Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kampeerplaatsje - Forum Wereldfietser

kampeerplaatsje

Dit vindt ik een moeilijke.
Wij hebben in onze tuin een toilet en douche voorzien om eventuele vakantiefietsers aan een slaapplaats te helpen.
Dit omdat we het zelf leuk vonden om te kamperen bij de boer of mensen thuis in plaats van op grote campings.
Nu zoeken we 2 a 3 vakantiefietsers, alleen of met kinderen die bij ons in de tuin willen overnachten, met de tent. Of openlucht. Om eens te bekijken of alles aan de wensen voldoet.

Liefst hebben we een gezin met kinderen en een koppel zonder om eens te kijken of alles naar wens is.
Of solo, dat mag natuurlijk ook.

Wij wonen in Werbeek, te Retie, België

Graag horen we van enkele enthousiastelingen.
Ik schrijf 2 a 3, maar als er dat 5 zijn, daar maken we ons niet druk om.
Contact via pb liefst.

Met vriendelijke groeten,
Mick en Annelies

ps; we wonen op het platteland, hebben paarden en koeien als buren, zelf hebben we kippen schapen en bijen.
ps2; als jullie vinden dat dit ongepast is dan zal ik dit verwijderen.
Een leuk initiatief.
Bedoel je dat er plaats is voor een tent met 2 à 3 personen of dat er plaats is voor 2 à drie tentjes?
Wel weet ik dat de wet m.b.t. (boeren)campings in België best vervelend is.
Als het lukt is het handig als je op deze site terechtkomt: http://www.fietscampingsbelgie.nl
mdw schreef:
za 12 mei, 2018 22:19
Liefst hebben we een gezin met kinderen en een koppel zonder om eens te kijken of alles naar wens is.
De solo-rijders worden weer eens gediscrimineerd... :roll:

#mebikealone :D

:wink: :wink: :wink: :wink:
Het is een tryout Fedor.
Leon schreef:
zo 13 mei, 2018 10:51
Het is een tryout Fedor.
Hmmm cursusje "icoontjes lezen"? ;)

Niettemin, een extra (micro-)camping zou altijd leuk zijn :). In de directe omgeving zijn op dit moment alleen maar "strand"-campings.
Dan ook bij Archies vermelden natuurlijk.
Het is inderdaad een try-out :wink: En dit zal voor het "testfietsers" natuurlijk gratis zijn.
Solorijders zullen niet gediscrimineerd worden, geen bang!

Er is plaats voor 3 à 4 tentjes, geen probleem.

We willen dit doen omdat er hier regelmatig vakantiefietsers langskomen en hier heb je een paar grote campings, en van ons zelf weten we dat we liever op kleinschaligere plaatsen kamperen.
Geweldig initiatief!
Afgelopen dinsdag heb ik(solo!) mijn tent in de tuin van Mick en Annelies mogen opzetten en ik kan het bij iedereen aanbevelen!

Ze hebben een lange uitgestrekte tuin met veel plaats om je tent op te gooien. De douche en toilet zijn beter van kwaliteit dan op menig camping en een wasbak met warm water ontbreekt natuurlijk ook niet.

Al met al ben ik er heel erg gastvrij ontvangen en zou ik hier graag nog een keer willen terugkomen als ik daar ooit de mogelijkheid voor heb.

Groeten,
Willem
Bovenstaande kan ik volledig beamen :D

Vanwege de hanen van de buren (die bovendien niet kunnen klokkijken ;)) zijn oordopjes wel handig.
Tuin is voor kinderen erg leuk, met speelspullen, schapen en kippen (en ook bijen overigens). Als je de tentjes niet te ruim zet zou je 6-8 kleine trekkerstentjes (geen GT-modellen) kwijt kunnen.

De meeste campings in de directe omgeving zijn niet echt aantrekkelijk (vooral stacaravans).

De geografische ligging van "het kampeerplaatsje" schept ook veel mogelijkheden:
- Vrijwel voor de deur ligt een knooppunt van het uitstekend bewegwijzerde knooppuntennet.
- Vlaanderen Fietsroute op 5 km afstand
- LF5 op 5 km afstand
- LF35 op 4 km afstand
- LF51 op 4 km afstand
CAMPR is ook een fijn initiatief...kamperen in de tuin, soms midden in de stad.
Daar kunnen jullie ook vast tussen staan!

https://www.gocampr.com/
En Campspace. Vervelend wel,al die kleine sites die je allemaal moet afgaan.
Willem en Fedor,

Dank jullie om de moeite te nemen om eens tot Retie te rijden en te testen.
Bij deze ook dank jullie voor de feedback!

De links die hierboven staan ga ik eens rustig bekijken, op eerste zicht lijkt die gocampr wel tof.

Groeten,
Mick
Nog een aanvulling: Ik hoopte al op een picknickbankje op het terrein (erg handig om te koken, lezen etc) en die was idd ook aanwezig (en met opklapbare dus schone bankjes) :)