Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Laadsnoer 4- of 5-voudig USB - Forum Wereldfietser

Laadsnoer 4- of 5-voudig USB

Eind deze week ga ik weer een lading snoertjes over laten vliegen uit een ver land, als er nog iemand behoefte heeft aan zo'n snoertje dan kun je dat hier doorgeven (aantal, type, je gegevens).

4-voudig: mini-usb, micro-usb, usb-c en (nokia) 2mm.
5-voudig: mini-usb, micro-usb, usb-c, iphone (lightning) en nokia 2mm.

Prijs: € 2,50, voor thuissturen in Nederland komt er € 2,00 bij.
Levertijd waarschijnlijk wel een week of vier.

Rik.

USB-snoer.jpg
Maar wat zit er aan het andere uiteinde?
USB 2.0.
Nee, absoluut geen behoefte aan!
Voorts vind ik dat de Wereldfietser dit soort “gestunt” niet dient te faciliteren. :evil:

Groet,
Tom.
Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens. Maar moet de Wereldfietser dan wel een collectieve inkoop van slaapzakken faciliteren, zoals wel gebeurt?
Hoezo gestunt? Wat is er op tegen om deze kabeltjes direct in China te kopen? Daar komen de kabeltjes van gerenommeerde computerbedrijven ook vandaan.
In het verleden heb ik ook eens wat kabeltjes via Ali laten komen.
De helft heb ik weg moeten gooien, wegens niet functioneren (kabelbreuk/geen verbinding). Noem het maar "leergeld".
Misschien treft u een betere leverancier.
Het moest even indalen, maar ik begrijp nu dat het ding er uitziet zoals op onderstaande foto.
Voortaan kunnen ze beter een fotograaf inhuren die er wel in slaagt om het héle produkt op de produktfoto te krijgen.

Wat geberut er troouwens als je meerdere devices tegelijk gaat aansluiten?

Dat het wel eens een prul zou kunnen zijn wil ik wel geloven; dat het (te?) weinig met fietsen te maken heeft zou ook kunnen, maar om iets op dit forum af te keuren omdat het te goedkoop zou zijn? Als er een ondergrens zou zijn aan prijzen van spullen zou er dan ook een bovengrens zijn? Het forum zou te klein zijn...

Afbeelding
Wat is het nut van meeslepen van functiemogelijkheden die je niet nodig hebt?

Als je al een iphone gebruiker bent waarom zou je dan ook een Nokia gebruiken?
Leg dat een Apple liefhebber eens uit :twisted:

BTW neen ik niet.
Tom vds schreef: Nee, absoluut geen behoefte aan!
joukon schreef: BTW neen ik niet.
Volgens mij vraagt TS nergens dat je jezelf moet melden als je GEEN snoertje wil. :wink:
jacob-66 schreef:
wo 27 feb, 2019 17:54
Volgens mij vraagt TS nergens dat je jezelf moet melden als je GEEN snoertje wil. :wink:
Volgens mij staat het mij vrij om te reageren.
Mijn bericht ging in ieder geval nog over de kabeltjes.
Misschien wel 75% (of meer) van de reacties in welk topic dan ook gaat niet direct over het onderwerp van TS. Ga je daar nu ook iets van melden?

Ik vind dat WF dit soort dingen niet moet faciliteren. En ik geef daar mijn mening over.
Als het over het gebruik van andermans (m/v) foto’s gaat, dan kunnen die niet meer op het forum geplaats worden i.v.m. rechten. Hoeveel “rechten” zou de verkoper van deze kabeljes hebben afgedragen aan de rechthebben?

Naar mijn bescheiden mening zou WF hier niet moeten faciliteren, al was het maar dat ik de combinatie “heel-veel-kabeltjes” met wereldfietsen niet kan maken....

Groet,
Tom.
jacob-66 schreef:
wo 27 feb, 2019 17:54
Tom vds schreef: Nee, absoluut geen behoefte aan!
joukon schreef: BTW neen ik niet.
Volgens mij vraagt TS nergens dat je jezelf moet melden als je GEEN snoertje wil. :wink:
Je haalt een regeltje eruit die je niet aan staat. Mij ontgaat je redenering erbij.

Wat blijft staan is dat een dergelijk 'gereedschap' voor onderweg, een aantal functies heeft die ongebruikt blijft. Je sleept dus feitelijk extra's mee die je ook thuis kan laten.
Een Apple fan zal doorgaans geen Nokia als 2e toestel als reserve meenemen. Wie geen Apple of Nokia gebruikt maar een Sony zal genoeg hebben aan een mini-usb kabeltje. Dat er dan ook nog eens een verouderde versie USB 2.0 aan de andere kant zit maakt je als gebruiker niet blij. USB 2.0 heeft als doorvoersnelheid 480 Mbit/sec. tegenover 4800 Mbit/sec. voor USB 3.0.
USB 3.0 is bovendien backward compatible.

Voor stroomdoorvoer zal je doorgaans nog een (originele) adapter nodig hebben
Een enkele usb-mini kabeltje kan je bovendien op een groot aantal verschillende apparaten gebruiken. Zo gebruik ik mijn Sony smartphone kabel ook voor mijn Samsung Tablet, voor mijn Fuijifilm camera en Polar sporthorloge.
Er wordt soms gewaarschuwd voor Chinese 'meuk'. De Europese standaard is strenger dan sommige Chinese kloonfabrikanten leveren. Wel iets om rekening mee te houden. Dat gerenommeerde bedrijven gebruik maken van Chinese fabrikanten wil niet zeggen dat alles wat daar vandaan komt ook voldoet aan Europese kwaliteitsnormen.
Beste Tom vds en joukon,

Mijn berichtje was met een knipoog, vandaar ook de smiley :wink: erachter.
Leuk idee om zo collectieve WF inkoop te doen én makkelijk om maar 1 snoertje mee te nemen ipv 4 losse snoertjes. Ik weet nog even niet waar ik die 2mm Nokia in moet prikken maar de rest heeft al een bestemming. Er hoeft alleen op geladen te worden dus een dure Apple chip voor communicatie met de tablet hoeft er niet in te zitten. Ik schrijf in voor het 5 voudige kabeltje Rix.
Moet eerlijk zeggen dat bij mij ook de beste snoertjes na verloop van tijd de geest begeven. Een snoertje wat alles doet zou ik zelf niet zo snel nemen vanwege die ervaring. Ik heb 2 mini usb bij me en twee apple snoertjes. Beiden dus een backup.
Wel leuk dat je het met ons deelt maar aan mij heb je helaas geen goede klant :lol:
Een aantal offtopic berichten zijn verwijderd. Dit draadje gaat over de kabels die eventueel samen gekocht kunnen worden, niet over aankopen over internet in het algemeen.

Graag ontopic verder.