn reactie, maar ik werd op het verkeerde been gezet door het kaak-zakkende bedrag wat je nieuwe medewerker en zijn partner op tafel willen leggen. Dat doet me direct denken aan de Pijp e.d.
Buiten amsterdam is er keuze zat voor dat geld. Zaanstad, Purmerend eo met prima openbaar vervoer.
loknor schreef:Eric, de maandprijs is dusdanig dat die indruk wel wordt gewekt.

Kijk ik weet dat er gekte op de markt is... maar dat is serieus veel geld. In De bijlmer heb je voor 800,- 100+ m2, dat lijkt me toch zat voor een jong gezin? Dat was 1 minuut kijken op Funda.

Dus excuses voor mijn reactie, maar ik werd op het verkeerde been gezet door het kaak-zakkende bedrag wat je nieuwe medewerker en zijn partner op tafel willen leggen. Dat doet me direct denken aan de Pijp e.d.
Ah ik snap het. Het probleem is dat hij zelf te veel fietsen heeft en ook nog een vrouw en baby. Tja en die hebben allemaal leefruimte nodig:-)

Inmiddels heeft hij woonruimte gevonden vlak bij de winkel. Ik ben uiteindelijk vergeten te vragen of iemand de gouden tip heeft gegeven. Daar ga ik dit weekend achteraan.
Eric Schuijt schreef: Inmiddels heeft hij woonruimte gevonden vlak bij de winkel. Ik ben uiteindelijk vergeten te vragen of iemand de gouden tip heeft gegeven. Daar ga ik dit weekend achteraan.
Ik vind het toch bijzonder slordig dat je hier een oproep doet met een beloning en dan dit meldt. Mensen stoppen er tijd en moeite in.
Laten we (ikzelf daarin zeker inbegrepen!!) minder vanaf de heup schieten. Als Eric dit nog terugkoppelt is het verder toch prima?

Het is een vriendendienst, ik ga er eigenlijk vanuit dat de meesten ook hadden gereageerd zonder deze mooie beloning.
Hans, misschien dat ik het probleem niet zie hoor. Ik heb toch keurig, open en integer gehandeld?

De winnaar (als die er al is) die mij vanuit onze website, Facebookpagina en andere media gemaild heeft krijgt een antwoord als hij/zij heeft gewonnen. En via fora via een privebericht.
Over de uitslag mag overigens worden gecorrespondeerd, vrienden, familie en kennissen waren niet uitgesloten van deelname en deelname aan deze zoektocht was geen garantie voor geluk en een fietstoekomst op een Koga :D
Hans, dat had ik blijkbaar eerder moeten vermelden?

Dus vergeef mij dat ik het niet snap. Geachte Moderator wat mij betreft mag deze oproep worden gesloten. Jammer dat zo'n forumding als dit weer eens een negatieve lading krijgt. Terwijl het toch heel leuk kan zijn!
Iedereen weet waar ze mij kunnen bellen, langskomen of mailen. Dus heb ik je psychische schade toegebracht of voel je je ernstig benadeeld? Dan bij voorbaat mijn excuses. Dit was geenszins mijn bedoeling.
Misschien dat mensen eerder geneigd zijn iets negatiefs te plaatsen dan iets positiefs. Ik vond het een erg leuke actie en zie het probleem niet.
Ik probeer straks iedereen op dit forum een portie positiviteit toe te stralen. Ik ben alleen nog niet zo goed in stralen.
Eric Schuijt schreef:Hans, misschien dat ik het probleem niet zie hoor. Ik heb toch keurig, open en integer gehandeld?
100% mee eens. Gewoon een reële vraag, gezien de huurprijs die je nieuwe medewerker was bereid te betalen. Een leuke actie die een win/win situatie had kunnen opleveren. Heel normaal om dit via een netwerk/forum te proberen.
Ik vind dat Hans wel een punt heeft. Zo lijkt het net of die fiets alleen als lokkertje werd ingezet en nu de buit (woning) binnen is de beloning voor het gemak maar wordt vergeten. Zo'n cynisch beeld wil Eric ook niet van zichzelf schetsen, neem ik aan. Ik vind het ook jammer dat Eric het forum hier de schuld van geeft, terwijl dit toch op zijn eigen conto komt. Als je in alle openbaarheid een Koga biedt in ruil voor een woning in Amsterdam (topicnaam nota bene) kun je toch verwachten dat mensen nieuwsgierig worden wie die fiets heeft verdiend? En ik heb nota bene helemaal geen tip ingezonden!
Dit wordt weer een verhaal zonder einde. 8)

Wil.
En dat zal voor toekomstige generaties bekend staan onder de naam 'het Koga-oproer'. Ik loof een woning in Amsterdam uit voor degene die een betere naam kan verzinnen. :wink: