Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 4 maanden fietsen: waar naar toe? Suggesties? - Forum Wereldfietser

4 maanden fietsen: waar naar toe? Suggesties?

Volgend jaar (2013) gaan we éénmalig vier maanden verlof zonder wedde nemen en zouden 4 maanden fietsen (november tot februari).
We willen een mooi traject. We denken aan Argentinië en Patagonië of Laos, Cambodja en Vietnam of India of nog iets anders, ...

Welke streek zouden jullie ons aanraden? Aan welk gebied hebben jullie de mooiste herinneringen?
We hebben wel wat fietservaring in Europa.

Groeten, Jolien
Ik wou dat ik zo'n luxeprobleem had :D .

Tja, waarheen leidt de weg?

Mijn beste ervaringen voor die tijd van het jaar: Australie en Nieuw-Zeeland!
Zo lekker algemeen binnenkomen zeg! :roll:
Kom, ga zelf eens lekker kijken wat je wel en niet leuk vind op Wereldse fietsfilmpjes. De video's zijn onderverdeeld in 12 regionale albums. En daarna pas lekker terug komen naar de landeninfo- de Fietsvakantie Wiki (knop bovenaan) en met je gerichte vragen in het forum. Veel voorbereidingsplezier! :wink:

http://vimeo.com/groups/wereldfietser/album/3236
Perfecte tijd voor Nieuw Zeeland!
Beginnen met het Noordereiland en na ongeveer 2 maanden het Zuidereiland.
wat is je ervaring met reizen, fietsen, leven?
Welke talen spreek je ?
heb je een fiets? zo ja wat voor zo nee budget?

wat de 1 leuk vind vind de ander verschikkelijk. lees en zoek in t forum dan kom je van alles tegen.

Blijkbaar of zuidost azie of zuid amerika, voor beide is genoeg te zeggen. spreek je geod spaans dan is zuid amerinka makkelijker als dat je er niks van begrijpt. ik heb biede niet gefietst , azie lijkt me drukker, platter en warmer dan amerika.

succes en veel plezier.
gios schreef:Mijn beste ervaringen voor die tijd van het jaar: Australie en Nieuw-Zeeland!
Australië lijkt me toch een beetje warm in de zomer...

Zuid Amerika is erg leuk, maar ik zou eerder voor Peru en Bolivia kiezen dan voor Argentinië / Patagonië. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk (cultuur vs. natuur).

@Blanche... was jij niet diegene die een week geleden een soortgelijke -algemene- vraag stelde? Dus dit riekt naar pot... en ketel. :wink:
sonali schreef:
gios schreef:Mijn beste ervaringen voor die tijd van het jaar: Australie en Nieuw-Zeeland!
Australië lijkt me toch een beetje warm in de zomer...

Zuid Amerika is erg leuk, maar ik zou eerder voor Peru en Bolivia kiezen dan voor Argentinië / Patagonië. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk (cultuur vs. natuur).

@Blanche... was jij niet diegene die een week geleden een soortgelijke -algemene- vraag stelde? Dus dit riekt naar pot... en ketel. :wink:
Lekker warm ja :)

En Blanche refereert aan een eerste post denk ik.
sonali schreef:
@Blanche... was jij niet diegene die een week geleden een soortgelijke -algemene- vraag stelde? Dus dit riekt naar pot... en ketel. :wink:
Helemaal niet waar Aaldrik! Ik vroeg naar de beste regio in Australië voor de zomer maanden. Dat was toch al redelijk gericht. Bovendien geef ik juist een paar aanwijzingen in de vorm van links en knoppen zodat de vraagsteller eerst zelf een grove keuze kan maken zodat daarna gerichter gevraagd kan worden naar een bepaald werelddeel/landen reeks. Want vaak komt er op zo'n algemene vraag helemaal geen of juist weer zoveel antwoorden dat de vraagsteller er niets aan heeft. Juist omdat we totaal niets weten over voorkeuren voor landschappen/klimaat e.d. :wink:
Beste Jolien,

Zuidoost-Azie is prima in de maanden november tot en met februari. Het is dan de droge tijd en het is in de regel niet al te warm. Cambodja voelt wat heter aan met weinig schaduw. Als jullie nog nooit in Azie gefietst hebben, dan raad ik jullie aan om in Thailand te beginnen en van daaruit naar landen als Laos, Cambodja en Vietnam te gaan. De cultuurschok met India kan groot zijn. Verder een chaotisch land waar je nooit alleen bent en je moet daar echt oppassen wat je eet. In Thailand kun je op iedere straathoek bij een stalletje lekker en veilig eten. Koei tie jouw (noedelsoep) is uitstekend fietsvoer. De soep wordt vers bereid waar je bij staat en let eens op hoeveel ingredienten er in je soepkom gaan.
Succes!
Zijn jullie komend weekend op de beurs in Mechelen?
Dag Jolien, wat een leuk plan!
Voor de maanden die jij noemt zijn Laos, Vietnam en Cambodja vanaf december goede fietslanden. (daarvoor ook wel, maar meer kasn op regen) Overwegend droog en aangenaam warm. In Vietnam kunnen de verschillen in de regio's qua nattigheid en temperatuur nogal verschillen dus je kunt een klimaatanalyse maken in welke periode je in Vietnam wilt zijn.
Zowel in Vietnam als Laos kun je vlak en bergachtig fietsen. Ik zou kiezen voor de bergen, veel rustiger en mooier. En je kunt altijd afwisselen met vlakke stukken. Met 4 maanden heb je toch tijd genoeg.
Als je houdt van afwisseling natuur en cultuur (en zo nu en dan een drukke stad als je weer eens iets anders wilt eten dan kleefrijst) dan kun je hier je hart ophalen.
De vergelijking met Zuid Amerika is ondoenlijk. Ook prachtig, maar helemaal anders. Gewoon over 3 jaar weer gaan en dan in onze zomermaanden naar Bolivia en Peru. (Of net andersom eerst naar Zuid Amerika). In onze zomer zijn Peru en Bolivia redelijk droog (ik heb in 6 weken 1 uur regen gehad)

Succes en alvast veel voorpret
Erik