Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beste fietsstad ter wereld - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Beste fietsstad ter wereld

Ik ga voor Pyongyang: mooie brede boulevards, weinig verkeer, fietspaden en fully-guided cycle tours. Wel is er af en toe een manifestatie, maar daar moet je gewoon zo hard mogelijk doorheen fietsen.
RzwTRt0l9IM.jpg
Je hebt ook nog de Kopenhagen Index: https://copenhagenizeindex.eu/index.html
Kwam ik toevallig tegen, het bedrijf dat er achter zit is in elk geval geen verhuizer.
DaVinci schreef:
za 25 mei, 2019 16:11
Je hebt ook nog de Kopenhagen Index: https://copenhagenizeindex.eu/index.html
Kwam ik toevallig tegen, het bedrijf dat er achter zit is in elk geval geen verhuizer.
Dit stedenbouwkundig bureau heet niet toevallig Copenhagenize.
Zijn ze wel eens in Odense geweest? In Denemarken geldt Odense als de meest fietsaantrekkelijke stad van het land.
Opmerkelijk dat deze stedenbouwkundige jongens Straatsburg pas recent ontdekt hebben, terwijl deze stad in de Elzas al jaren geldt als dé fietsstad van Frankrijk.
Antwerpen heeft een fraaie fietslink gerealiseerd tussen station Antwerpen-Berchem en de "fietssnelweg" met de naam Fietsostrada, naar Mechelen. De meeste fietspaden in de stad vind ik echter maar matig. Renaat, de CEO van de Fietsersbond Antwerpen, wens ik veel succes met zijn lobby voor verbeteringen.
Als Duitse stad mis ik Münster.
De fietspaden in Wenen zijn smal.
De oprukkende Franse steden vallen op.
Behalve de aanleg van toeristische langeafstands fietsroutes in Frankrijk gebeurt er steeds meer in Franse steden om het fietsen aantrekkelijk te maken. Frankrijk wordt écht een fietsland.
Kyoto!
In Japan moet je in drukke steden op de stoep fietsen. Leuk om winkelend publiek te ontwijken. Oversteken doe je tussen de wandelaars over het zebrapad. Soms is er een fietsbaan getekend. In de smallere straten waar geen stoep is fiets je zoveel mogelijk links op de weg.
willem.m schreef:
vr 24 mei, 2019 07:03
Ik ga voor Pyongyang: mooie brede boulevards, weinig verkeer, fietspaden en fully-guided cycle tours. Wel is er af en toe een manifestatie, maar daar moet je gewoon zo hard mogelijk doorheen fietsen.
RzwTRt0l9IM.jpg
Ooit de grote leider Kim Jong-un daar op de fiets gezien?
bert sitters schreef:
zo 26 mei, 2019 17:42
willem.m schreef:
vr 24 mei, 2019 07:03
Ik ga voor Pyongyang: mooie brede boulevards, weinig verkeer, fietspaden en fully-guided cycle tours. Wel is er af en toe een manifestatie, maar daar moet je gewoon zo hard mogelijk doorheen fietsen.
RzwTRt0l9IM.jpg
Ooit de grote leider Kim Jong-un daar op de fiets gezien?
Hij schijnt er elke wedstrijd te winnen. Ongelooflijk toch?
Vandaag staakt het OV in Amsterdam. Ook de veerdiensten over het IJ zijn uit de vaart. Toch is Noord voor fietsers niet afgesloten van de rest van Amsterdam. Gelukkig is de IJtunnel vandaag afgesloten voor het autoverkeer, maar bij wijze van uitzondering opengesteld voor fietsers. De hele wereld schijnt mee te kijken.
Amsterdam krijgt er weer punten bij.
Er moesten een paar fietsers afstappen op de helling, maar ik denk dat de meeste Wereldfietsers daar geen moeite mee hebben.
Zie: https://www.at5.nl/artikelen/194365/fie ... antastisch
De Fietserbond grijpt deze gelegenheid door een demomnstatie door de tunnel te organiseren voor een vaste oeververbinding. In Rotterdam kun je al 78 jaar fietsen door de Maastunnel
Ik lees net dat Oss per inwoner 2.97 meter fietspad heeft en daarmee op plaats 1 staat, mijn dorp staat op 2 met 2.89 meter en van noord naar zuid is het hier zelfs mogelijk zonder stoplichten te fietsen (door het centrum, en niet er om heen). Dat is veel steden of dorpen niet gegeven.
_Peter_ schreef:
di 28 mei, 2019 20:20
Ik lees net dat Oss per inwoner 2.97 meter fietspad heeft en daarmee op plaats 1 staat, mijn dorp staat op 2 met 2.89 meter en van noord naar zuid is het hier zelfs mogelijk zonder stoplichten te fietsen (door het centrum, en niet er om heen). Dat is veel steden of dorpen niet gegeven.
Tip: kandideer jouw dorp als beste " Beste fietsdorp ter wereld".
bert sitters schreef:
di 28 mei, 2019 21:15
_Peter_ schreef:
di 28 mei, 2019 20:20
Ik lees net dat Oss per inwoner 2.97 meter fietspad heeft en daarmee op plaats 1 staat, mijn dorp staat op 2 met 2.89 meter en van noord naar zuid is het hier zelfs mogelijk zonder stoplichten te fietsen (door het centrum, en niet er om heen). Dat is veel steden of dorpen niet gegeven.
Tip: kandideer jouw dorp als beste " Beste fietsdorp ter wereld".
Jaloers Bert?
_Peter_ schreef:
di 28 mei, 2019 22:23
bert sitters schreef:
di 28 mei, 2019 21:15
_Peter_ schreef:
di 28 mei, 2019 20:20
Ik lees net dat Oss per inwoner 2.97 meter fietspad heeft en daarmee op plaats 1 staat, mijn dorp staat op 2 met 2.89 meter en van noord naar zuid is het hier zelfs mogelijk zonder stoplichten te fietsen (door het centrum, en niet er om heen). Dat is veel steden of dorpen niet gegeven.
Tip: kandideer jouw dorp als beste " Beste fietsdorp ter wereld".
Jaloers Bert?
Totaal niet. Ik geef je alleen maar een tip.
_Peter_ schreef:
di 28 mei, 2019 20:20
Ik lees net dat Oss per inwoner 2.97 meter fietspad heeft en daarmee op plaats 1 staat, mijn dorp staat op 2 met 2.89 meter en van noord naar zuid is het hier zelfs mogelijk zonder stoplichten te fietsen (door het centrum, en niet er om heen). Dat is veel steden of dorpen niet gegeven.
Austerlitz. Geen verkeerslicht, geen rotonde, niks te bekennen. Dat wordt nog wat met het verkeersexamen van m'n zoontje :wink: