Additionally, paste this code immediately after the opening tag: In welk land nog nooit iemand gefietst? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

In welk land nog nooit iemand gefietst?

bert sitters schreef:
m-gineering schreef:
Leon schreef: ik stel voor dat we het bij de wikilijst van 194 landen houden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_in_2012.
Leon
de CIA komt op:
195 countries, 72 dependent areas and other entities
Denk ook hier de CIA de dienst uit te kunnen maken.
Zal me een zorg wezen, waar vindt je anders dat er total: 1,139,615 km (2010) spoorrails op de wereld ligt :D

https://www.cia.gov/library/publication ... n_eur.html
Theo B schreef:Op ons toliet heb ik een lijst met landen waar ik ge-vakantiefietst heb. Terecht de discussie over "Wat is een land?" Op mijn lijstje heb ik bv Westelijke Sahara gezet, terwijl er toch niet zo veel landen zijn die dit als land erkennen.
Wat ik ook nog een punt vind is de vraag: "Wanneer heb je ge-vakantiefietst in een land?" Zo las ik op een 'landeverzamelaars-site' dat er mensen zijn die vinden dat je er dan ook:
--geslapen of minimaal 24 uur achter elkaar geweest moet zijn
.......lijkt me bij Vaticaanstad weer lastig
Laten die landenverzamelaars maar lekker hun eigen regels hanteren. Hoeveel hebben daarvan op de fiets gereisd?
Je bent erop de fiets geweest, of je bent er niet geweest. Nogmaals de bijzondere aankomst op het Sint-Pietersplein als grote finale na een lange tocht compenseert veel.
sonali schreef:@vincent Groenland en Antarctica zijn geen landen, en de maan ook niet...
Groenland is officieel een autonoom land onder het gezag van Denemarken en de hoofdstad is Godhåb (å spreek je uit als twee oo's). Voert een eigen vlag die een soort kruising is tussen de Poolse en Japanse vlag.
Heinz rekent anders: er zijn 193 onafhankelijke landen, maar Heinz rekent ook bijvoorbeeld Wales en Schotland als "landen".
Misschien de talijke eilanden in de stille oceaan?
Theo B schreef:Wat ik ook nog een punt vind is de vraag: "Wanneer heb je ge-vakantiefietst in een land?" Zo las ik op een 'landeverzamelaars-site' dat er mensen zijn die vinden dat je er dan ook: geslapen of minimaal 24 uur achter elkaar geweest moet zijn
Ha! Tijdens een rugzakvakantie heb ik in Thailand een 2 uur eew wrak van een fiets gehuurd en er zo'n 7 km op gefietst. Dat telt dus al :lol:
Zou je aan moeten houden dat je er van huis uit heen moet zijn gefietst? Dat zou voor veel landenverzamelaars een teleurstelling betekenen.
Martin E. van Doornik schreef:Heinz rekent anders: er zijn 193 onafhankelijke landen, maar Heinz rekent ook bijvoorbeeld Wales en Schotland als "landen".
Misschien de talijke eilanden in de stille oceaan?
In de gemeente Voeren (B, 4194 inw.) hebben ze (wiki) drie verschillende dialecten: het westelijk Voerens (Moelingen), het centraal Voerens ('s-Gravenvoeren) en het oostelijk Voerens (Sint-Martens-Voeren, Sint-Pieters-Voeren, de Plank, Teuven en Remersdaal). Het laatste behoort tot het Oostlimburgs-Ripuarisch, het tweede tot het Oost-Limburgs en het eerste tot het Centraal Limburgs (als het Maastrichts).
Het zijn dus drie verschillende culturen. Ik heb in alle drie deze landen gefietst, nog wel op één dag! :wink:
Dit om maar even aan te geven dat we het er echt nooit over eens zulen worden.
Leon
M.i. zullen alle landen het hoogste staatsgezag van een land moeten erkennen. Op dit moment zijn er 190 onafhankelijke landen en de soevereiniteit van 16 landen staan ter discussie. Niet alle landen erkennen het hoogste staatsgezag van een land.

In dit geval ga ik er vanuit dat Nederlandse staat voor haar burgers de soevereiniteit van een land bepaald. De Nederlandse Staat erkent de soevereiniteit van 16 landen, die door andere landen ter discussie staan. Dus er zijn (190+16=) 206 landen in wereld, wat ongeveer overeenkomt met de vertegenwoordigde landen van de FIFA (208) en IOC (204).
Leon schreef:
Theo B schreef:Wat ik ook nog een punt vind is de vraag: "Wanneer heb je ge-vakantiefietst in een land?" Zo las ik op een 'landeverzamelaars-site' dat er mensen zijn die vinden dat je er dan ook: geslapen of minimaal 24 uur achter elkaar geweest moet zijn
Ha! Tijdens een rugzakvakantie heb ik in Thailand een 2 uur eew wrak van een fiets gehuurd en er zo'n 7 km op gefietst. Dat telt dus al :lol:
Zou je aan moeten houden dat je er van huis uit heen moet zijn gefietst? Dat zou voor veel landenverzamelaars een teleurstelling betekenen.

Ha die León,
Formeel heb jij dus in Thailand gefietst. Van huis uit is een lastig criterium. Zou je dus nooit in Engeland kunnen fietsen.
Nogmaals de bijzondere aankomst op het Sint-Pietersplein als grote finale na een lange tocht compenseert veel.
Als gelovige misschien, als atheïst boeit het me niet of ik op het St.Pieter aan kom of op het plaatselijke pleintje... En dat plein zal dan ook nooit een doel voor me zijn.
Groenland is officieel een autonoom land
Maar wordt niet door iemand als zodanig erkend, dus wat is er dan officieel aan?
Zou je dus nooit in Engeland kunnen fietsen.
Maar Engeland is dan ook geen land, maar onderdeel van Groot Brittannië.

:D Ali
bert sitters schreef:Ha! Tijdens een rugzakvakantie heb ik in Thailand een 2 uur eew wrak van een fiets gehuurd en er zo'n 7 km op gefietst. Dat telt dus al :lol:
Zou je aan moeten houden dat je er van huis uit heen moet zijn gefietst? Dat zou voor veel landenverzamelaars een teleurstelling betekenen.
Voor mijn gevoel telt dat buitenland niet mee als ik niet op mijn eigen (meegebrachte) fiets heb gereden! Ik heb eens tijdens een strenge winter in december 1972 in Wisconsin op een geleende Amerikaanse fiets rondgefietst, zie foto hieronder. Maar het gevoel dat ik al in Amerika heb gefietst had ik nog niet. Een vreemde fiets en niet eens van mij.... :? Dat kwam pas toen ik in de zomer van 1973 van Boston naar Toronto heb gefietst, eigen fiets gratis mee met een 747 van PanAm! (zie tweede foto) Ik heb totaal negen keer in de USA gefietst, maar die van december 1972 telt niet mee dus. Op je eigen fiets in verre landen, da´s pas kicken! 8) 8) 8) En na thuiskomst de vlaggetjes van de bezochte landen op het fietsframe schilderen als een soort jachttrofee.

Afbeelding

Afbeelding