Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ook reisboekhandel Stanley & Livingstone sluit de deuren - Forum Wereldfietser

Ook reisboekhandel Stanley & Livingstone sluit de deuren

Na Pied à Terre in Amsterdam gaat ook Reisboekhandel Stanley & Livingstone aan de Schoolstraat in Den Haag sluiten. 28 januari is de laatste dag.
De naam Stanley & Livingstone blijft voortbestaan als reisafdeling in Boekhandel Douwes aan de Herengracht bij station Den Haag Centraal. Een paar monumentale boekenkasten gaan mee, zodat er toch een beetje Stanley & Livingstone sfeertje blijft.
Het assortiment wordt wel ingekrompen. De vermaarde globes gaan eruit. Ook in de landkaarten wordt fors uitgedund. Met name in de kaarten buiten Europa. Wat dit voor fietsgidsen betekent, is nog niet duidelijk.
Triest ... vooral voor wie van een echte kaart houdt.
Zonde.
Hier haal ik altijd mijn reisgidsen en ook nog wel eens een kaart of reisboek.

Ik hoop dat het assortiment reisgidsen voldoende uitgebreid blijft aan de Herengracht. Zoniet wordt het ook een reisgids online bestellen.
Jammer, ik stuurde klanten altijd graag door naar Pied a Terre als wij een specifieke kaart of reisboek niet hadden.
Zo zijn in pakweg een decennium vier geografisch boekhandels in Amsterdam verdwenen.