Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slaapmat - Forum Wereldfietser

Slaapmat

Bij backpacking united verkopen zij nu de exped synmat XP 7 LW voor €114, ipv €160. Je betaald wel €14 verzend kosten

Mario
Klinkt als een fraaie aanbieding.

Met een aantal mensen van hier de verzendkosten delen en er meerdere bestellen kan natuurlijk ook ;)

Die van mij is (nog?) niet stuk *klopt af...
Eerst 2,5 jaar een Thermarest matje gehad. Werd toen poreus.(altijd fijn tijdens je fietsvakantie). Weggedaan de garantie is maar 2 jaar.
Een Exped UL matje aangeschaft. Precies na 2,5 baan los gelaten dus lag je op een hobbel. Weggedaan de garantie is maar 2 jaar.
Ik was het zat die dure matjes die niet lang meegaan. Bij Decathon een goedkoop matje aangeschaft. Kijken hoe lang die mee gaat. Tot nu toe 1 fietsvakantie! Ga me weer melden als die langer meegaat dan bovengenoemde matjes.
Nomad matjes moeten goed zijn. Heb ik ook lang mee gedaan, maar wegen 2 kilo en zijn 63 cm breed.

Heb nu ook voor het eerst een exped mat. Zie wel hoe lang deze mee gaat.

Maro
ruudA schreef:
vr 23 aug, 2019 18:25
Eerst 2,5 jaar een Thermarest matje gehad. Werd toen poreus.(altijd fijn tijdens je fietsvakantie). Weggedaan de garantie is maar 2 jaar.
Een Exped UL matje aangeschaft. Precies na 2,5 baan los gelaten dus lag je op een hobbel. Weggedaan de garantie is maar 2 jaar.
Ik was het zat die dure matjes die niet lang meegaan. Bij Decathon een goedkoop matje aangeschaft. Kijken hoe lang die mee gaat. Tot nu toe 1 fietsvakantie! Ga me weer melden als die langer meegaat dan bovengenoemde matjes.
Ik weet niet of het veranderd is, maar Therm a Rest had altijd een beperkte levenslange garantie en uit ervaring weet ik dat ze uitermate coulant zijn bij het afhandelen van klachten over ouder materiaal. In mijn geval een matje dat > 20 jaar was.
Ik ben best wel gelukkig met de service van Thermarest. Toen onderweg in Tsjechië een matras, al enige tijd buiten de Europese garantietermijn, plots een bobbel vertoonde kon ik, na contact met zowel Thermarest in USA en de importeur in Nederland, een paar dagen later een gloednieuw exemplaar ophalen in Praag.

En dat in tegenstelling tot Exped die me van leugens beschuldigde toen ik klaagde over een ovale opening waardoor de mat niet kon worden gesloten (ik heb de man toen verwezen naar zijn retourzendingen maar nooit meer iets van excuus ontvangen).
ruud A,

met goedkope spullen kan je ook lang doen.

Ik las een verhaal van een wereldfietser, die fietste met goedkope spullen en bij hield wat het kostte en hoe lang het mee ging.

Zijn conclusie was: dat de goedkope spullen vaak beter waren dan de dure.

Volgens mij is het allemaal marketing. Jou geld uit je zat halen, terwijl hun zakken vol zitten met list en bedrog.

Mario
Dan is het wel heel wonderlijk dat juist jij ons een matje van 128 euro komt aanprijzen. :lol:
Leon schreef:
za 24 aug, 2019 15:10
Dan is het wel heel wonderlijk dat juist jij ons een matje van 128 euro komt aanprijzen. :lol:
Touché! :D :D :D
Gelijk heb je. Maar op slapen bezuinig ik nooit, want je ligt er toch ongeveer 6 uur op. Ik bedoelde meer fiets spullen.

Kreeg net mijn mat binnen. Kan je een exped mat opgerold bewaren? Als mijn Engels goed is las ik in de gebruiksaanwijzing dat je de mat uitgerold moet bewaren met de ventielen open.

Hoe doen jullie dat.

Mario
Ik bewaar ze opgerold. Al jaren. We hebben er vier en er is er nog nooit een kapot gegaan. Maar we hebben dan ook geen UL-versie.
Als er isolerende vulling in zit raakt die na verloop van ingepakte tijd geplet en daarmee de isolatiewaarde kwijt. Ik ken het van slaapzakken die een hele winter in compressie zijn bewaard.
Ik heb de synmat xp 7.

Ik ga er vannacht in mijn kamer op slapen als test.

Die banen lopen over de hele mat dus zal wel wennen zijn.

Mario