Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw boek: 250.000 kilometer op de pedalen - Forum Wereldfietser

Nieuw boek: 250.000 kilometer op de pedalen

Een boek met korte verhalen uit een tijd dat je nog vrij kon rondreizen over de wereld.

250.000 kilometer op de pedalen is een bundeling van verhalen voor de leunstoelreiziger die met onbekende culturen kennis wilt maken of de ervaren reiziger die het als een feest van herkenning en erkenning zal ervaren.

Waar gaat het boek over?
In het boek 250.000 kilometer op de pedalen staan 40 verhalen van ondergetekende, tevens de fietsenmaker uit het boek As in Tas van Jelle.
Met mijn 1 meter 85, voelde ik mij een mastodont in Vietnam en ik werd als Hollander een neusaap genoemd op Borneo.
Maar ik schrijf ook over de bananenrepubliek Nederland en etnische profilering in Oeganda.
In de Mekong Delta beleefde ik mijn eigen #MeToo moment en pech had ik ook; lekke banden, gestolen fiets in Zweden en Namibische souvenirs die mijn huis opvraten.

Het boek is te bestellen bij jouw lokale boekhandel (koop vooral lokaal) en via de bekende kanalen als de Fietsvakantiewinkel, bol.com en De Vakantiefietser: https://www.vakantiefietser.nl/250.
Prijs: € 14,95
ISBN: 9789080340190

Afbeelding
De Vakantiefietser schreef:
wo 01 apr, 2020 21:23
Een boek met korte verhalen uit een tijd dat je nog vrij kon rondreizen over de wereld.

250.000 kilometer op de pedalen is een bundeling van verhalen voor de leunstoelreiziger die met onbekende culturen kennis wilt maken of de ervaren reiziger die het als een feest van herkenning en erkenning zal ervaren.

Waar gaat het boek over?
In het boek 250.000 kilometer op de pedalen staan 40 verhalen van ondergetekende, tevens de fietsenmaker uit het boek As in Tas van Jelle.
Met mijn 1 meter 85, voelde ik mij een mastodont in Vietnam en ik werd als Hollander een neusaap genoemd op Borneo.
Maar ik schrijf ook over de bananenrepubliek Nederland en etnische profilering in Oeganda.
In de Mekong Delta beleefde ik mijn eigen #MeToo moment en pech had ik ook; lekke banden, gestolen fiets in Zweden en Namibische souvenirs die mijn huis opvraten.

Het boek is te bestellen bij jouw lokale boekhandel (koop vooral lokaal) en via de bekende kanalen als de Fietsvakantiewinkel, bol.com en De Vakantiefietser: https://www.vakantiefietser.nl/250.
Prijs: € 14,95
ISBN: 9789080340190

Afbeelding
Waarom geen E-book versie?
Ondanks dat zal ik 'm voor die schappelijke prijs bestellen.
Goed idee. Ik zal eens gaan uitzoeken hoe ik dat moet aanpakken.

(De drukker heeft het boek ook opgemaakt, ik hoop dat ze de opmaak willen vrijgeven.)
Dan kun je gelijk de opmaak nog een beetje bijschaven :wink:
Maar ik vind het een leuk boek Eric, complimenten!
Dank!

Dremarcus, ik heb de opmaker gebeld. De dame legde uit dat als je een boek opmaakt in InDesign, dat je in hetzelfde proces hem kan opmaken voor een e-book editie. Dus je plaats o.a. allemaal 'tags' (zoals in HTML).

Dat is niet gedaan. Ze legde ook uit dat in mijn geval het achteraf lastig is om te doen.

Om het hele verhaal dan maar duidelijk maken volgt hier een uitleg; Ik wilde het boek laten drukken bij Gianotten in Tilburg. Zeker niet de goedkoopste maar wel een hele goede. Er vindt in de boekdrukkerij wereld al een tijd een kaalslag plaats door goedkope Chinese en Oost Europese drukkers. Ondanks de hogere prijzen van Gianotten, gingen ze failliet net op het moment dat ze mijn boek zouden gaan drukken. En hun opmaker had ook het boek opgemaakt...
Enfin, die originele opmaak lag achter slot en grendel en kon ik op dat moment niet meer krijgen. Daardoor zijn er in de PDF-opmaak die ik had correcties aangebracht waardoor het nu niet meer mogelijk is om er op een correcte manier een e-book van te maken.
...en alweer uit. Da's dan weer een voordeel van deze tijd, je leest weer wat meer. Mooi boek Eric, leuke verhalen en leest vlot weg. Complimenten!