Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets vaak kwijt? - Forum Wereldfietser

Fiets vaak kwijt?

Hoi!

Samen met een aantal studiegenoten zijn wij bezig met een fietsslot te maken die het vinden van je fiets makkelijker maakt. Het product heet de "Happy Lock". Met een GPS tracker er in verwerkt zorgt dit slot ervoor dat u binnen 1 min je fiets gevonden hebt.

Dit is vooral handig wanneer uw fiets in een grote fietsenstalling staat en je niet onthouden hebt waar die staat.
(Of als je te diep in het glaasje hebt gekeken :wink: )

Kijk gerust rond op onze site als u interesse heeft: https://sartsinstra.wixsite.com/happylocks

Gr Team Happy Lock
Handig voor studenten met een slokje op idd, is mij meerdere malen overkomen dat je je gewoon niet meer kan heugen waar je fiets is gebleven.
patrick_ijsselstein schreef:
wo 02 okt, 2019 14:07
Handig voor studenten met een slokje op idd, is mij meerdere malen overkomen dat je je gewoon niet meer kan heugen waar je fiets is gebleven.
Zeker als je een swapfiets hebt, of hebben die allemaal dezelfde sleutel?
Het taalgebruik van TS doet me denken aan teksten in phishing-mails. Ik durf dan ook niet op de link te klikken :shock:
Behalve een hipster alarm geeft de website niet veel alarmen via de filters alhier...
Ik vraag me simpelweg af wat dit topic in dit forum doet. Het lijkt me meer op studentenfietsen en studentensteden gericht. Hoewel ik nog nooit in een dronken bui mijn fiets vroeger misplaatst heb, hebben anderen soms dat wel voor mij gedaan en dan heeft zo'n app geen meerwaarde, weg=weg immers.

Mij lijkt het niet waarschijnlijk dat vakantiefietsers hun trouwe stalen ros ergens stallen en dat dan vergeten. (andere materialen mogen ook)
Groeneweg schreef:
wo 02 okt, 2019 12:06
Hoi!

Samen met een aantal studiegenoten zijn wij bezig met een fietsslot te maken die het vinden van je fiets makkelijker maakt. Het product heet de "Happy Lock". Met een GPS tracker er in verwerkt zorgt dit slot ervoor dat u binnen 1 min je fiets gevonden hebt.

Dit is vooral handig wanneer uw fiets in een grote fietsenstalling staat en je niet onthouden hebt waar die staat.
(Of als je te diep in het glaasje hebt gekeken :wink: )

Kijk gerust rond op onze site als u interesse heeft: https://sartsinstra.wixsite.com/happylocks

Gr Team Happy Lock
Website is nog niet af en nog totaal geen concrete productinformatie..... niet eens een foto van het product.

Ingeval van diefstal heeft dit slot volgens mij een groot probleem, om de fiets te stelen zal de de dief het slot doorknippen en logischerwijs ook ter plekke achterlaten. Dan weet je dus wel waar het slot is, maar niet waar de fiets is gebleven.
Leuke uitvinding! :idea:

Of een “wereldfietser” zijn tweewieler met bepakking dusdanig ergens stalt dat hij/zij moeite heeft om ‘m terug te vinden valt te betwijfelen.
Maar de gemiddelde “wereldfietser” heeft minstens nog een fiets en/of een gezin met of zonder partner en/of kinderen die een fiets hebben, waarvoor het slot van toepassing kan zijn.

Op de website kan ik helaas geen afbeelding van het slot vinden, ik ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet.

Het slot kan voor veel mensen best handig kan zijn. Ik hoop voor jullie dat het een succes wordt!
Simpel:
Telefoon met GPS.
Even openen op plaats waar de fiets staat een Google maps geeft aan waar je was.
Google neemt het verschil tussen wandelen, fietsen en autorijden waar en bewaart de plek waar je je wijze van voortbewegen hebt gewijzigd.
patrick_ijsselstein schreef:
wo 02 okt, 2019 14:07
Handig voor studenten met een slokje op idd
Als je zo dronken bent dat je je fiets niet meer kunt vinden is dat maar goed ook.

De tip van Poppink vind ik wel goed, want dat vereist een denkvermogen dat veel dronkelappen toch niet meer hebben, dus dan blijft het veilig; relatief dan. :wink:

Veel wereldfietsers hebben een GPS in welke vorm dan ook en loggen een track, dus als je zo slim bent geweest om dat ding mee te nemen dan heb ook een logfile waarin je kunt zien waar je stopte met fietsen.

BTW: het hele idee van een tracker in je fiets is (in studententijdeenheden) al heel oud: https://www.google.nl/search?ei=ZNWVXc_ ... CAo&uact=5
Ik snap wel dat het nu gaat om dronken mensen. De wereld- / vakantiefietser heeft een bovengemiddelde interesse in topografie en ik durf te stellen dat die dus haast nooit zijn fiets kwijt is. Daarnaast heb ik, en ik denk vele met mij, een emotionele band met de fiets. Als laatste is nog het gegeven dat de fiets vaak opvalt (vorm of kleur), zeker voor een fietsliefhebber die door zijn liefde en kennis weet waar hij naar moet kijken.

Ik ben altijd weer gespannen als ik bij mijn fiets aankom, omdat ik bang ben dat hij weg is. De GPS tracker zou dus niet in het slot moeten zitten, maar in de fietsen zelf.