Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leasefiets 2020 - Forum Wereldfietser

Leasefiets 2020

Ik lees vele halleluya verhalen, dat het in 2020 mogelijk is om voor maar enkele euro’s in de maand een lease fiets te nemen. De prive bijtelling wordt voor een lease fiets 7 %

https://www.rtlz.nl/life/personal-finan ... -1-januari

Het is natuurlijk prima om de mensen uit de auto te krijgen. Gezonder. Minder files. etc etc

Toch even gekeken naar mijn persoonlijke situatie. Ik fiets dagelijks naar mijn werk en ontvang daarvoor een woonwerkvergoeding van € 80 in de maand = € 960 per jaar.
Helaas is het bij mijn werkgever niet meer mogelijk om een fiets uit de WKR regeling aan te schaffen , maar dat het wel mogelijk wordt om een fiets in 2020 te leasen via de nieuwe regeling.

Er vanuit gaande dat een lease contact 3 jaar duurt, zou ik de woonwerkvergoeding van € 2880 zoals die nu is in de huidige situatie, niet meer ontvangen
Met ander woorden. Kies ik voor een leasefiets van 1000 euro, dan ben ik een dief van eigen portemenee. En kan ik dus beter de fiets zelf financieren.

Het is dus ( voor mij ) alleen financieel aantrekkelijk om een dure leasefiets te nemen van € 2880 of meer en dan heb ik ook nog te maken met een bijtelling. Het enige voordeel is daarbij, dat ik de dure fiets hiermee gespreid betaal.

Ik beprijp dat de regeling is vereenvoudigd om de bijtelling gemakkkelijker te maken en hiermee de leaseauto-berijder vanuit de auto op een leasefiets te krijgen ( of een combinatie van beide )

Zie ik iets over het hoofd ? Waardoor het wel beter is om in mijn situatie een fiets te leasen ?
( zoekend naar nieuwe woon-werk fiets , geen ebike )
Inderdaad, bij de oude "fiets van de zaak"-regeling bleef de kilometervergoeding gewoon intact.
Ik vind alle woon-werkvergoedingen en ww- en privégebruik van auto's van de zaak vallen onder
subsidie maakt meer stuk dan je lief is omdat het niet strookt met het principe de vervuiler betaalt.

Ik dacht dat al toen ik een nitwit was en hoe meer ik er van weet en hoe meer milieu-ontwikkelingen bij het grote publiek duidelijk worden hoe meer ik er van overtuigd ben.

Bovendien zou men enorm veel gedoe en geld besparen door het allemaal af te schaffen.
Leon schreef:
za 17 aug, 2019 15:29
Ik vind alle woon-werkvergoedingen en ww- en privégebruik van auto's van de zaak vallen onder
subsidie maakt meer stuk dan je lief is omdat het niet strookt met het principe de vervuiler betaalt.

Ik dacht dat al toen ik een nitwit was en hoe meer ik er van weet en hoe meer milieu-ontwikkelingen bij het grote publiek duidelijk worden hoe meer ik er van overtuigd ben.

Bovendien zou men enorm veel gedoe en geld besparen door het allemaal af te schaffen.
Ben het met je eens, maar de vraag betreft de regeling voor leasefietsen, en niet woon-werkvergoedingen en ww- en privégebruik van auto's van de zaak.
jumbo schreef:
za 17 aug, 2019 15:00
Ik lees vele halleluya verhalen, dat het in 2020 mogelijk is om voor maar enkele euro’s in de maand een lease fiets te nemen. De prive bijtelling wordt voor een lease fiets 7 %


Zie ik iets over het hoofd ? Waardoor het wel beter is om in mijn situatie een fiets te leasen ?
( zoekend naar nieuwe woon-werk fiets , geen ebike )
Als je motivatie een financiële prikkel is zou ik overwegen een boekhouder hiernaar te laten kijken :lol:
Een regeling die wellicht een groep mensen die het nu nog te duur vinden om met een fiets naar het werk te gaan en daarom anders reizen, over de streep zal helpen.
Zal dan deels voor speedpedelecs en e-bakfietsen worden gebruikt. Het gaat druk worden op het fietspad.
afgaande op het bericht van rtlz lijkt het me een erg gunstige regeling om een erg dure/kostbare en vrij snelle elektrische fiets te financieren.
ook als het iets meer kost dan de huidige regeling, dan nog is het m.i. een gunstige regeling: het is niet pas goed genoeg of beter als je er zelf (financieel) (nóg) beter van wordt. ja, als je vooral van de euro's uitgaat.

het gaat hopelijk de nodige mensen uit de auto halen en op de fiets hun woonwerk-kilometers laten doen.
maar er zijn ook keerzijden: ouders gaan hier aan meedoen en daarna gaat vooral het kind er mee naar school. de ouders stappen dan toch weer in hun blik.

en ik kan me Leon's reactie wel indenken (ik ga daar overigens geen gewoonte van maken :wink: ): de overheid heeft al jaren allerlei vreemde prikkels met sturing op het gevoeligste lichaamsdeel (de portemonnee), die slaan als een tang op een varken qua milieu-effect, uitwerking, rompslomp en sociale (on)gelijkheid.

ik gun de fietsbranche deze omzet en ze kunnen aan de bak want het wordt 'hollen en stilstaan' om rond en na 1 januari aan de vraag te voldoen.
groet! hoogframe
Een VVD-plannetje om te laten zien dat ze aan het milieu denken, dit wordt weer zo'n administratieve nachtmerrie dat er een paar bedrijfjes zich nu al in de handen lopen te wrijven vanwege de enorme winsten die ze gaan maken. Na 3 jaar wordt de stoffige fiets weer ingeleverd want voor de leasebakrijder was al die inspanning toch iets te veel van het goede, dan maar even het contract uitzitten. Het leasebedrijf heeft een overjarig model dat nog niet eens is ingereden en wat ze voor een mooie prijs weer kunnen doorverkopen.
Ik blij het nog even doen met mijn 19 cent per kilometer onbelast woon-werk (op de fiets) en de mogelijkheid om elke 3 aar een aantal uren bruto-netto in te zetten voor een nieuwe fiets (met een max van 749,-) Dat laatste is ook voordeliger voor mensen die in een hogere schaal zitten dan de mensen die het met minder moeten doen, daar mag ook wel eens wat aan gedaan worden.