Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezamelijke inkoopactie Cumulus 2019 - Forum Wereldfietser

Gezamelijke inkoopactie Cumulus 2019

Bij de buren van Hiking-site.nl wordt er weer een gezamelijke inkoopactie bij Cumulus georganiseerd, in het verleden hebben ook wereldfietsers hier naar tevredenheid aan deelgenomen.

linkje
Heel hartelijk dank voor de tip Jasmon! Daar ga ik dankbaar gebruik van maken :-)

Ik ben ontzettend blij met mijn Cumulus slaapzak (panyam 450 met 50 gram extra dons) en ga er nu een quilt (250) bij kopen. Met de combi van beide verwacht ik van +15 graden tot -20 graden uit de voeten te kunnen.
Zeer goede kwaliteit voor een scherpe prijs. En ze doen custom made tegen een kleine meerprijs. Handig voor korte/lange mensen, warme/koude slapers, etc
Ik kan Cumulus echt van harte aanbevelen!
750 gram dons tot -20°C zal krap aan worden. Tegenwoordig worden slaapzakken met zo’n 800 gram gewaardeerd met een comfort limiet tot -15°C en het is toch echt de stilstaande lucht tussen het volume aan dons (dus ook het gewicht) welke isoleert. Hopelijk ben je niet kouwelijk aangelegd en/of heb je meer troeven achter de hand. :D
Ik heb meer troeven achter de hand indien nodig: zijden lakenzak, isolerende bivy bag (to go system oid, werkt ook als emercency blanket) en thermokleding zullen op koude reizen ook altijd mee zijn.
Geen directe plannen om -20 graden uit te proberen, maar met de combi denk ik dat ik een eind kom. De panyam 450 met 500 gram 850 cuin dons heeft me prima warm gehouden bij -8. Maar ik moet toegeven dat ik toen inderdaad ook mijn lakenzak erbij in gebruik had dus je kunt wel eens gelijk hebben dat ik wat optimistisch was.
Net even op de site van Cumulus een snelle vergelijking gemaakt: de Teneqa700 geeft als comfort -10 en limiet -18.
Ik duw dit topic even omhoog. Voor mensen die vanaf april een nieuwe slaapzak (of donsjasje) nodig hebben, is Cumulus een interessante optie (goede kwaliteit, niet duur, desgewenst op maat te bestellen). En Joch3m van de Hikingsite organiseert het heel erg goed. Deadline is zondag 13 januari.
Is er al bekend wanneer de volgende actie plaatsvind?
Die vindt NU plaats 8)
willem.m schreef:
zo 16 dec, 2018 13:47
Die vindt NU plaats 8)
Duhh :? dat bedoelde ik dus niet. Het is voor ons iets te krab om hier aan mee te doen waarschijnlijk.
Frans & Dieuwertje schreef:
zo 16 dec, 2018 14:09
willem.m schreef:
zo 16 dec, 2018 13:47
Die vindt NU plaats 8)
Duhh :? dat bedoelde ik dus niet. Het is voor ons iets te krab om hier aan mee te doen waarschijnlijk.
Ach so... Tot nog toe was het gemiddeld 1x per jaar. De 2020-editie vindt in dat geval over een jaar plaats.

Vraag anders organisator Jochem even. Je kunt hem bereiken via Cumulus2019@gmail.com.