Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Koga Worldtraveller voor 2020! - Forum Wereldfietser

Nieuwe Koga Worldtraveller voor 2020!

Erg mooie nieuwe Worldtraveller S voor 2020; https://www.cyclingabout.com/2020-koga- ... ing-bikes/
Hoppa, derailleurs terug op de kaart 8)
... https://signature.koga.com

Even geprobeerd.
Wat een waanzinnig ingewikkelde configurator. :shock:

Eer zitten tal van dingen in die erg onlogisch zijn. Zoals wanneer ik kies voor geen koplamp, ik daarna tóch een koplamp moet kiezen. En dat er telkens geen knop OK is, maar ik kennelijk de terugknop moet gebruiken, die "back toe group" heet, waar ik geen idee heb wat een "group" is. Dit is duidelijk een configutator die door de marketeer, designer en de programmameur zijn gemaakt op de dag dat de ergonoom een dag vrij had, waarna de ergonoom besloten heeft accuut een leukere baan te zoeken.

Edit: en je krijgt tijdens het kiezen geen enkele prijsinformatie.
Leon schreef:
za 20 apr, 2019 10:17
... https://signature.koga.com
Even geprobeerd.
Wat een waanzinnig ingewikkelde configurator. :shock:
Als eenvoudige alfa heb ik het opgegeven. En dat ondanks de door Leon verstrekte voorkennis.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier mee kunnen werken. Maar voor mij te hoog gegrepen.
(De nerd? van) CyclingAbout denkt er kennelijk anders over, getuige zijn "The online bike configurator for the WorldTraveller is the best in the business".

- pagina Trekking, kies voor 'kettingbescherming', dan krijg je een elektrische fiets!
- m.b.t. verlichting: wel kunnen afzien van voor- en achterverlichting, maar een hub/dynamo is verplicht?
mikefiets schreef:
za 20 apr, 2019 12:24
(De nerd? van) CyclingAbout denkt er kennelijk anders over, getuige zijn "The online bike configurator for the WorldTraveller is the best in the business".
Die nerd heeft het stuur ontworpen ("Obviously, the best feature of the new WorldTraveller is that it’s available with the handlebars that I designed!") en is daardoor misschien wat positiever over andere aspecten van de fiets.
Overigens lijkt de standaard Worldtraveller (dus zonder de S) met 2.199-, geen slechte aanbod.

Als ik het goed begrijp (maar door de site- en configurator-onduidelijkheden begin ik te twijfelen), dan is deze zeer volledig uitgerust: magura remmen, dynamo + verlichting, voor- en achterdrager, stuuruitslagbegrenzer, voorstandaard, slot etc.
Leon schreef:
za 20 apr, 2019 10:17
... https://signature.koga.com

Even geprobeerd.
Wat een waanzinnig ingewikkelde configurator. :shock:
.....
.....
Edit: en je krijgt tijdens het kiezen geen enkele prijsinformatie.
....
Hier (“hier” is op dit moment Chicago) ook even geprobeerd, op tablet en hotel-wifi.
Ik kan weglaten en toevoegen wat ik wil, prijs wordt na elke keuze meteen aangepast.
Wel in GBP. (Als ik op de link klik kom ik waarschijnlijk automatisch op de UK site).
Zie ook geen verschil met de configurator van, pakweg, een jaar geleden...
97248394-AA12-4A58-9EB4-448969142D2F.jpeg
Groet,
Tom.
Het lijkt er op dat je voor NL op een andere site komt.
Zou diegene die jullie “nerd” noemen het misschien toch nog niet zo verkeerd zien....

Groet,
Tom.
Tom vds,

je hebt gelijk, prijzen* (en gewicht!) worden weergegeven. En ook direct geactualiseerd.

Moet eerlijk bekennen dat ik daar, net als Leon, kennelijk overheen heb gekeken.
Dat roept dan wel meteen de vraag op waarom wij daar overheen keken: te kleine/onopvallende veldjes, ontbreken punt achter duizendtallen, etc?
Of gewoon weigeren de leesbril te gebruiken? :oops:

Want als je het eenmaal weet, dan lukt het niet meer om er overheen te kijken.....
(overigens, ik beschouw mezelf als het tegendeel van een nerd. Leon daarentegen, met alle respect, komt aardig in de richting.....Dus als een configurator voor Leon te hoog gegrepen is (/onduidelijk), dan voor mij al helemaal)

edit: *nu staan de prijzen de ene keer in GBP, dan weer in Eur. Allemaal vanaf dezelfde laptop :evil:
Ik zie niet heel veel verschillen tussen de 2.0 en de voorgaande versie. Het stuur en wat nieuwe kleurtjes. De rest is vrijwel gelijk gebleven.
Maar misschien betekent dit dat er weinig te verbeteren viel.
Info van de site van de vakantiefietser :

Medio 2019 komt de WTS 2.0 op de markt, zeg maar de opvolger van de 1.0:-)
De verschillen zijn niet zo groot, maar volledigheidshalve zijn ze:
1. De bovenbuis loopt een fractie schuiner naar beneden
2. De lasnaden zijn gladder afgewerkt
3. De balhoofdbuis komt iets hoger. Zo kunnen fietsers die meer rechtop kunnen zitten hier ook prettig op fietsen (al vond ik dit nooit een probleem, maar dat is omdat wij meer opties bieden dan Koga op zijn site en daarom flexibler zijn)
4. Op de voorvork zitten extra nokjes zodat je ook een bidonhouder of een tasje daarop kunt monteren.

Oh ja, en Koga monteert tegenwoordig een Gates cranckstel.
Hier de link naar de nederlandse configurator.

https://signature.koga.com/#/1/nl/nl

Ik moet zeggen dat ik prima en gemakkelijk de configurator gebruikte.
Het zou mooi zijn als er per item nog staat wat het kost, want nu moet ik steeds wat selecteren en dan afhankelijk van de totaal prijs concluderen welk item duurder of goedkoper is.

Je kan de configuratie opslaan / printen en zelfs weer ophalen, prima systeem.

Ik ben echter veel nieuwsgieriger naar de fiets.. hoe fiets die.. hoe groot is het verschil bij gebruik tov Signature 1.0 versie. De keuze voor XT derailleur maakt de fiets in iedergeval voor een iets kleinere beurs mogelijk.
Als ik klanten wel eens iets uitleg over het configureren van een fiets (wat voor sommige mensen nieuw is), dan gebruik ik de configurator van Koga.
De (ook goede) configurator van Santos bevat alleen tekst wat het voor een leek lastiger maakt en je ziet geen gewicht. De configurator van Tout Terrain is nog wat lastiger en bovendien erg traag.

Ik begrepen dat je de Koga 2.0 volgend jaar ook met de goedkopere (en toch erg goede) Deore groep kan figureren.

Let wel op: Je hebt de Koga 2.0 als Signature fiets die je kunt configureren en je hebt hem als standaard fiets met een goede afmontage voor een schappelijke prijs. Helaas worden er van deze standaard Koga niet zo veel gebouwd.

Leon, als je de Koga configurator ingewikkeld vindt, zou ik zeker niet in Egypte gaan fietsen. Daar heb je mummies en die zijn pas echt ingewikkeld :D :D :D
Eric Schuijt schreef:
za 20 apr, 2019 18:31
<cut>
Ik begrepen dat je de Koga 2.0 volgend jaar ook met de goedkopere (en toch erg goede) Deore groep kan figureren.

Let wel op: Je hebt de Koga 2.0 als Signature fiets die je kunt configureren en je hebt hem als standaard fiets met een goede afmontage voor een schappelijke prijs. Helaas worden er van deze standaard Koga niet zo veel gebouwd.

<cut>
Eric, is de geometrie etc precies hetzelfde met de standaard fiets?

Heb je ergens een voorbeeld?
mikefiets schreef:
za 20 apr, 2019 12:52
(overigens, ik beschouw mezelf als het tegendeel van een nerd. Leon daarentegen, met alle respect, komt aardig in de richting.....Dus als een configurator voor Leon te hoog gegrepen is (/onduidelijk), dan voor mij al helemaal)
Als ik echt een Koga zou willen zou het me wel lukken, maar ik kijk meestal ook met het idee wat ik verwacht dat andere klanten die zo'n fiets zouden willen zouden kunnen met zo'n configurator.
En dan, als je als merk graag een fiets aan de man brengt dan vindt ik een omschrijving als "het lukt met wat oefening toch wel?" wel erg minnetjes als je met wat moeite ook een configurator zou kunnen bouwen die "Nondeju, wat handig!" als kwaliteit zou hebben. Maar ergens denk ik dat het makkelijk zat is om deze fietsen te verkopen, met wat voor configurator dan ook.
Ik heb de nieuwe configurator nog niet gezien maar de oude vond ik erg makkelijk werken.
Leon,
ik weet dat jij geen Koga fan bent, maar euh, welke configurator van een fietsmerk vind jij wél handig?

Readhead,
Als je geometrie beschouwt als een framehoogte met een bepaalde horizontaal gemeten bovenbuislengte, ja, dan is hij gelijk. Ook de naloop is hetzelfde en daar ben ik blij om, want mede daarom rijdt hij zo lekker. Wat anders is (al eerder genoemd) is dat de bovenbuis een fractie schuiner naar beneden loopt en dat de balhoofdbuis iets langer is.
Eric Schuijt schreef:
ma 22 apr, 2019 15:02
Leon,
ik weet dat jij geen Koga fan bent, maar euh, welke configurator van een fietsmerk vind jij wél handig?
Die van m-gineering. Alles kan. Je moet alleen Marten overtuigen :wink:

Maar die van Avaghon is, hoewel het er knullig uitziet en ook niet perfect is, ook best aardig en zeker handig.
Mmm, klinkt niet overtuigend. Of vind jij van wel?
Eric Schuijt schreef:
di 23 apr, 2019 09:33
Mmm, klinkt niet overtuigend. Of vind jij van wel?
Als je nog eens de tekstuele verschillen leest kun je misschien toch iets ontdekken van wat ik bedoel:
Over de ene:
Leon schreef:
za 20 apr, 2019 10:17
Wat een waanzinnig ingewikkelde configurator. :shock:
En over de andere:
Leon schreef:
ma 22 apr, 2019 21:37
best aardig en zeker handig.