Additionally, paste this code immediately after the opening tag: V&D e-bikes op de markt - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

V&D e-bikes op de markt

Blijkbaar heel veel, want ik denk dat het percentage elektrische fietsen hier behoorlijk rap aan het stijgen is, of het nu een gewenste ontwikkeling is of niet, als ik naar de bakker ga en er staan naast mijn fiets nog 4 fietsen, dan zijn dat bijna altijd allemaal e-bikes.
Aanpassing, hervorming, transitie, inzicht of verbetering, hoe je het ook noemt; verandering is er altijd en overal. Alles is continu in beweging.
Er zijn ook mensen die moeite hebben met verandering.
Die denken dat de trapfiets het enig zaligmakende is.
Prima, houden zo.
Maar ga dan niet afgeven op mensen die het anders zien.
Waarom zou een posting over fietsen met trapondersteuning niet relevant zijn op dit forum?
Polling schreef:
ma 01 jun, 2020 17:14
Jullie klinken als mensen in een paardenkoets die door de auto’s worden ingehaald. Je hoeft het niet leuk te vinden, maar het is een ontwikkeling die we niet meer kunnen stoppen, ben ik bang. Dus inderdaad: ermee leren leven, en de berichten in het geeigende topic zetten.
Commercieel bij "commercieel"
Dit doet mij denken aan dat andere warenhuis, Mediamarkt, dat jaren geleden begon met verkoop van fietsen, en meer in het bijzonder de e-bike. Het werd geen succes. Inmiddels is de werkvloer allang herverdeeld naar artikelen die wel goed lopen. De concurrentie lijkt moordend op dit terrein en de winstmarges klein.

Ik wens eenieder veel fietsplezier, met of zonder elektrische ondersteuning.
Als je maar beweging hebt.
Alles beter dan thuis achter de geraniums blijven bankplakken. Toch?
bert sitters schreef:
di 02 jun, 2020 03:38
Polling schreef:
ma 01 jun, 2020 17:14
Jullie klinken als mensen in een paardenkoets die door de auto’s worden ingehaald. Je hoeft het niet leuk te vinden, maar het is een ontwikkeling die we niet meer kunnen stoppen, ben ik bang. Dus inderdaad: ermee leren leven, en de berichten in het geeigende topic zetten.
Commercieel bij "commercieel"
Ik denk meer aan e-bike bij e-bike. Maar dit kan inderdaad ook.
Polling schreef:
di 02 jun, 2020 06:46
bert sitters schreef:
di 02 jun, 2020 03:38
Polling schreef:
ma 01 jun, 2020 17:14
Jullie klinken als mensen in een paardenkoets die door de auto’s worden ingehaald. Je hoeft het niet leuk te vinden, maar het is een ontwikkeling die we niet meer kunnen stoppen, ben ik bang. Dus inderdaad: ermee leren leven, en de berichten in het geeigende topic zetten.
Commercieel bij "commercieel"
Ik denk meer aan e-bike bij e-bike. Maar dit kan inderdaad ook.
Dan is er kans op het verwijt dat dit bij "commercieel' thuis zou horen.
Overigens staat "e-bikes" duidelijk in de aankondiging van het onderwerp. Zij die daar een afkeer van hebben, hoeven het dus niet te openen.
Het blijft gewoon een beginnend fietsmerk dat niks met wereldfietsen van doen heeft. Alle andere fietsmerken die niets met wereldfietsen van doen hebben worden ook niet aangekondigd op dit forum. Het heeft niks met e te maken maar is simpelweg offtopic.

Als het merk niet V&D had geheten maar iets anders, onbekends, dan was het topic denk ik nooit begonnen. Dan is het een gevalletje vrije reclame voor degenen die iets proberen te maken van een vroegere merknaam die inmiddels helemaal niks meer te maken heeft met het vroegere merk. Ik snap nooit waarom mensen daar merkvertrouwen in hebben. Voor mij is zoiets op zijn best gewoon een nieuw merk.
Bert Sitters heeft gelijk. Als al die mensen die terecht of onterecht een afkeer hebben van e-bikes niet hadden gereageerd, dan was dit toppic allang uit beeld. Door te reageren komt het steeds weer bovenaan. Kijk zelf maar wat slimmer is. Ik ga fietsen.
Als een onderwerp je niet zint , dan noem je het offtopic.
Senior2 schreef:
di 02 jun, 2020 09:05
... al die mensen die terecht of onterecht een afkeer hebben van e-bikes ...
Ik heb geen afkeer van e-fietsen, hoogstens van sommige gebruikers, maar ik vind het curieus om reclame te maken voor een dozenschuiver (dixit willem.m) die niets bijzonders levert.

Kan ik net zo goed reclame gaan maken voor Stella of Forza, die schuiven geen dozen, maar komen de e-fiets tenminste thuis afleveren.
Afgelopen jaren zagen talrijke merken fietsen het levenslicht;
Veloretti, 2013
Vanmoof, 2008
Roetz, 2011
Tulpfietsen, 2010
Sandwich, 2013
Beick, 2010
Spiked Cycles, 2012
Urban Arrow, 2011
Johny Loco, 2005
Brik, 2011

We kunnen er niet omheen. Naast een handvol bekende merken zoals Gazelle, Sparta, Batavus en Union. Nederland was ooit overzichtelijk voor wie niet verder keek.
Fiets is een lifestyleproduct geworden.

De gevestigde fietsenbranche heeft sinds jaar en dag concurrentie van online winkels en fabrikanten. Dankzij slimme marketing, inspringen op trends en duurzame mobiliteit.
De fietsmarkt is in beweging!

Bovenstaand rijtje is met gemak uit te breiden. Met en zonder elektrische ondersteuning.
Bert Sitters heeft er een oog voor. Dat kan hem niet ontzegd worden :wink:
Peter Molog schreef:
di 02 jun, 2020 09:43
Senior2 schreef:
di 02 jun, 2020 09:05
... al die mensen die terecht of onterecht een afkeer hebben van e-bikes ...
Ik heb geen afkeer van e-fietsen, hoogstens van sommige gebruikers, maar ik vind het curieus om reclame te maken voor een dozenschuiver (dixit willem.m) die niets bijzonders levert.

Kan ik net zo goed reclame gaan maken voor Stella of Forza, die schuiven geen dozen, maar komen de e-fiets tenminste thuis afleveren.
Beste Peter,
De rubriek op het forum is 'commercieel nieuws'. Dat een nieuw fietsenmerk onder een oude zeer bekende naam wordt geïntroduceerd, met als toevoeging dat deze fietsen ook zijn bestemd voor vakantie, is dus 'commercieel nieuws' Geeft ook een indruk van wat voor nieuwe partijen zich op de fietsenmarkt storten. Het is aan de afzonderlijke lezer om over de waarde van het product en de dienstverlening te oordelen.

Groetjes,

Bert
Peter Molog schreef:
ma 01 jun, 2020 21:39


Uhhhh

+14

en dat is ook een priemgetal. 😂😂😂😂
Weer mis... 7x2
Shadow schreef:
ma 01 jun, 2020 23:36
Blijkbaar heel veel, want ik denk dat het percentage elektrische fietsen hier behoorlijk rap aan het stijgen is, of het nu een gewenste ontwikkeling is of niet, als ik naar de bakker ga en er staan naast mijn fiets nog 4 fietsen, dan zijn dat bijna altijd allemaal e-bikes.
Leg dan eens uit waarom het ongewenst zou zijn?
Zonder e-bikes stonden daar waarschijnlijk 3 auto's en 1 fiets.

In elk geval heb ik liever dat er 100 fietsen door mijn straat komen dan 3 auto's.
Nee ik heb er niks mee, maar ook niks tegen, begrijp me niet verkeerd. Maar als ik basisschoolkinderen / brugklassers op een e-bike zie wordt ik daar toch wel een beetje weemoedig van. Ik ben dan net 39 geworden, maar dan voel ik me wel heel oud, dat in mijn schooltijd gewoon alleen een sneeuwstorm een excuus was om niet de 16km naar school te fietsen...
Ongewenst is misschien een groot woord. Maar wat mij wel opvalt is dat veel 50/60 plussers die gewoon gezond zijn, voorheen recreatief een rondje gingen fietsen op een gewone fiets, nu massaal op een e-bike zitten mee te trappen.

E-bikes als vervanging van de auto voor boodschappen, woon-werk etc. is natuurlijk alleen maar positief. Maar daar gaat de wereldfietser niet over (al doet het forum soms anders vermoeden)

Kom de laatste tijd ook steeds meer e-bike vragen tegen in de reguliere topics. Zou fijn zijn als alles wat met e-bikes te maken heeft. Of hij nu een reisverslag, techniek of commercieel is onder "reizen met de e-bike" blijft.
bert sitters schreef:
di 02 jun, 2020 10:11
Peter Molog schreef:
di 02 jun, 2020 09:43
Senior2 schreef:
di 02 jun, 2020 09:05
... al die mensen die terecht of onterecht een afkeer hebben van e-bikes ...
Ik heb geen afkeer van e-fietsen, hoogstens van sommige gebruikers, maar ik vind het curieus om reclame te maken voor een dozenschuiver (dixit willem.m) die niets bijzonders levert.

Kan ik net zo goed reclame gaan maken voor Stella of Forza, die schuiven geen dozen, maar komen de e-fiets tenminste thuis afleveren.
Beste Peter,
De rubriek op het forum is 'commercieel nieuws'. Dat een nieuw fietsenmerk onder een oude zeer bekende naam wordt geïntroduceerd, met als toevoeging dat deze fietsen ook zijn bestemd voor vakantie, is dus 'commercieel nieuws' Geeft ook een indruk van wat voor nieuwe partijen zich op de fietsenmarkt storten. Het is aan de afzonderlijke lezer om over de waarde van het product en de dienstverlening te oordelen.

Groetjes,

Bert
met als toevoeging dat deze fietsen ook zijn bestemd voor vakantie -> ik zie niet zo goed waarom een geëlektrificeerde moderne variant van een opafiets met dito stuur en zithouding op dit forum thuishoort.

Het lijkt mij meer een modelletje om een zak aardappelen mee op de markt te gaan halen, dan om de Reitsma route naar Rome te fietsen (om maar eens wat te noemen), laat staan een fietsreis naar China mee te ondernemen.
Als je op de VD-site kijkt zie je ook duidelijk dat het nu al slecht met ze gaat: de fietsen zijn allemaal (!) al stevig afgeprijsd! :wink: Meestal van 1200 euro naar 800 euro. Ze zijn dan ook volgens hun zeggen exclusief.
Moeten dit soort fietsen op dit forum worden aangeprezen? We weten allemaal dat je voor 800 euro met moeite een geschikte gewone nieuwe fiets kunt vinden, maar een e-bike voor 800 euro? De techneuten hiet mogen over een paar jaar, of misschien al over een paar maanden, de vragen over problemen gaan beantwoorden? Ik niet dus.
Berger schreef:
di 02 jun, 2020 11:07
Ongewenst is misschien een groot woord. Maar wat mij wel opvalt is dat veel 50/60 plussers die gewoon gezond zijn, voorheen recreatief een rondje gingen fietsen op een gewone fiets, nu massaal op een e-bike zitten mee te trappen.

E-bikes als vervanging van de auto voor boodschappen, woon-werk etc. is natuurlijk alleen maar positief. Maar daar gaat de wereldfietser niet over (al doet het forum soms anders vermoeden)

Kom de laatste tijd ook steeds meer e-bike vragen tegen in de reguliere topics. Zou fijn zijn als alles wat met e-bikes te maken heeft. Of hij nu een reisverslag, techniek of commercieel is onder "reizen met de e-bike" blijft.
Het is vrij simpel, ofwel gaat dit forum daarin mee (en een aparte plaats is prima), ofwel sterft het langzaam uit, of wordt een digitaal café voor een paar mensen die zich de die-hards van het klassiek fietsen noemen. Het aantal zal zakken, daar kan je zeker van zijn.
Als meer dan 50% van de nieuwe fietsen verkocht worden met ondersteuning, dan is dat een onmiskenbare trend, ofwel omarm je dat als forum, of je gaat ten onder.

Hetzelfde heb je gezien bij fotografieforums. Er waren er ook die niks met digitaal te maken wouden hebben, en bleven aanklooien met pellicule en ontwikkelaar in de doka.... En dan waren er fora die beide een plaats gaven, en die overleven wel nog.

Nu... ik ben er niet van overtuigd dat de fietsen van V&D een echte verrijking van de fietsenmarkt zijn....