Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Record lijst van wereldfietsers! - Forum Wereldfietser

Record lijst van wereldfietsers!

Interessante link over fietsvakantie extremen.

http://www.biketrip.org/art_records.php
Hoi,

Wat een leuke lijst. Leden van de Wereldfietser moeten sommige records toch wel beter gedaan hebben? Let wel: het gaat om volbepakte fietsers. Mail verbeteringen naar alex@biketrip.org.

Flat tires : 18 in 1 day. Wie biedt?

Highest Daily Distance (fully geared) : 379Km

Highest ride : 5685m. De SNP-tocht met Frank van Rijn gaat toch over deze pas? Dus vanaf de pas "even" en stukje hoger..

Highest Speed : 100 Km/H (62.5mph)

Longest take off in the morning : 5 hours. Ik heb er wel eens 24 uur over gedaan. :lol:

Longest turn back for forgotten gear : 90km

Most aggressive dog : 35km

Oldest bike tripper : 73 years old

Shortest bike trip : 5 km. Het paar dat met de Hemelvaarttocht bij nader inzien afhaakte deed dat na iets minder dan 1 km. Hoe heetten ze ook alweer?

Ik ken er zelf nog wel een paar:

Most attempts to repair a puncture: 15. By Jos Huisman. Het didn't succeed to repair a single puncture after 15 attempts. (Landelijke fietsdag ca. 1993, dus helaas geen bepakte fiets)

Largest complete group of unsupported wereldfietsers to make a trip: 19 cyclists over 4 days and 300 km. De Wereldfietser-hemelvaarttocht van 2002. N.b. bij de tocht van 2001 haakten een aantal fietsers na een paar dagen af en over de tocht van dit jaar zullen we het maar niet hebben. :wink:

:idea: Ik wil zelf trouwens wel een aanval doen op de lowest ride door in een bruinkoolgroeve in Duitsland te gaan fietsen. Daar moeten plekken zijn op -500 m NAP. Kunst is natuurlijk toestemming te krijgen. Iets voor de trektocht van volgend jaar? :?:

Groeten, Leon