Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reclame VanMoof fietsen verboden op de Franse TV - Forum Wereldfietser

reclame VanMoof fietsen verboden op de Franse TV

De Franse reclamewaakhond heeft de VanMoof TV-reclame voor hun fietsen verboden. De Nederlandse versie is al enige tijd zonder problemen op de Nederlandse buis.

De commercial zou "een klimaat van angst" veroorzaken.
Reactie van Ties Carlier, mede- oprichter Van Moof: "Het is verbazingwekkend dat autobedrijven hun milieuproblemen mogen verdoezelen, terwijl degene die deze kwestie ter discussie stelt wordt gecensureerd."

Zie verder:
https://www.vanmoof.com/news/nl-NL/1900 ... -franse-tv.
Negatieve publiciteit is ook publiciteit moeten ze daar maar denken. En het zorgt tevens voor een discussie ook daar in Frankrijk.
Parijs heeft met de laatste verkiezingen voor gemeente toch uitdrukkelijk gekozen voor de fiets.

Vind het nogal wereldvreemd dat ze deze spot als aanstootgevend beschouwen. Ik vind de spot zeer goed gemaakt (de fietsen iets minder).
Apart verhaal inderdaad, nu is Frankrijk natuurlijk wel een land waar de autolobby groot zal zijn. Ze hebben meerdere automerken.
Maar deze angst slaat de plank wel behoorlijk mis. Parijs heeft natuurlijk een fiets-lievende burgemeester die zelfs de rechterkant (of was het de linker) van de Seine autovrij gaat maken.
Maar elke Fransman kan je vertellen, Parijs is geen Frankrijk.

En inderdaad ik was ook wel onder de indruk van de Reclame, helaas ben ik ook niet onder de indruk van de fietsen. Maar goed de meeste mensen hier zijn ook wel behoorlijk verwend met hun mooie fietsen.
egopro schreef:
di 30 jun, 2020 16:29
Apart verhaal inderdaad, nu is Frankrijk natuurlijk wel een land waar de autolobby groot zal zijn. Ze hebben meerdere automerken.
Maar deze angst slaat de plank wel behoorlijk mis. Parijs heeft natuurlijk een fiets-lievende burgemeester die zelfs de rechterkant (of was het de linker) van de Seine autovrij gaat maken.
Maar elke Fransman kan je vertellen, Parijs is geen Frankrijk.
Steden als Marseille, Bordeaux, Lyon en Straatsburg hebben sinds zondag een groene burgemeester.
bert sitters schreef: Steden als Marseille, Bordeaux, Lyon en Straatsburg hebben sinds zondag een groene burgemeester.
Lijkt me een goede zaak (hoe zou de blm beweging daar op reageren?) maar ik zie bij ons de wetgeving ook alleen maar meer versnipperen per gewest, dus ik heb niet veel hoop.
_Peter_ schreef:
di 30 jun, 2020 11:49
Negatieve publiciteit is ook publiciteit moeten ze daar maar denken.
Denk dat men bij VanMoof hier niet rouwig om is inderdaad. Veel meer aandacht op deze manier dan wanneer die reclame gewoon uitgezonden zou zijn.
Het filmpje is wel leuk, de afwijzing schandelijk, en de fietsen zijn inderdaad geen reclame voor de Nederlandse fietsindustrie. Wat een dure rommel is dat van Moof spul.
+1 ^_^
Wim schreef:
wo 01 jul, 2020 17:50
Het filmpje is wel leuk, de afwijzing schandelijk, en de fietsen zijn inderdaad geen reclame voor de Nederlandse fietsindustrie. Wat een dure rommel is dat van Moof spul.
Niet meer. Het nieuwste model is 40% goedkoper dan het vorige model en kost nog maar 2000 euro. Voor een ebike echt geen onredelijke prijs. Ik voorspel dat je hem vrij veel gaat zien de komende jaren.